Stukanie, metaliczny głuchy dźwięk na dołkach i przy zmianie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez iryd909 » 25 maja 2017, 13:18

Witam,
mam problem z moja madzią... strasznie stuka cos na dolkach taki głuchy metaliczny dzwiek, najbardziej przy malych predkosciach na duzych nierownosciach i przy zmianie biegow z 1 na 2 najbardziej slyszalne... bylem na dwoch stacjach na szarpakach i twierdza ze w zawieszeniu jest wszystko ok.. poza tym auto od jakiegos czasu zle reaguje na skret kierownicy, jest niestabilne.. macie jakies pomysly co moze byc przyczyna?
Z gory dzieki, pzdr
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 00:27
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 6 L3-VE 2.3 166 km 2004 HB

Postprzez 13kamil » 25 maja 2017, 14:18

A sprawdzane były łożyska w górnych mocowaniach amortyzatorów?
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez Greg88 » 26 maja 2017, 07:20

Jeżeli buja autem winne mogą być wspominane amortyzatory chyba że diagności tak polecieli w chu... i nie zauważyli urwanego łącznika stabilizatora <glupek2>

13kamil napisał(a):A sprawdzane były łożyska w górnych mocowaniach amortyzatorów?


Patrząc na opis profilu autora tematu, jest w posiadaniu przedlifta w którym nie ma łożysk w górnym mocowaniu amortyzatora ;P
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez iryd909 » 26 maja 2017, 07:32

Dokładnie Panowie, przedlift z mocowaniami bez lozysk, przymierzam sie juz od jakiegos czasu do ich wymiany.. myslicie ze to moze byc przyczyna wspomnianych przeze mnie usterek?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 00:27
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 6 L3-VE 2.3 166 km 2004 HB

Postprzez Greg88 » 26 maja 2017, 08:14

Wymieniałem ostatnio amorki przód dokładnie 4 dni temu. Pierwszy raz ale z pomocą kumpla wszystko się udało. Było sporo zabawy z tematem, jakieś tam doświadczenie jest i do tego service manual i wszystko idzie zrobić.
Ja u siebie potrzebę wymiany motywowałem słabą przyczepnością na wyboistych zakrętach i głośnym "DUB DUB" <lol> przy najazdach i zjazdach z krawężników itp. itd. Oprócz tego przy przegazowaniu auta i próbie ruszenia z piskiem głownie prawe koło odrywało się od podłoża i podskakiwało.

Wymiana amortyzatorów pomogła znacząco ale jakiś tam stuk jeszcze słyszę. Zawieszenie przód jaki tył sztywne jak koci ogon ale nie wyklucza to jakiegoś luzu podczas jazdy. W tym zawieszeniu jest tyle możliwości stukania, że w zasadzie trzeba by wahacz po wahaczu, tulejkę po tulejce wymieniać :P

Poniżej jakieś tam foty z wymiany amortyzatorów, poduszek, odbojów i osłon.
IMG_20170523_181723.jpg

IMG_20170523_182313.jpg

IMG_20170523_182302.jpg

IMG_20170523_182320.jpg
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez iryd909 » 26 maja 2017, 09:36

Też lubie podlubac samemu bo nie ufam mechanikom... tylko sie zastanawiam czy jak wezme sie za wymiane mocowan gornych to nie wymienic odrazu amorkow.. bo zeby wymienic mocowanie gorne i tak musze wyciagac amorek no nie? niby na stacji diagnostycznej pokazywal mi okolo 50-60% sprawnosci ale jak dociskam auto do ziemi to wydaje mi sie ze juz sa dosc miekkie..
Pytanko :) jakiej firmy amorki wkladales?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 00:27
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 6 L3-VE 2.3 166 km 2004 HB

Postprzez Greg88 » 26 maja 2017, 11:22

U siebie zamontowałem Kayaby. A co do pokazywanej sprawności u diagnosty wynik można wsadzić między bajki. U mnie sprawność przodu wynosiła lekko ponda 60%, po zdemontowaniu niby amortyzatory nie wylane ale zakres ich działania bardzo skrócony i odboje były w średnim stanie czyli amor dobijał do góry.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez mlynekdh » 30 maja 2017, 00:43

Witam.
U mnie podobne sa objawy. Byłem na szarpakach i gosc zwrocil uwage tylko na dolny wahacz ze wyglada podejrzanie ale nie wymaga wymiany... Auto prowadzi sie dobrze zadnych zmian nie zauwazylem. Ten dzwiek /uczucie towazyszy mi rowniez przy zmianie biegow z 1 na 2 i 2 na 3. A przy puszcaniu sprzegla czuje takie jak by kopniecie w pedal. Kiedys czytalem watek o przesmarowaniu czegos tam ( jakiegos slizgu czy trzpienia) Czy Wie ktos co to moze byc za przypadlosc?? Dodam ze sprzeglo wymienialem.

Pozdrawim i czekam na odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 30 maja 2017, 22:46 przez mlynekdh, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:00
Posty: 5
Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE

Postprzez iryd909 » 30 maja 2017, 15:30

dokładnie mam to samo przy zmianie biegów, najbardziej zauważalne przy zmianie z 1 na 2...
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 00:27
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 6 L3-VE 2.3 166 km 2004 HB

Postprzez kurobon » 17 paź 2018, 10:42

Czy udało Wam się rozwiązać ten problem, jeżdzę z tym już od prawie roku i mam tego dość, wymieniałem poduszki silnika, łączniki stablizatora, 3 diagnostów twierdzi że zawieszenie jest sztywne jak nowe, a mnie się już pomysły skończyły co to może być :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 11:05
Posty: 39
Skąd: Katowice
Auto: 6 GY 2005 2.0 141km
3 BM 2015 2.0 165km
były:
323F BA 1998 1.5 88km
626 GD 1991 2.0 90km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6