Bijące hamulce – kolejna sensowna teoria

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Puhcio » 4 kwi 2006, 15:30

Jaksa napisał(a):Ciekawe co by było po 10 tysiacach ? ale .....nie będę sie spierał.


Rozwiń temat bo jestem ciekaw ... :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez qlesh » 4 kwi 2006, 20:52

Jaksa, co do tych moich tarcz to nie pozostaje mi nic innego jak je przetoczyc?? Czy da sie zrobic z nimi cos jeszcze zeby nie biły przy hamowaniu.
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 15:52 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez siwy_dymek » 4 kwi 2006, 21:01

siwy_dymek napisał(a):qlesh Tez mam brembo! Mialem bicie przy jamowaniu, poruszalem tylko trarczami przy sciaganiu kol, poprawilem oslony tarcz, bo ocieraly i piszaczaly-po tym bicie zniklo jak reka odjal! Teraz zrobilo sie troche cieplej no i znowu mi czasami bije i dudni przy hamowaniu!


i tak bylo ostatni tydzien, dzis znowu spokoj, gladziutkie hamowanie!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez qlesh » 4 kwi 2006, 21:54

Musze oczyscic hamulce bo cos popiskują czasem. Moze przestanie, ale raczej sie nie łudze
Ile może schnąć jeden zacisk jak go pomaluje??
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 15:54 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2006, 21:57

qlesh napisał(a):co do tych moich tarcz to nie pozostaje mi nic innego jak je przetoczyc??
Toczenie to tylko dorazne lekarstwo , musisz znalezc przyczynę i masz 2 opcję .....
1. Zle dobrany materiał tarczy ( częsty problem przy zamiennikach )
2. Krzywa piasta lub obie.

Aby sprawdzic piasty ,musisz przetoczyć tarcze ( lub załozyc drugie nowe )

P.S. Nie wiem czy pamiętasz moje pytanie przed robotą /wymianą ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 5 kwi 2006, 11:53

Jaksa napisał(a):P.S. Nie wiem czy pamiętasz moje pytanie przed robotą /wymianą ?



Nie pamiętam, przypomij mi. A może tarcze są dobre i nie trzeba ich toczyć tylko sprawdzić te piasty.
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 15:55 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez siwy_dymek » 5 kwi 2006, 13:56

qlesh napisał(a): A może tarcze są dobre i nie trzeba ich toczyć tylko sprawdzić te piasty p****ne.


jedyny chyba sposob to zalozenie nowych tarcz na piasty i sprawdzenei czy sie ladnie prosto kreca!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez qlesh » 5 kwi 2006, 14:02

Tylko ciekawe skad wezme nowe tarcze tylko do sprawdzenia
A jak docisne tarczę do piasty i zaczne obracac to da mi to cos?? Tez sie raczej prosto nie powinno obracac nie? A moze bedzie sie obracac prosto?
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 15:55 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2006, 22:13

qlesh napisał(a):Tylko ciekawe skad wezme nowe tarcze tylko do sprawdzenia
Ja mam i mozesz to u mnie sprawdzic :P Toczenie i tak jest nie uniknione.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 5 kwi 2006, 22:58

U Ciebie Jaksa chetnie bym sprawdził, bo prawdopodobnie wybiore sie na swięta na podlasie.
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 15:55 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez magicadm » 11 kwi 2006, 09:51

Jaksa napisał(a):masz 2 opcję .....
1. Zle dobrany materiał tarczy ( częsty problem przy zamiennikach )
2. Krzywa piasta lub obie.


Możecie mi nie wierzyć, ale moim zdaniem przyczyną bicia tarcz w moim autku były zapieczone/niecofające się tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Tradycyjnie oddałem tarcze do przetoczenia, ale facet je tylko zabieł i stierdził, ze są proste.
Włożyłem nowe klocki, rozruszałem zaciski i – i na razie jest ok.

Miałem podobny numer w Mitsubishi – jakiś idioda na chama wepchnął klocki w prowadnie – tak, że nie cofały sie po hamowaniu – efekt był identyczny – tarcze biły – zapewne też i grzały się niepotrzebnie.

Pytanie – jak luźno powinien wciskać tłoczek?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Yard » 11 kwi 2006, 21:46

Zmieniałem sprzęgło i po złożeniu hamulce zaczęły bić. Zdjąłem koło opukałem zaciski, klocki i przestało. Po pewnym czasie znowu zaczęło. Zmieniłem klocki i spokój. Podobno przy mocno zjechanych klockach przy hamowaniu krzywo się ustawiają i biją. Mam nowe wentylowane tarcze.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez stefan » 12 kwi 2006, 06:52

siwy_dymek napisał(a):stefan a co do kontrolki recznego, to podlej troche plynu hamulcowego do zbiorniczka!

