Skrzynia automatyczna a instalacja LPG

Witam forumowiczów,
Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2007 r. Silnik 2.3l, wolnossące 166 KM. Niestety od pewnego czasu borykam się z problemami z automatyczną skrzynią biegów. Po odpaleniu i powolnym ruszaniu jest wyraźny przeskok podczas przerzucania biegów z 1 na 2 i z 2 na 3. Ten przeskok jest tym mniejszy im dynamiczniej ruszam. Dodatkowo ostatnio pojawił się kolejny niepokojący objaw, mianowicie skrzynia nie trzyma 5 biegu. Jeździłem już wcześniej automatem i wiem że biegi zmienia się tu tak naprawdę pedałem gazu, dlatego przy 2.5 tys obrotów na 4 biegu lekko odpuszczam gaz i skrzynia włącza 5. Niestety kiedy jednak zdejmę nogę z gazu, obroty bardzo szybko spadają do 1.2 tys i skrzynia z powrotem załącza 4, na której już spokojnie się toczy.
Samochód od 2012 roku posiada instalacje gazową firmy STAG założoną przez poprzedniego właściciela. Czy możliwe że to przez instalacje gazową coś złego dzieje się ze skrzynią? Ostatnio odbyłem rozmowę z pracownikiem firmy SAMKO, który jednoznacznie stwierdził że do samochodów z automatem nie powinno się instalować LPG, ze względu na wariujący przepływomierz, i błędne dane wysyłane do sterownika skrzyni. Zalecił całkowity demontaż instalacji, i dopiero wtedy zajechanie do nich w celu oceny wielkości strat. Powiedział również, że drugim wyjściem jest poprostu jeżdżenie z tymi objawami, bo duża liczba ludzi tak robi, ale problem i tak będzie się pogłębiał więc co zaoszczędzę na gazie to właduje później w naprawę skrzyni.
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem, a jeżeli tak to jak go rozwiązał? Czy naprawdę automatyczna skrzynia biegów uniemożliwia jazdę na gazie, czy może można to jakoś rozwiązać?
Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2007 r. Silnik 2.3l, wolnossące 166 KM. Niestety od pewnego czasu borykam się z problemami z automatyczną skrzynią biegów. Po odpaleniu i powolnym ruszaniu jest wyraźny przeskok podczas przerzucania biegów z 1 na 2 i z 2 na 3. Ten przeskok jest tym mniejszy im dynamiczniej ruszam. Dodatkowo ostatnio pojawił się kolejny niepokojący objaw, mianowicie skrzynia nie trzyma 5 biegu. Jeździłem już wcześniej automatem i wiem że biegi zmienia się tu tak naprawdę pedałem gazu, dlatego przy 2.5 tys obrotów na 4 biegu lekko odpuszczam gaz i skrzynia włącza 5. Niestety kiedy jednak zdejmę nogę z gazu, obroty bardzo szybko spadają do 1.2 tys i skrzynia z powrotem załącza 4, na której już spokojnie się toczy.
Samochód od 2012 roku posiada instalacje gazową firmy STAG założoną przez poprzedniego właściciela. Czy możliwe że to przez instalacje gazową coś złego dzieje się ze skrzynią? Ostatnio odbyłem rozmowę z pracownikiem firmy SAMKO, który jednoznacznie stwierdził że do samochodów z automatem nie powinno się instalować LPG, ze względu na wariujący przepływomierz, i błędne dane wysyłane do sterownika skrzyni. Zalecił całkowity demontaż instalacji, i dopiero wtedy zajechanie do nich w celu oceny wielkości strat. Powiedział również, że drugim wyjściem jest poprostu jeżdżenie z tymi objawami, bo duża liczba ludzi tak robi, ale problem i tak będzie się pogłębiał więc co zaoszczędzę na gazie to właduje później w naprawę skrzyni.
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem, a jeżeli tak to jak go rozwiązał? Czy naprawdę automatyczna skrzynia biegów uniemożliwia jazdę na gazie, czy może można to jakoś rozwiązać?