Świecące kontrolki: Ręczny, ABS, Kontrola trakcji, DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Goth » 19 cze 2014, 20:12

Dzisiaj podczas jazdy (po asfalcie, równa droga, króciutka trasa) nagle zaświeciły mi się 4 kontrolki ABS, trakcji, DSC OFF oraz hamulca. Po wyłączeniu silnika i włączeniu świecą nadal. Auto jeździ normalnie, hamulce są, auto jednak nie reaguje np. na wciskanie przycisku DSC. Sprawdziłem bezpieczniki, płyn hamulcowy. Te rzeczy są ok. Co to może być? Podejrzewam, że może czujnik ABS, ale gdzie go dokładnie znaleźć? Gdzieś mi się rzuciło w oczy, że gdzieś w piaście, ale dokładnie której? Czy taki objaw to na 100% czujnik ABS? W googlach znalazłem kilka podobnych przypadków, ale niestety ludziom, których to spotkało, tak jak się problem pojawił tak samoistnie zniknął :/
Ostatnio mam jakieś fatum na czujniki. Tydzień temu miałem wymieniony czujnik ciśnienia oleju bo mi kontrolka oleju się zaświeciła.
Zaczynam się czuć jak wtedy gdy byłem właścicielem Fiata 126 BIS. Jednego dnia auto jeździło bez zarzutów, a na drugi dzień nie szło go odpalić. Widzę, że moja Mazda po 2 latach bezawaryjnej eksploatacji zaczyna mnie przykro zaskakiwać.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 12:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez volf31 » 19 cze 2014, 20:54

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 13:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez Goth » 20 cze 2014, 07:56

Dzięki za link, ale ten temat już wczoraj przeczytałem zanim założyłem swój. Może to być faktycznie ta wiązka przewodów, ale może być i czujnik ABS. Czy ktoś może powiedzieć gdzie dokładnie go szukać? No i czy ew. to będą albo te przewody albo czujnik, czy może coś jeszcze być? Dzisiaj postaram się gdzieś podpiąć Mazdę pod kompa. Może coś zostanie sczytane.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 12:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez volf31 » 20 cze 2014, 12:55

Sprawdź najpierw tą pod zbiornikiem spryskiwacza – wystarczy odkręcić zbiornik (2 śruby)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 13:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez tok5 » 20 cze 2014, 21:39

A czy prędkość zegar pokazuje? A check engine?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Goth » 24 cze 2014, 22:13

Tak,
prędkość i obroty są pokazywane normalnie. Żaden inny błąd silnika itp. się nie świeci.
Nie miałem czasu żeby tam zajrzeć, a dzisiaj jak odpaliłem auto to tak jak się wcześniej wszystko świeciło, tak dzisiaj pogasło i nie zapaliło przez cały dzień jeżdżenia :P
Ale jak tylko będę miał chwilę to muszę sprawdzić te przewody z obu stron. Dam znać jaki będzie efekt.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 12:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Yako » 14 lis 2014, 11:24

Witam.
Jestem od niedawna posiadaczem samochodu Mazda 6 rok 2003. Silnik 2.0 benzyka plus gaz. Wersja kombi.
Po zakupie nie było większych problemów z samochoodem.
Lecz od 2-3 tygodni zauważyłem dziwną sprawę.
Po uruchomieniu silnika, na zegarach pozostają zaświecone kontrolki:
– od ręcznego (przy 8 na liczniku ilości obrotów silnika)
– od abs ( na samej gorze po lewej stronie)
– od systemu trakcji (na samej górze po prawej stronie, obok kontrolki abs)
– od dsc off (nad wskaznikiem paliwa)

Wczesniej wystarczyło zgasic silnik i uruchomić jeszcze raz, lecz od kliku dni ten zabieg nie działa.
Co gorsza w trakcie jazdy zdarzy się iż kontrolki się zapalają, a po pewnym czasie gasną (lub nie gasną wogóle w trakcie jazdy).

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem?
Będę wdzięczny za każde sugestie rozwiązania problemu.

P.S. Jako pytanie spoza konkursu :) czy w schowku pasażera powiniem być jakiś wyłącznik krańcowy, który powinien gasić swiatełko w schowku po jego zamknięciu? U siebie nie zauważyłem niczego takiego, i wieczorem, przy zamkniętym schowku światło przebija sie lrzez szpary.

Dziękuje za każdą pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 11:16
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2003 rok
Silnik 2.0l benzyna + gaz
Model GY (kombi)

Postprzez dobrzyn22 » 16 lis 2014, 11:25

1. podłącz auto do kompa i odczytaj błędy. Do tego przyda Ci się ELM + program np. Forscan

2.w schowku żarówka świeci się cały czas.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tok5 » 17 lis 2014, 20:16

U mnie żarówka w schowku świeci się tylko jeśli mam światła drogowe włączone ;–)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2014, 08:59

a jak mijania ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez karol_bob » 18 lis 2014, 11:14

a mi chyba w ogole nie świeci lampka w schowku choć musze sprobowac na swiatłach drogowych jak kolega wspomniał :P a w razie jakby była potrzeba wymiany żarówki to łatwy jest do niej dostęp?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2014, 16:58
Posty: 19
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 6, 2.0 silnik disel, 2003 r

