Strona 1 z 1

Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 13 lut 2017, 11:47
przez dmdamiyo
Witam,

od pewnego czasu podczas skręcania zarówno w lewo jak i prawo dochodzi z przodu (z okolicy kół) jakiś pisk – nie ma to związku z hamowaniem, a występuje podczas jazdy nawet w wolnym tempie. Kręcąc kierownicą na postoju nie zauważyłem problemu. Tak samo, jeśli jadę prosto nic nie piszczy. Chyba nie klocki skoro piszczy tylko przy skrętach i nawet kiedy nie hamuję? Ktoś mógłby poradzić co sprawdzić?

PostNapisane: 14 lut 2017, 00:06
przez Nieuk0192
W mojej Maździe piszczało przy skręcie na maxa, bo pasek od wspomagania był już stary, ale to raczej byś odróżnił ;) Klocków bym nie wykluczał, w jednym autku miałem tak, że klocki piszczały, a dokładniej jeden, bo jakaś sprężynka czy cuś, co odbija klocek hamulcowy od tarczy wyleciała albo ktoś jej nie założył. Efekt był właśnie taki, że non stop piszczało, tylko przy jeździe na wprost była cisza, również nie było trzeba hamować żeby słuchać piszczenia.
Piszczenie było tak irytujące, że jak w końcu samo odpuściło po przejechaniu po wybojach, to żeby nie używać przednich hamulców, w obawie przed powrotem pisku, hamowałem ręcznym, żeby mieć ciszę <glupek2>

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 15 lut 2017, 09:23
przez adam_b96
U mnie piszczało tylko przy skręcie w prawo winne było lewe łożysko koła przedniego. Da się to bardzo łatwo sprawdzić. lewarkiem do góry lewe i prawe koło i ręce z lewej i prawej strony koła, a potem z góry i dołu. Luz był wyczywalny a byłem pewien że dolne sworznie i drążek kierowniczy są OK!!. Przy jeździe na wprost nic nie było słychać. Widocznie na zakręcie tak się rozkładają siły w łożysko koła że mocniej nacieka jedna strona (siła odśrodkowa) a tez już podejrzewałem przeguby. Łożysko wymieniłem na FAG 160zł za stronę + 60złwymiana.

PostNapisane: 24 sie 2017, 23:18
przez dmdamiyo
Przeszedłem przegląd, więc chyba łożysko można wykluczyć bo by wyszło? Zmieniłem klocki i tarcze we wszystkich kołach – przez pare miesięcy nie słyszałem piszczenia. Dziś ruszałem z parkingu i znowu, jechałem powolutku – do 30km/h – gdzieś z przodu dochodził głośny pisk (bez hamowania), teraz nawet jak jechałem prosto (a wcześniej tylko przy skrętach). Wydaje mi się że jak zaczynałem hamować to przestawało. Ktoś może jakiś pomysł jeszcze? :(

PostNapisane: 26 sie 2017, 14:58
przez dmdamiyo
Nagranie ze środka auta przy otwartym oknie:

http://picosong.com/wsuBL

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 11 lis 2017, 16:15
przez zas3k
u mnie podobne piszczenie się pojawiło, znika przy skręcie w lewo, na wprost i w prawo piszczy, przy hamowaniu piszczy mniej, przy wolnej jeździe tak jakby tarcza o metal ocierała
Kod: Zaznacz cały
[edit] ok, okazało się że wewnętrzny klocek wytarł się niemalże do blachy, a ostatnio oponiarza pytałem czy już klocki do wymiany przy przekładce opon, no ale zerknął tylko na zewnętrzny, który był wytarty do połowy[/edit]

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 13 lis 2017, 19:33
przez t34567
Proponuję wyczyścić sobie jarzma zacisków, u mnie pomogło :) W prawym jarzmie klocek ledwo się ruszał i to on był przyczyną tego hałasu.

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 13 lis 2017, 23:49
przez pawelsz
ale ten pisk miałes przy hamowaniu i skręcaniu czy także piszczało bez hamowania?
Bo u mnie piszczy delikatnie klocek przy hamowaniu a przy skrecaniu to wręcz coś wyje i czuć jakby lekki rezonans na kierownicy

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 14 lis 2017, 00:41
przez t34567
Dokładnie tak było. Rezonans na kierownicy, pisk – tarcie blachy o blachę i działo się tak przy "toczeniu się" po parkingu, gdy skręcałem, nawet bez hamulca.

PostNapisane: 15 lis 2017, 13:52
przez Grzyby
Sprawdź blaszaną osłonę tarczy od wewnątrz. W GE to była norma że jakimś sposobem przy skręcie przycierały o tarczę i wyło.
Poodginaj je lekko od tarczy.
Może też piszczeć klocek z powodu przytartego zacisku. Wtedy pomoże – jak wspomniano wcześniej – czyszczenie prowadnic.

A ten dźwięk brzmi jak coś przycierającego o tarczę.

dmdamiyo napisał(a):Przeszedłem przegląd, więc chyba łożysko można wykluczyć bo by wyszło?

Tworzenie pozytywnej opinii na podstawie przejścia przeglądu jest z gruntu błędne :)

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 15 lis 2017, 20:37
przez pawelsz
oddałem do mechanika.
Wymiana klocków i czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło

PostNapisane: 16 lis 2017, 01:56
przez Grzyby
pawelsz napisał(a):czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło

No właśnie. Mało kto przy wymianie klocków czyści zacisk, a jak widać jest to potrzebne :)

Re: Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

PostNapisane: 16 lis 2017, 06:56
przez dobrzyn22
myślę, że przy dość częstych problemach w M6 z hamulcami taki zabieg jest wręcz obowiązkowy

PostNapisane: 16 lis 2017, 08:03
przez Biniu
Grzyby napisał(a):
pawelsz napisał(a):czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło

No właśnie. Mało kto przy wymianie klocków czyści zacisk, a jak widać jest to potrzebne :)


a jest to wręcz konieczne. Syf co się zbiera na jarzmie i zacisku włazi pod uszczelki rozpycha je, dochodzi woda i szlak trafia prowadnice czy tłoczki.

KAŻDORAZOWO PRZY WYMIANIE KLOCKÓW HAMULCOWYCH NALEŻY PORZĄDNIE OCZYŚCIĆ ZACISK ORAZ JARZMA.