Bijące hamulce – kolejna sensowna teoria

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 29 mar 2006, 13:16

Ponizej wklejony link wyjaśnia część naszych problemów z biciem tarcz.
Zdaniem forumowiczów – problem może spowodować mikrozabrudzenia powierzchni piasty – polecam lekturę – podobno to typowa przypadłość japończyków.

Problem nie tylko dotyczy Hondy, ale większości "Japończyków", w których w piastach są szpilki. Wszystko wyjaśnił mi Maciek Lewicki znany z kolekcji Tabela (http://www.hamulce.net/tabel.htm). Moge podać tel do niego, 0-226126266. On to profesjomalnie wyjaśni.
Sytuacja jest o tyle trudna, że nikomu sie nie chce wybijać tych szpilek i czyścić piastę do lusterka. On tak robi i nie ma żadnych reklamacji a tarcze działają normalnie. Nie da sie podejść niczym w te miejsca i jak to oczyścić ? Przecież w biciu tarcz chodzi o mikrony... Najlepiej jest sprawdzać bicie na obwodzie tarcz zaraz po założeniu. Możan wtedy wyłapać wszystkie bicia powyżej 5 setek. I dopieścić piastę. Inna sprawa, to wieksze wymagania w szybszych i cięższych autach. Zwyczajnie, bardziej sie to pogłebia


http://www.hamulce.fora.pl/viewtopic.php?t=7


Mam pytanie do osób, które z powodu bicia tarcz wymieniły piastę – czy wykonywały jakieś pomiary "krzywości"???
Może ten osad (korozja i brud) były przyczyną "krzywości"???

Pytanie dodatkowe: – czy ktokolwiek, kiedykolwiek wybijał szpilki w celu wyczyszczenia piasty???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez b2 » 29 mar 2006, 13:22

hmm. jak mi zmieniali tarcze, to wybito, wyczyszczono i narżnieto delikatnie szpilki, wyczyszczono piastę i wszystko dookoła.

czy "mikrozabrudzenia" mogą prowadzić do takiego zachowywania się hamulców? imho grubymi nićmi szyte, jeśli chodzi o to "mikro".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez zulek » 29 mar 2006, 13:54

Czyli najlepszym rozwiązaniem wydaje się toczenie tarcz na piaście, nawet nowych (!) jeśli po zamontowaniu stwierdza się bicie.
Obrazek[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez siwy_dymek » 29 mar 2006, 14:03

Ja mialem problem z biciem przy hamowaniu, sklanialem sie do krzywej paisty, bo mialem na jednym kole wymieniane lozysko i sworzen wahacza-podejrzewalem jakies uderzenie np. w kraweznik poprzedniego wlasciciela! Tarcze nowe...i bilo dalej! W koncu sciaglem ostatnio kola i okazalo sie ze metalowa oslona tarczy o nia ociera (bo bylo tez tarcie) i problem zniknal jak reka odjal! Zastanawialme sie tez nad zle wyczyszczona powierzchnia piasty, moze ten brud sie troche inaczej ulozyl jak poruszlame tarcza przy sciaganiu kola i dlatego problem znikl...w kazdym razie jzu wiem, ze krzywa piasta to ostatecznosc, czesto problem jest blachy i z tego co wiem wiele osob sie o tym juz pprzekonalo/zbednie wydalo pieniadze...nie wiele brakowalo a dolaczylby do ich grona :]
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez magicadm » 29 mar 2006, 14:34

siwy_dymek napisał(a):w kazdym razie jzu wiem, ze krzywa piasta to ostatecznosc,

Ja też byłem gotowy na wymianę piasty, ale czyszczenie piasty, tarczy i rozruszanie zacisków rozwiązało problem:)

Co do toczenia – ten fragment serwisówki wygląda bardzo wiarygodnie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez stefan » 31 mar 2006, 22:20

Widzę że jest fachowa rozmowa na temat hamulców. Proszę o pomoc :| Właśnie dzisiaj zobaczyłem dziwne zjawisko: w momencie zdecydowanego hamowania zapala mi sie lampka hamulca przy zegarach. Normalnie zapala sie wtedy gdy zaciągnięty jest ręczny, a gaśnie jak ręczny zwolnię. Tym razem jednak ręczny jest zwolniony a ona zapala sie przy hamowaniu. Czego to może być objaw? :(
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez brii » 31 mar 2006, 22:51

Sprawdź ile płynu hamulcowego jest w zbiorniczku – powinno podchodzić pod MAX, jeśli masz mniej to ma prawo się zapalać kontrolka przy gwałtowniejszych manewrach
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez stefan » 31 mar 2006, 22:56

Dzięki :) jutro sprawdzę, ale jak będzie dobry poziom to czego szukać dalej? :|
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Jaksa » 31 mar 2006, 23:00

stefan napisał(a):Czego to może być objaw
Sprawdz stan klockow.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 1 kwi 2006, 21:34

No ja mam to samo przy hamowaniu. Lekko czuc na pedale jak biją. A tarcze wymieniane 10k km temu u Jaksy, Brembo/Ferodo. Jak oczyscic te piasty? Co tam trzeba sciagnac, gdzie zajrzec? Wyczyszcze najpierw tarcze i klocki, moze to coś da
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 16:49 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 1 kwi 2006, 22:39

qlesh napisał(a):Brembo
Dobre tarcze , nie przejmuj sie mnie się pogieły oryginały <lol> po drugim toczeniu ( poszły do kosza ) obecnie mam i testuje " Japan Line " zobaczymy co to za towar.
qlesh napisał(a):Jak oczyscic te piasty
Nie masz co czyscic to nic teraz nie da , przy wymianie były czyszczone . Słyszałem ( od klientow ) ze Brembo i Ferodo nie są takie jak piszą na forach, co prawda nie stosowałem tego zestawu i nie mogę dac przykładów o jakosci – to tylko wypowiedzi ludzi.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez stefan » 1 kwi 2006, 23:26

