Skrzynia biegów, brak biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rudzin » 22 mar 2017, 20:34

Sytuacja wygląda tak, że nie mam biegu 1,3,5 a jest bieg 2 i 4, co to może być? Mechanik mówił coś o linkach zmiany biegów czy tam wodziku(sam już nie wiem), możecie mi podać dokładną nazwe tego, w jakich cenach to oscyluje
Potrzebuje tych informacji na wczoraj

Z góry dziekuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 22 mar 2017, 20:30
Posty: 5
Auto: Mazda 6

Postprzez drx8 » 23 mar 2017, 12:40

Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 23 mar 2017, 16:48

Nie sądzę, żeby to były linki, skoro niektóre biegi da się wrzucić. Co to znaczy, że nie masz biegu? Nie wchodzi – stawia opór?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Rudzin » 23 mar 2017, 19:56

Wrzucam jeden, jest luz, nie ma nic, to samo z 3 i 5 nawet nie ma jakiejkolwiek reakcji, po prostu luz na górnych biegach,a 2 4 i R wchodzi normalnie
Początkujący
 
Od: 22 mar 2017, 20:30
Posty: 5
Auto: Mazda 6

Postprzez drx8 » 24 mar 2017, 08:23

Linka pierwsza odpowiada za 1 3 5 druga za 2 4 R. wszystko w temacie bo nie będę się rozpisywał czy linka zerwana lub zapieczona. ogólnie do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 26 mar 2017, 23:09

Jedna linka odpowiada za wybranie pary biegów odpowiednio: 1-2 lub 3-4 lub 5-R, a druga linka służy do ich włączania lub wyłączania. Inaczej: jedna linka powoduje wciśnięcie w dół lub wyciągnięcie do góry wybieraka w skrzyni biegów, a druga linka pociąga lub popycha dźwigienkę wybieraka umożliwiając włączenie konkretnego biegu z uprzednio wybranej pary biegów. Przestudiowałem to (dosłownie) tej zimy przy -10*C na dworze – działanie lewarka i wybieraka w skrzyni.
Aczkolwiek nie wykluczam możliwości uszkodzenia linki, choć dla mnie to byłoby dziwne, bo jak jedna z linek jest pęknięta, to lewarek lata luźno na boki i da się wbić tylko parę biegów, która była wbita podczas jej pęknięcia (1-2, 3-4 lub 5-R) lub też jak pęknie druga linka, to skrzynia pozostaje włączona na danym biegu, a lewarek lata luźno wprzód lub w tył. Objawy uszkodzenia którejś z linek są raczej takie same w każdej marce i modelu auta.
Skoro kolega może wbić tylko te biegi, które są bliżej ręcznego, to strzelam na przykład wypięcie się linki z zatrzasków przy skrzyni albo przy lewarku.
Co by nie było, to trzeba zajrzeć w okolice lewarka od biegów i wybieraka w skrzyni (pod akumulatorem). Jak linki będą na miejscu, to trzeba je odpiąć i spróbować na zgaszonym silniku powbijać biegi manewrując odpowiednio wybierakiem. Jak będzie ok, to linka od włączania biegów do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Rudzin » 27 mar 2017, 13:03

Anyway, wczoraj stało się tak, że został mi tylko wsteczny, kolega odholował mnie do domu, więc to już chyba na pewno te linki
Początkujący
 
Od: 22 mar 2017, 20:30
Posty: 5
Auto: Mazda 6

Postprzez kubsztyk » 27 mar 2017, 15:48

Może tak być, ale dla stuprocentowej pewności zajrzyj pod akumulator, na wybierak i mocowanie linek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez hullamul » 30 sie 2020, 21:11

Można wiedzieć jaka była przyczyna usterki?
Początkujący
 
Od: 10 paź 2013, 10:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Kombi
1,8 benzyna 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6