Twardy pedał hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mite1989 » 7 paź 2018, 19:20

Cześć, jakoś nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi więc zapytam. Zostawiam auto tylko na biegu, dziś rano chcę wcisnąć hamulec, żeby potem wcisnąć sprzęgło, a tu pedał hamulca twardy jak skała. Po odpaleniu znowu mięknie, i działa normalnie. Po dłuższym postoju znowu sytuacja się powtarza i przy wyłączonym silniku nie da się wcisnąć hamulca. O co może chodzić?
Początkujący
 
Od: 3 maja 2018, 18:43
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 1.8 Lpg 2007r.

Postprzez drx8 » 8 paź 2018, 06:47

Wydaje mi się, że tak powinno być. W każdym aucie jakim jeżdżę, po odpaleniu silnika, serwo pompuje i pedał hamulca mięknie.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 165 (0/4)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez mite1989 » 8 paź 2018, 06:56

No może w niektórych tak jest. Ale u mnie wcześniej tego nie było. Tzn było, ale jeśli wcześniej ze 4 razy wcisnąłem hamulec, a to już właśnie normalne.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2018, 18:43
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 1.8 Lpg 2007r.

Postprzez drx8 » 8 paź 2018, 07:17

Zapożyczone z innego wątku, chodzi o mazde 626 ale może właśnie trzeba poszukać takiego zaworka lub sprawdzić serwo:

Jaksa napisał(a):
KOVI napisał(a):jest twardy a właściwie twardy jak kamień pedał hamulca po parugodzinnej przerwie w jeździe
Zacznij od przewodu servo-kolektor ssący , tam jest zawor ktory moze ulec uszkodzeniu . Jak to jest ok zostaje samo servo – ktore niby nie powinno pasc w tak młodym samochodzie ;)
Ostatnio edytowano 8 paź 2018, 07:25 przez drx8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 165 (0/4)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez jarekM78 » 8 paź 2018, 07:24

To jest normalne że po dłuższym postoju pedał robi się twardy bo w serwie nie ma podciśnienia bo najnormalniej w świecie zeszło z niego Pomiędzy kolektorem dolotowym a serwem masz przewód z zaworkiem. Przeczyść go to może , przedmuchaj , umyj to na postoju może dłużnej będzie ci trzymać podciśnienie .
Najważniejsze jest to że po odpaleniu działa poprawnie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 20:15
Posty: 59 (1/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6