Piszczy przy skrętach w lewo i prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dmdamiyo » 13 lut 2017, 10:47

Witam,

od pewnego czasu podczas skręcania zarówno w lewo jak i prawo dochodzi z przodu (z okolicy kół) jakiś pisk – nie ma to związku z hamowaniem, a występuje podczas jazdy nawet w wolnym tempie. Kręcąc kierownicą na postoju nie zauważyłem problemu. Tak samo, jeśli jadę prosto nic nie piszczy. Chyba nie klocki skoro piszczy tylko przy skrętach i nawet kiedy nie hamuję? Ktoś mógłby poradzić co sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez Nieuk0192 » 13 lut 2017, 23:06

W mojej Maździe piszczało przy skręcie na maxa, bo pasek od wspomagania był już stary, ale to raczej byś odróżnił ;) Klocków bym nie wykluczał, w jednym autku miałem tak, że klocki piszczały, a dokładniej jeden, bo jakaś sprężynka czy cuś, co odbija klocek hamulcowy od tarczy wyleciała albo ktoś jej nie założył. Efekt był właśnie taki, że non stop piszczało, tylko przy jeździe na wprost była cisza, również nie było trzeba hamować żeby słuchać piszczenia.
Piszczenie było tak irytujące, że jak w końcu samo odpuściło po przejechaniu po wybojach, to żeby nie używać przednich hamulców, w obawie przed powrotem pisku, hamowałem ręcznym, żeby mieć ciszę <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 20:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez adam_b96 » 15 lut 2017, 08:23

U mnie piszczało tylko przy skręcie w prawo winne było lewe łożysko koła przedniego. Da się to bardzo łatwo sprawdzić. lewarkiem do góry lewe i prawe koło i ręce z lewej i prawej strony koła, a potem z góry i dołu. Luz był wyczywalny a byłem pewien że dolne sworznie i drążek kierowniczy są OK!!. Przy jeździe na wprost nic nie było słychać. Widocznie na zakręcie tak się rozkładają siły w łożysko koła że mocniej nacieka jedna strona (siła odśrodkowa) a tez już podejrzewałem przeguby. Łożysko wymieniłem na FAG 160zł za stronę + 60złwymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez dmdamiyo » 24 sie 2017, 22:18

Przeszedłem przegląd, więc chyba łożysko można wykluczyć bo by wyszło? Zmieniłem klocki i tarcze we wszystkich kołach – przez pare miesięcy nie słyszałem piszczenia. Dziś ruszałem z parkingu i znowu, jechałem powolutku – do 30km/h – gdzieś z przodu dochodził głośny pisk (bez hamowania), teraz nawet jak jechałem prosto (a wcześniej tylko przy skrętach). Wydaje mi się że jak zaczynałem hamować to przestawało. Ktoś może jakiś pomysł jeszcze? :(
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez dmdamiyo » 26 sie 2017, 13:58

Nagranie ze środka auta przy otwartym oknie:

http://picosong.com/wsuBL
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Postprzez zas3k » 11 lis 2017, 15:15

u mnie podobne piszczenie się pojawiło, znika przy skręcie w lewo, na wprost i w prawo piszczy, przy hamowaniu piszczy mniej, przy wolnej jeździe tak jakby tarcza o metal ocierała
Kod: Zaznacz cały
[edit] ok, okazało się że wewnętrzny klocek wytarł się niemalże do blachy, a ostatnio oponiarza pytałem czy już klocki do wymiany przy przekładce opon, no ale zerknął tylko na zewnętrzny, który był wytarty do połowy[/edit]
Ostatnio edytowano 18 lis 2017, 13:26 przez zas3k, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 13:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez t34567 » 13 lis 2017, 18:33

Proponuję wyczyścić sobie jarzma zacisków, u mnie pomogło :) W prawym jarzmie klocek ledwo się ruszał i to on był przyczyną tego hałasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez pawelsz » 13 lis 2017, 22:49

ale ten pisk miałes przy hamowaniu i skręcaniu czy także piszczało bez hamowania?
Bo u mnie piszczy delikatnie klocek przy hamowaniu a przy skrecaniu to wręcz coś wyje i czuć jakby lekki rezonans na kierownicy
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez t34567 » 13 lis 2017, 23:41

Dokładnie tak było. Rezonans na kierownicy, pisk – tarcie blachy o blachę i działo się tak przy "toczeniu się" po parkingu, gdy skręcałem, nawet bez hamulca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Grzyby » 15 lis 2017, 12:52

Sprawdź blaszaną osłonę tarczy od wewnątrz. W GE to była norma że jakimś sposobem przy skręcie przycierały o tarczę i wyło.
Poodginaj je lekko od tarczy.
Może też piszczeć klocek z powodu przytartego zacisku. Wtedy pomoże – jak wspomniano wcześniej – czyszczenie prowadnic.

A ten dźwięk brzmi jak coś przycierającego o tarczę.

dmdamiyo napisał(a):Przeszedłem przegląd, więc chyba łożysko można wykluczyć bo by wyszło?

Tworzenie pozytywnej opinii na podstawie przejścia przeglądu jest z gruntu błędne :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17001 (72/160)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A,
Renault Trafic 1.6 TT R9M,
Renault Master 2.5D,
Fiat Doblo 1.6 16V
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez pawelsz » 15 lis 2017, 19:37

oddałem do mechanika.
Wymiana klocków i czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Grzyby » 16 lis 2017, 00:56

pawelsz napisał(a):czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło

No właśnie. Mało kto przy wymianie klocków czyści zacisk, a jak widać jest to potrzebne :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17001 (72/160)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A,
Renault Trafic 1.6 TT R9M,
Renault Master 2.5D,
Fiat Doblo 1.6 16V
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 16 lis 2017, 05:56

myślę, że przy dość częstych problemach w M6 z hamulcami taki zabieg jest wręcz obowiązkowy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4994 (16/56)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Biniu » 16 lis 2017, 07:03

Grzyby napisał(a):
pawelsz napisał(a):czyszczenie i smarowanie prowadnic jarzma i wszystko ucichło

No właśnie. Mało kto przy wymianie klocków czyści zacisk, a jak widać jest to potrzebne :)


a jest to wręcz konieczne. Syf co się zbiera na jarzmie i zacisku włazi pod uszczelki rozpycha je, dochodzi woda i szlak trafia prowadnice czy tłoczki.

KAŻDORAZOWO PRZY WYMIANIE KLOCKÓW HAMULCOWYCH NALEŻY PORZĄDNIE OCZYŚCIĆ ZACISK ORAZ JARZMA.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6