Geometria

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez picom » 27 sty 2020, 09:12

Witam,

Co sądzicie o takiej geometrii? Na stacji diagnostycznej gościu powiedział że "zbieżność tragedia", a mechanik co robił ostatnio Mazde że jest ok na dowód zdjęcie z jego programu.
Załączniki
20200127_084801.jpg
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 21:56
Posty: 2
Auto: Mazda 6, GY, 2.3 benzyna, 2006r.

Postprzez Płomień » 27 sty 2020, 11:28

Wg foto zbieżność rzeczywiście jest ok.

Natomiast pochylenie kół z tyłu jest za duże, przy wielowahaczu nie ma to żadnego zastosowania, a tylko będzie tyrało oponę. Z przodu masz rozjechane wyprzedzenie sworznia, różnica nie powinna być aż taka duża, nie wspominając o tym że lewa wychodzi poza serwisówkę.

Możliwe że masz luzy na zawieszeniu, i zbieżność ma charakter dynamiczny <rotfl>

Jeszcze jedna sprawa, auto było puste, czy może pełny bak, butla gazowa i parę gratów w bagaju? Wbrew pozorom te 50-80kg może zrobić różnicę i trzeba to brać pod uwagę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez picom » 27 sty 2020, 14:51

Hey,

Właśnie akurat był bak prawie pusty, w bagażniku trochę gratów ale z 20kg może wszystko waży... Masz może gdzieś rozpiskę jakie ustawienia powinienem mieć optymalne?

Ostatnio robili zawieszenie, wymieniali dodatkowo maglownicę i miało być wszystko pięknie :D ale jak się okazuje, po wymianie tylnych amortyzatorów nagle powiło się pukanie z tylnej części i też nie wiadomo o co chodzi, ostatnio wymienili łączniki stabilizatora i gumy niby wszystko sztywno (diagnosta też potwierdza) ale dalej puka, będę dzisiaj wywalał wszystko z bagażnika i szukał....
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 21:56
Posty: 2
Auto: Mazda 6, GY, 2.3 benzyna, 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6