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2014, 12:48

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pikmit » 25 paź 2016, 17:03

Witam,

auto to Mazda 6 Diesel 143 km 2006r. Od niedawna mam kłopot ze świecącymi kontrolkami: Ręczny, ABS, Kontrola trakcji, DSC. Auto jeździ normalnie a systemy zdają się działać, jednak kontrolki nie gasną. Ilość płyny hamulcowego jest w normie, hamulce też są w porządku, akumulator ma odpowiednie napięcie. Poniżej zamieszczam do zdjęcia oraz filmiku na którym widać o które kontrolki chodzi. Czy ktoś spotkał się z takim objawem, ewentualnie wie jak to naprawić ? Z góry dziękuję za pomoc.



Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 12:07
Posty: 8
Skąd: Rzepin
Auto: Mazda CX7 2,3 Turbo 2010r

Postprzez m@riusz39 » 25 paź 2016, 17:58

A komputer jakie błędy pokazuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Pikmit » 25 paź 2016, 22:50

Jeszcze nie wiem, jak na razie nie miałem czasu jechać na diagnozę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 12:07
Posty: 8
Skąd: Rzepin
Auto: Mazda CX7 2,3 Turbo 2010r

Postprzez Pikmit » 28 paź 2016, 18:29

Diagnoza wg. kompa. uszkodzony czujnik ABS lewy tył.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 12:07
Posty: 8
Skąd: Rzepin
Auto: Mazda CX7 2,3 Turbo 2010r

Postprzez m@riusz39 » 29 paź 2016, 15:28

I to może być to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez gpat » 31 paź 2016, 11:45

Mam dokładnie taki sam model Mazdy, z tego samego roku czyli Mazda 6 Diesel 143 km 2006r i z identycznymi objawami co Pikmit, czyli świecącymi kontrolkami ręczny, ABS, Kontrola trakcji, DSC. Akumulator, płyny, klocki tarcze w normie. Złącza posprawdzane. Ale przypadek jest chyba ciekawszy, ponieważ zaobserwowałem następującą prawidłowość. Kontrolki, które powinny gasnąć w kilka sekund po włączeniu stacyjki, nie gasną . Nie gasną również po uruchomieniu silnika, ale gasną po przejechaniu co najmniej 1 kilometra i ponownym uruchomieniu silnika.
Wtedy nie zapalają się aż do dłuższego, kilkugodzinnego postoju.
Testery diagnostyczne kilku niezależnych elektroników nie wykazały żadnych błędów w tym systemów ABS, DSC.
Diagnostyka odbywała się zarówno przy świecących się kontrolkach jak i przy zgaszonych.
Inna ciekawostka to to, że diagnostycy mogli się połączyć się ze sterownikiem ABS wpisując w tester Mazda 5 zamiast Mazda 6 i rocznik 2007 zamiast 2006. Przy takiej konfiguracji tester nie znalazł żadnych błędów w systemie ABS, pokazał natomiast (słowa diagnostyka )błędy w komunikacji CAN. Po wpisaniu rzeczywistej konfiguracji do testera, czyli Mazda 6, rok produkcji 2006 tester nie pokazuje żadnych błędów ( w tym błędów w komunikacji CAN ).
Nie potrafi natomiast połączyć się z systemem ABS.
Dodatkowo chciałbym napisać, że przed rokiem miałem identyczny problem z tymi samymi świecącymi kontrolkami, ale objaw ustąpił samoczynnie po dwóch, trzech miesiącach. Wydaje mi się, że przy okazji sprawdzania, wyjmowania i wkładania na miejsce bezpieczników, które wydawały mi się związane z tematem, pod maską i w kabinie obok kierowcy.
Pozostaje mi jeszcze do sprawdzenia stan kultowej wiązki idącej ze skrzynki bezpieczników nad intercoolerem, chłodnicą i pod zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy.
Na początku listopada będę u mechanika, który będzie uszczelniał Intercooler więc będzie dobra okazja do weryfikacji połączeń. Oczywiście dam znać jak wypadła.
Czekam również na ewentualne sugestie, doświadczenia u podpowiedzi kolegów związane z nieszczęsnymi kontrolkami.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2014, 16:02
Posty: 17 (1/0)
Auto: 1.Mazda 626 V GF 2.0 H.P.
2.Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez drx8 » 31 paź 2016, 12:19

Odłącz akumulator na jakieś 10, 15 min. i podłącz z powrotem. Uwaga na kodowane radio bo może poprosić o pin jeżeli był ustawiony. no i wszystkie inne parametry jak średnie spalanie etc. ulegną skasowaniu. Można też spojrzeć i przeczyścić punkty masy pod obudową filtra powietrza.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Pikmit » 4 lis 2016, 19:57

Wymiana wspomnianego czujnika ABS rozwiązała problem. Czyli diagnoza na kompie była prawidłowa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 12:07
Posty: 8
Skąd: Rzepin
Auto: Mazda CX7 2,3 Turbo 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6