Buksowanie kół podczas normalnego ruszania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sadam49 » 26 wrz 2018, 10:55

Witajcie. Mam chyba problem w mojej Madzi. Mianowicie podczas normalnego ruszania (z jedynki, płaska droga, sucha nawierzchnia, ruszanie z lekkim gazem) odczuwalny jest bardzo efekt jakby koła buksowały. Jeśli mam dokładnie opisać jak to wygląda to, całym autem szarpie, wydobywa się z przodu auta dźwięk jakby stukania, jakby coś miało odpaść, jakby właśnie koła buksowały. Po odpuszczeniu gazu, dociśnięciu sprzęgła i ponownej próbie ruszenia autem jednak z obrotami 2 tyś. już to nie występuje. Zauważyłem że taki efekt nie zawsze występuje. Czasami z małym gazem auto elegancko rusza, a czasami zachowuje się jak powyżej. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Gdy auto lekko się toczy i mam zamiar startować z jedynki to również tego efektu brak. Taki efekt czasami występuje gdy ruszam z samego sprzęgła, bez gazu.

Byłem na stacji diagnostycznej, luzów w zawieszeniu brak (przód/tył). Amortyzatory przód 60-65% skuteczności, tył 50-55% skuteczności. Opony w dobrym stanie, wielosezonowe 205/60R16. Podczas jazdy brak luzów na kierownicy, na żadną stronę nie znosi. Obroty silnika rozgrzanego poniżej 900, nie falują.

Pytanie, dlaczego występuje taki efekt, co może być przyczyną? Zaczynam się martwić, a zbliża się zima więc chciałbym mieć sprawne auto.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 08:03
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG (sedan), Pb 2.0 MZR 141KM (104kW), 2003r. Wyposażenie TS.

Postprzez drx8 » 26 wrz 2018, 11:29

1. Dwumasa
2. Włącz kontrolę trakcji.
3. Może przeguby masz wychlustane i zgrzytają.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Sadam49 » 26 wrz 2018, 11:48

1. Benzyniak więc dwumasa nie wchodzi w grę.
2. Kontrola trakcji zawsze włączona.
3. Na stacji diagnostycznej nie stwierdzono żadnych, luzów ani stuków w zawieszeniu itp.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 08:03
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG (sedan), Pb 2.0 MZR 141KM (104kW), 2003r. Wyposażenie TS.

Postprzez drx8 » 26 wrz 2018, 12:42

1. to w takim razie koło zamachowe rozdupcone.
2. OK
3. przeguby nie są elementem zawieszenia, tylko przekładają napęd na koła.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Sadam49 » 26 wrz 2018, 13:42

A jak zdiagnozować koło zamachowe? Przeguby raczej też bym wykluczył bo zawieszenie i wszystkie inne podzespoły podwozia są w naprawdę dobrym stanie. Efekt opisany w pierwszym poście, nie zawsze występuje lub właśnie po dodaniu więcej gazu podczas ruszania praktycznie w ogóle, więc też mnie to zastanawia.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 08:03
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG (sedan), Pb 2.0 MZR 141KM (104kW), 2003r. Wyposażenie TS.

Postprzez drx8 » 27 wrz 2018, 06:38

Śruby mocujące mogły się poluzować i koło wpada w rezonans. Najprościej mówiąc poluzowane jest, lata i obija się jak poje.... . Podejrzewam, że z czasem już nie będziesz mógł operować tak sprzęgłem, żeby nie było słychać tych zgrzytów. Kiedy było wymieniane sprzęgło, docisk, łożysko oporowe? A biegi wchodzą normalnie bez oporów i bez użycia siły?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Sadam49 » 27 wrz 2018, 08:31

Sprzęgło wymieniane z 7 miesięcy temu, biegi czasami wchodzą ciasno ale nie żeby trzeba było zaraz używać nie wiadomo ile siły po prostu raz na jakiś czas czuć że np. 1 wchodzi ciut ciężej niż zazwyczaj.

Jeszcze jedno, zauważyłem że gdy auto się rozgrzeje, lub gdy temperatura otoczenia jest wysoka to przy skręcaniu kierownicą słychać jakby strzelanie/przeskakiwanie czegoś. Występuje na postoju gdy mam uruchomiony silnik i skręcam kierownicą (w obu kierunkach) oraz przy lekkim już ruchu i manewrowaniu kierownicą (np. podczas parkowania). Czytałem żeby przesmarować lunetę kierownicy w kabinie auta, tak zrobiłem ale nadal to występuje (możliwe że zbyt krótki odcinek posmarowałem).
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 08:03
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG (sedan), Pb 2.0 MZR 141KM (104kW), 2003r. Wyposażenie TS.

Postprzez drx8 » 27 wrz 2018, 09:45

objaw o którym piszesz w ostatnim poście to ewidentnie przeguby bądź (łożyska) na kolumnie MCpersona (chociaż to wielowahacz, więc nie wiem czy dobrego określenia użyłem Macperson) chodzi o mocowanie w kielichu łożyska amortyzatorów. Na postoju przy wyłączonym silniku podnieś maskę, przyłóż rękę do kielicha amortyzatora a druga osoba niech buja autem na boki. będziesz czuł czy to poduszka i łożysko mocowania amorków. A przeguby diagnozujesz następująco: znajdź większy luźny parking, gdzie możesz maksymalnie skręcić kołami i powolutku ruszyć zataczając 8 na 1 potem na wstecznym. wyczujesz czy strzela przegub.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kosmo87 » 18 paź 2021, 13:39

Witam, wracam do tematu buksowania przy ruszaniu. Udało się znaleźć przyczynę? U mnie jest dokładnie to samo.
Początkujący
 
Od: 18 paź 2021, 12:45
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GY 2006r
1,8 benzyna+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6