Dolałem tylko trochę, i lampka sie nie zapala i mam święty spokój.
Tak napisałem 3 kwietnia. Niestety po 9 dniach znowu musiałem dolać bo znowu zaczęła zapalać się lampka przy hamowaniu. Proszę o podpowiedź gdzie może mi uciekać płyn jeżeli klocki z przodu w połowie, z tyłu nówki, tarcze ok. i żadnych plam pod samochodem nie ma :(
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez siwy_dymek » 12 kwi 2006, 11:10

stefan napisał(a):Proszę o podpowiedź gdzie może mi uciekać płyn jeżeli klocki z przodu w połowie, z tyłu nówki, tarcze ok. i żadnych plam pod samochodem nie ma


Zeby kontrolka sie zapalila, to sam widzisz ze duzo plynu nei musi zniknac! Znikal Ci prawie 2 tygodnie! Wiec wyciek moze byc nei wielki! Sprawdz na kanale wszystkie przewody, szczegolnie przyjzyj sie laczeniom i zgieciom przewodow!

Nie wiem jak to w Twoinm modelu jest, ale pewnie tak jak w wikeszosci mazd-sprzeglo jest hydrauliczne i ma wspolny zbiorniczek wyrownawczy z ukladem hamulcowym-moze problem tkwi wlasnie w tym miejscu?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez MarVin » 12 kwi 2006, 11:16

magicadm napisał(a):
Jaksa napisał(a):masz 2 opcję .....
1. Zle dobrany materiał tarczy ( częsty problem przy zamiennikach )
2. Krzywa piasta lub obie.


Możecie mi nie wierzyć, ale moim zdaniem przyczyną bicia tarcz w moim autku były zapieczone/niecofające się tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Tradycyjnie oddałem tarcze do przetoczenia, ale facet je tylko zabieł i stierdził, ze są proste.
Włożyłem nowe klocki, rozruszałem zaciski i – i na razie jest ok.

Miałem podobny numer w Mitsubishi – jakiś idioda na chama wepchnął klocki w prowadnie – tak, że nie cofały sie po hamowaniu – efekt był identyczny – tarcze biły – zapewne też i grzały się niepotrzebnie.

Pytanie – jak luźno powinien wciskać tłoczek?


Potwierdzam niestety nie cofajacy sie tloczek w hamulcach to chyba standard w mazdach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 19:15
Posty: 151
Skąd: Lublin
Auto: Renault Master 2.5dCi 120 KM

Postprzez stefan » 14 kwi 2006, 11:58

siwy_dymek napisał(a):Nie wiem jak to w Twoinm modelu jest, ale pewnie tak jak w wikeszosci mazd-sprzeglo jest hydrauliczne i ma wspolny zbiorniczek wyrownawczy z ukladem hamulcowym-moze problem tkwi wlasnie w tym miejscu?

Może ktoś powie coś więcej na temat tego wspólnego płynu w sprzęgle i hamulcach, bo przyznam się że to dla mnie coś nowego? <jelen>
Ktoś mi również podpowiedział że ubywanie płynu w ten sposób tzn powolny i bez widocznych przecieków może świadczyć o tym że mam stary płyn który ma dużo wody w sobie i po prostu podczas hamowania gotuje się i paruje z niego woda. Co o tym sądzicie? :|
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Waluś » 14 kwi 2006, 17:11

stefan napisał(a):wspólnego płynu w sprzęgle i hamulcach

hmmm hyba ktoś pohopnie to zebrał do kupy. Są dwa osobne zbiorniczki na płyn. Fakt, płyn jest taki sam dla obu ale zbiorniczki są dwa. Jeden na serwie hamulcowym, a drugi zwykle gdzieś obok, zwykle w okolicy pompy sprzęgła.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Yard » 14 kwi 2006, 22:16

323 BG ma jeden wspólny.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez siwy_dymek » 14 kwi 2006, 23:27

Yard napisał(a):323 BG ma jeden wspólny


BA takze :)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Marcin L » 15 kwi 2006, 11:06

a ja mam jeszcze jedną teorię popartą praktyką.
Też wydawało mi się że biją hamulce – dopóki nie zlikwidowałem luzów w zawieszeniu i nie wyniemiłem opon na nówki – "bicie" zniknęło jak ręką odjał :–)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6