zbiorniczek wyrównawczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brzusio122 » 28 mar 2017, 09:47

Witam serdecznie jestem nowym posiadaczem i szczęśliwym mazdy 6 o silniku 2.0 w wersji 141 konnej ( i mam nadzieje , że na długo) Lecz pojawił mi się pewien problem gdyż spojrzałem pod maske tydzień po zakupie i okazuje się że w zbiorniczku wyrównawczym jest pustka :( dolałem popatrzałem za 2 dni i znów pusto. Chciałbym zaznaczyć że pod korkiem od oleju nie ma żadnego masła a Madzia nie znaczy terenu oraz oleju nie ubywa ani kapki. Mielibyście może koledzy/koleżanki jakiś pomysł jak to sprawdzić bądź powiedzieć mi zasadę działania, gdyż wyczytałem gdzieś , że to niby jakiś zbiorniczek zapasowy :( Z góry dziękuje za odpowiedź i pomoc POZDRAWIAM :)
Początkujący
 
Od: 28 mar 2017, 09:33
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 b

Postprzez oluska » 28 mar 2017, 19:22

miałam odwrotnie że w wyrownawczym pełno a w chłodnicy pusto ale nie ubywało, na parkingu nie cieknie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 20:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Postprzez brzusio122 » 28 mar 2017, 19:52

No właśnie plam nie zostawia żadnych :( gdyby zostawiał to bym był bardziej chyba zadowolony xd
Początkujący
 
Od: 28 mar 2017, 09:33
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 b

Postprzez m@riusz39 » 29 mar 2017, 11:08

Jeszcze jest nadzieja że poprzedni właściciel źle odpowietrzył układ chłodzący, w chłodnicy też pustka?
Ale chyba najprostszy sposób żeby sprawdzić czy nie pali płynu chłodniczego to puścić go na wolnych obrotach(zagrzanego) tak ze 2 – 5 minut i później go mocno przygazować i zobaczyć czy z rury nie leci biały dym.
Jak leci to problem, ale zaraz po kupnie można próbować ze sprzedawcą o wadach ukrytych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez kubsztyk » 29 mar 2017, 18:18

Chłodnica powinna być wypełniona płynem pod korek. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że wężyk gumowy wchodzący do zbiorniczka nie jest zanurzony w cieczy i nie następuje obustronny przepływ płynu między chłodnicą a zbiorniczkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez zigu18 » 29 mar 2017, 21:12

Tam nie ma przeplywu przez zbiornik wyrownawczy. Wezyk wchodxi od spodu do zbiorniczka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez MariuszTG » 29 mar 2017, 21:49

U mnie wężyk wchodzi od góry przez korek tak jak pisze Kubsztyk

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez kubsztyk » 29 mar 2017, 22:44

Wężyk wchodzi od góry i jest na tyle długi, że dochodzi do dna zbiorniczka. Tym sposobem następuje automatyczne odpowietrzenie układu chłodzenia (płyn jest zasysany ze zbiorniczka do chłodnicy) albo po prostu płyn jest zasysany ze zbiorniczka lub "wypluwany" do niego na wskutek różnic ciśnień w układzie (zmiany objętości płynu – zimny/gorący).
Jak wężyk się podwinie przy montażu (załamanie korpusu zbiorniczka), to wtedy są problemy. Chyba, że w benzynie inaczej to wszystko wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez brzusio122 » 30 mar 2017, 22:26

Czyli odkręcić korek od chłodnicy wypełnić go płynem następnie zbiornik i obserwować?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2017, 09:33
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 b

Postprzez MariuszTG » 31 mar 2017, 08:56

Dokładnie tak, do chłodnicy nalej pod korek, do zbiorniczka max wg oznaczeń. W miarę odpowietrzania układu pewnie coś trzeba będzie dolać więc obserwuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6