Strona 1 z 1

Nawracający problem drgań kierownicy

PostNapisane: 2 lip 2017, 20:01
przez exevan
Dzień dobry, wojna z moimi problematycznymi hamulcami czy tam osią przednią dalej trwa (nawracające drgania kierownicy przy hamowaniu) postanowiłem wymienić piasty z przodu, które prawdopodobnie krzywią mi tarcze. Pytanie tylko czy w maździe 6 GG 2.0 2002 141KM wymiana piasty z przodu jest tak prosta jak na tym filmiku ?

W filmie tym jest wymieniane łożysko jednak razem z piastą. Czy z przodu jest tak samo? Wystarczy odkręcić śrubę i już?

Nie chciałbym oddawać do mechanika z tą sprawą. Każdy mechanik mówi to samo... (wymiana tarcz i przejdzie) no otóż nie. Wymieniałem już tarcze i raz toczyłem na nowo (te nowe) i drgania kierownicy nawracają. Wcześniej w obu kołach mechanik wymieniał mi łożyska, a w lewym kole wymieniał mi osłonę przegubu – którą jak potem się okazało źle dokręcił i pełno smaru wyleciało. Czy to też może być to ?
Filmik ukazuję to w jaki sposób mechanik u mnie skręcił tą osłonę przegubu.

oczywiście osłonę dokręciłem sam i naciągnąłem wyżej na wypustki, jednak nie uzupełniłem smarem bo nie miałem.

Ma ktoś jakieś propozycje z tym zwiazane i ewentualne piasty?

Pozdrawiam

Re: Nawracający problem drgań kierownicy

PostNapisane: 4 lip 2017, 10:09
przez klajmas
Nie wiem czy wymiana jest prosta, bo robił mi to mechanik, ale wypowiem się bo w moim przypadku problem bicia na kierownicy, całkowicie zniknął po wymianie piasty lewej przedniej.

PostNapisane: 4 lip 2017, 21:12
przez exevan
Ale po tej wymianie nowe tarcze tak?

PostNapisane: 12 lip 2017, 12:46
przez Rafał Bo
Sprawdź czy nie masz wybitych łączników stabilizatora zarówno przód jak i tył. Z tyłu te krótkie pionowe. U mnie był taki sam problem. Po wymianie wróciło do normy

PostNapisane: 16 lip 2017, 22:00
przez exevan
Na wtorek umówiłem się z mechanikiem który twierdził przez telefon "aa to proste". Pytając go o rozwiązanie, stwierdził, że nie może powiedzieć bo nie zarobi <glupek2>
Zobaczymy co powie. Będę informował.

PostNapisane: 25 wrz 2017, 17:24
przez exevan
Witam, sprawa wygląda tak... Za pierwszym razem oddałem (to co pisałem).

Gość przetoczył mi piasty i tarcze. Wymienił łożyska i zmienił mi wahacz dolny. No i spoko. Pojechałem na urlop i podczas wracania z urlopu znów zacząłem czuć mocne bicie... Przy 150 km/h na autostradzie, bałem się hamować żeby coś się nie stało... Jakoś dojechałem, pojechałem z reklamacją spowrotem.
Wymienił wszystko na nowe sztuki, piasty, tarcze, łożyska, klocki. Wszystko nowe (oczywiście na swój koszt, prócz klocków i tarcz). Odebrałem autko (nic nie płaciłem – powiedział żebym się przejechał z tysiąc km i przyjechał dać znać), przejechałem tysiąc km i co ciekawe... znów zaczęło bić..
Dzis właśnie wróciłem od zdziwionego mechanika który mówił, że to niemożliwe. Jutro zostawiam auto u niego żeby sprawdził. Macie może jakieś pomysły na moją przypadłość?

PostNapisane: 30 wrz 2017, 13:04
przez exevan
Nikt nic?

PostNapisane: 30 wrz 2017, 21:16
przez niedzwiadek833
Zakładane są tarcze marnej jakości i się wichrują.

Re: Nawracający problem drgań kierownicy

PostNapisane: 4 paź 2017, 00:01
przez exevan
Tarcze TRW były zakładane i się zwichrowaly? Po przejechaniu 1000km. Ciężko uwierzyć