Stukanie podczas ruszania przód/tył
Napisane: 4 lis 2018, 13:09
WItam,
Od dłuższego czasu mam problem z stukaniem/cyknieciem podczas gwałtowniejszego ruszania do przodu/tyłu.
Zaczęło się od wymienienia półosi z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym. (były uszkodzone osłony). Przy okazji wymieniłem dolny wahacz prosty, bo tulei już nie było.
Dalej stukało... Do tego doszedł efekt skręcania kierownicy w prawo przy przyspieszaniu i w lewo przy hamowaniu. Wymieniłem wahacz dolny wygięty. Prowadzi się super, ale dalej coś stuka. Przesmarowałem "wieloklin?" na kolumnie kierowniczej. Zero efektów.
W sobotę odkręciłem koło i śrubę która trzyma przegub (na klucz 32). Cała tarcza ma luzy, wygląda jakby łożysko miało luz, albo wyrobiony był otwór w którym siedzi łożysko. (tarcza jest przykrecona na 2 śruby dość mocno jakby kto pytał)
Po dokręceniu śruby kluczem pneumatycznym i dociągnięciu "negocjatorem" luz i stuki ustały. Przy predkości ok 120km/h zacząłem hamować to kierownica telepało i znowu zaczeło stukać.
Pytanie czy luz w tym miejscu jest normalny, czy łożysko albo coś innego powiedziało ?
Link do filmiku z luzem: https://www.youtube.com/watch?v=bpcOh2pjeeg
Od dłuższego czasu mam problem z stukaniem/cyknieciem podczas gwałtowniejszego ruszania do przodu/tyłu.
Zaczęło się od wymienienia półosi z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym. (były uszkodzone osłony). Przy okazji wymieniłem dolny wahacz prosty, bo tulei już nie było.
Dalej stukało... Do tego doszedł efekt skręcania kierownicy w prawo przy przyspieszaniu i w lewo przy hamowaniu. Wymieniłem wahacz dolny wygięty. Prowadzi się super, ale dalej coś stuka. Przesmarowałem "wieloklin?" na kolumnie kierowniczej. Zero efektów.
W sobotę odkręciłem koło i śrubę która trzyma przegub (na klucz 32). Cała tarcza ma luzy, wygląda jakby łożysko miało luz, albo wyrobiony był otwór w którym siedzi łożysko. (tarcza jest przykrecona na 2 śruby dość mocno jakby kto pytał)
Po dokręceniu śruby kluczem pneumatycznym i dociągnięciu "negocjatorem" luz i stuki ustały. Przy predkości ok 120km/h zacząłem hamować to kierownica telepało i znowu zaczeło stukać.
Pytanie czy luz w tym miejscu jest normalny, czy łożysko albo coś innego powiedziało ?
Link do filmiku z luzem: https://www.youtube.com/watch?v=bpcOh2pjeeg