.[/quote]Sprawdz stan klockow.[/quote]
Klocki były sprawdzane jakieś 2tys.km temu tył nówki przód dobra połowa.Ogólnie hamowanie jest dobre i równe. Poziom płynu max. Czy to może jakiś czujnik ? :| czy inne draństwo <killer>
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez qlesh » 1 kwi 2006, 23:56

Ja mam w sumie tak ze nie zawsze mi bije po pedale, tylko czasami i jeszcze nie umiem okreslic kiedy. Bede chyba rozbieral niedlugo to poczyszcze wszystko, posmaruje prowadnice, zaciski pojda do malowania. Sprawdze sobie te tarcze, czy juz je szlag trafił czy co z nimi nie tak. 10 000km przejechalem i juz 500 zł w bloto? chyba nieporozumienie :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 2 kwi 2006, 00:17

stefan napisał(a):Czy to może jakiś czujnik
W zbiorniczku z płynem hamulcowym jest pływak moze on ma problem.
qlesh napisał(a):Ja mam w sumie tak ze nie zawsze mi bije po pedale
Na zmnych pewnie jest ok a jak dostaną w tyłek zaczyna się telepanie ( tak ? )
qlesh napisał(a):10 000km przejechalem
Moje padły po 9000km.( fakt , nie były nowe – kupione z samochodem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 2 kwi 2006, 01:14

No, mniej wiecej by sie zgadzało. Zaobserwuje jeszcze to dokladnie i dopiszę. Jaksa, jezeli jest tak jak mowisz to jaka rada na to?? I przede wszystkim jaka przyczyna ??
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez siwy_dymek » 2 kwi 2006, 02:29

qlesh Tez mam brembo! Mialem bicie przy jamowaniu, poruszalem tylko trarczami przy sciaganiu kol, poprawilem oslony tarcz, bo ocieraly i piszaczaly-po tym bicie zniklo jak reka odjal! Teraz zrobilo sie troche cieplej no i znowu mi czasami bije i dudni przy hamowaniu! Slyszalem/czytalem gdzies ze moze to byc tez wina zatluszczenai tarczy! Wystarczy ze slady palcow zostana! Mysle ze trzeba to sprawdzic-odtluscic pozadnie tarcze, moze cos pomoze! Bo dziwne to ejst na maxa! Mam jeszcze inna teorie! Napewno bija mi kola-opony albo felgi krzywe! A raczej jedno i drugie! A bicie raz jest, a raz nie ma! Moze to poprostu zalezy w jakeij fazie obrotu kola zacznie sie hamowac, czego efektem bedzie wpadneicie w rezonans calego zestawu piasto-kolowego albo i nie!
stefan a co do kontrolki recznego, to podlej troche plynu hamulcowego do zbiorniczka! Jak kupowalem samochod majac juz odjezdzac z nowym nabytkiem zapalila sie kontrolka recznego-serce mi stanelo! <szok> Ale gosciu dolal doslownie odrobinke plynu i kontrolka zgasla! Od tego czasu-pol roku, kontrolka zapalila mi sie neispodziewanie tylko raz-calkiem neidawno w czasei ostrej jazdy i palila sie caly czas, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu bylo juz ok! Bede niebawem wymieniac plyn hamulcowy, bo jets jzu chyba stary! Kilka hamowan i pedal juz miekkszy!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez qlesh » 2 kwi 2006, 09:56

siwy_dymek napisał(a):Moze to poprostu zalezy w jakeij fazie obrotu kola zacznie sie hamowac, czego efektem bedzie wpadneicie w rezonans calego zestawu piasto-kolowego albo i nie!

No, też tak sądzę, że to może mieć jakiś wpływ.. oczyszcze wszystko w najbliższych dniach.
siwy_dymek napisał(a):Kilka hamowan i pedal juz miekkszy!

Miałem raz to samo
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 16:51 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Puhcio » 2 kwi 2006, 10:23

Jaksa napisał(a): Słyszałem ( od klientow ) ze Brembo i Ferodo nie są takie jak piszą na forach, co prawda nie stosowałem tego zestawu i nie mogę dac przykładów o jakosci – to tylko wypowiedzi ludzi.


Tzn ?

Ja zmieniłem w millence na właśnie taki komplet. Przed zmianą biło na kierownicy przy hamowanicu z prędkości >100 km/h. Po zmianie było idealnie – przejechałem jakies 7 k km i sprzedałem auto <lol>

Ja wybrałem tarcze brembo głównie ze względu na cenę. Szit JC zostawiłem (120 zł/szt), ori przeraziły mnie ceną (480 zł/szt) a brembo były znośne cenowo (220 zł/szt).

Po wymianie wszytkie moje problemy z biciem ustąpiły.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez stefan » 3 kwi 2006, 22:24

[quote="siwy_dymek"]qlesh
stefan a co do kontrolki recznego, to podlej troche plynu hamulcowego do zbiorniczka! Jak kupowalem samochod majac juz odjezdzac z nowym nabytkiem zapalila sie kontrolka recznego-serce mi stanelo! <szok> Ale gosciu dolal doslownie odrobinke plynu i kontrolka zgasla!
Dzięki za podpowiedź :) Dolałem tylko trochę, i lampka sie nie zapala i mam święty spokój <faja>
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Jaksa » 3 kwi 2006, 23:55

Puhcio napisał(a):przejechałem jakies 7 k km
Ciekawe co by było po 10 tysiacach ? ale .....nie będę sie spierał.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6