Strona 1 z 1

Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 11 cze 2016, 23:16
przez bejronix
Witam!

Niestety dziś okazało się, że wyjącym od niedawna elementem jest łożysko [jakie?] lewe, a co za tym idzie muszę wymienić cały zestaw wraz z piastą.

Czytałem, że najlepsze łozyska robi SKF oraz JAG(chyba jakoś inaczej to brzmiało?), ale koszt rzędu 600-700zł lub więcej przekracza moje możliwości. W wątku dotyczącym chyba Mazdy 323 czytałem, że NTN robi łożyska na pierwszy montaż i ludzie je polecali. Na allegro znalazłem aukcję, w której jedną z wypisanych firm jest właśnie NTN (może telefonicznie dowiedziałbym się więcej).

http://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-t ... 41415.html

Niestety odnośnie Mazdy 6 nie znalazłem na forum polecanych średniej półki zamienników, a za takimi właśnie się rozglądam. Czy ktoś może mi coś polecić? Co myślicie o piaście z powyższej aukcji?

PostNapisane: 12 cze 2016, 00:08
przez kubsztyk
bejronix napisał(a):(...) oraz JAG(chyba jakoś inaczej to brzmiało?)

FAG, niemieckie. Z markowych łożysk: SKF, FAG, NSK, NTN, KOYO.

Re: Piasta + łozysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 12 cze 2016, 09:47
przez bejronix
Czyli jeśli wierzyć temu co na tej aukcji jest napisane to zakup byłby dobry? Czy podejrzana cena jest?

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 15 cze 2016, 08:45
przez Greg88
Podczas zakupu łożysk nie ma co dziadować.
Należy kupić markowe (SKF,FAG), które będzie cechować się bezawaryjnością. Tańsze liche zamienniki mogą szybko o sobie dać znać, a chciałbym zauważyć że łożysko może pociągnąć za sobą sporo innych dodatkowych kosztów. Jak chcesz przyoszczędzić to wg mnie na pewno nie na łożysku.
Jeśli mogę jeszcze coś doradzić to zlecając wymianę łożyska u mechanika upewnij się że ma odpowiednią do tego praske i postaraj się być przy wymianie co by "praktykant" mechanika nie walił w łożysko młotem przez drewniany klocek :D <lol>

http://allegro.pl/skf-lozysko-kola-przo ... 90160.html
http://allegro.pl/piasta-kola-przod-bez ... 29617.html

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 15 cze 2016, 13:18
przez bejronix
Nie dziaduje na częściach, ale na przestrzeni dwóch miesięcy robiłem już sprzęgło (Aisin), tarcze i klocki na przód (Textar), opony komplet na lato, no i niestety teraz łożysko z tyłu, a gdybyś doczytał dokładniej to wymienia się w całości z piastą (Ty wysłałeś łożyska na przód). Gdyby to była kwestia dołożenia 100zł to bym nie dziadował, ale taki zestaw SKF/FAG to koszt około 700zł, a jak wspomniałem wcześniej ostatnio zainwestował trochę w ten samochód.

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 15 cze 2016, 14:34
przez Greg88
Nie napisałeś że mowa jest o łożysku z tyłu pojazdu, jedynie podałeś aukcje z łożyskiem + piasta tył. Nie mniej jednak nie zmienia to faktu że oszczędzać na łożysku nie popłaca.

Nie mówię że dziadujesz ale różnica między średnią półką a wyższą jest niewspółmierna do ewentualnych późniejszych kosztów.
Choć jak czytam o Twoich kosztach jakie poniosłeś i przekładając je na ceny jakie tu podajesz to faktycznie mogłeś dać się oskubać jakiemuś mechanikowi. 700 zł za piastę + łożysko to trochę drogawo no nie? :|

I kolego nie będziesz mi pisał czy coś doczytałem czy nie, bo podałem Ci aukcje łożyska i piasty – samo się ciśnie na usta "bo się je wymienia razem". Jakbyś trochę zainteresował się tematem to dowiedział byś się że przód i tył ma takie same łożyska.

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 15 cze 2016, 22:20
przez bejronix
Nie wiedziałem, że łożyska są te same, ale nigdzie też nie znalazłem informacji, by ktoś polecał by wbijać łożysko w starą (bo nowej nigdzie nie widziałem) piastę?

Gdzie nie dzwoniłem o cenę piasty+łożyska to krzyczeli 600-700zł za SKF/FAG, póki co jeszcze się nie dałem nikomu oskubać, bo nic nie wybrałem.

PS. Odnośnie tej aukcji przytoczonej przeze mnie. Firma ta posiada Japan Line za niecałe 200zł, a później JAPKO za ponad 400zł. NTN, NSK itp. jak w aukcji napisali to bujdy.

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 16 cze 2016, 08:08
przez Greg88
I znów nad interpretujesz moje posty.
Nigdzie nie pisze że do starej piasty masz wprasować nowe łożysko. Fakty są takie że do starej piasty można wprasować nowe łożysko o ile masz pewność że piasta jest prosta. Wcześniej podawałeś zestaw piasta + łożysko dlatego też podałem Ci taki sam zestaw.

Reasumując wszystkie nasze posty wg mnie powinieneś kupić droższe łożysko SKF/FAG i do tego tanią piastę. Tym sposobem za taki zestaw wydasz dużo mniej aniżeli zestaw SKF.
Jeśli masz wątpliwości co do tańszej piasty podpowiem że jest to kawał żelastwa taki sam jak "droższe" Made in JAPAN, a do tego mówimy o tylnym kole które nie jest napędowe a jedynie wleczone.
Powodzenia <spoko>

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 16 cze 2016, 10:10
przez bejronix
Pogadam z mechanikiem i spróbuje się rozejrzeć za czymś takim, dzięki ;)

Chyba że ktoś z forumowiczów znalazł gdzieś na necie samą piastę bez łożyska. Czy może kupić najtańsza piastę + łożysko, wybić z niej łożysko i wbić do środka SKF/FAG?

Czy taki zestaw by pasował:

Piasta
http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-ma ... 47727.html

Łożysko
http://allegro.pl/skf-lozysko-kola-przo ... 90160.html

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 16 cze 2016, 12:46
przez Greg88
Rozmawiałem ze znajomy z hurtowni części samochodowych i to co mi poradził w Twojej sprawie:
– nie przepłacać za zestaw SKF/FAG
– polecił firmę denckermann

Podsumował to podobnie jak ja, jest to koło wleczone a nie napędowe. Brać i montować <spoko>

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 16 cze 2016, 14:46
przez bejronix
Miałem już zamówione Japan Line, ale mechanik załatwił NTN w fajnej cenie 310zł, także bez wahania je wybrałem a tamte odmowiłem. Dzięki za pomoc ;)

Re: Piasta + łożysko tył – pomoc przy wyborze

PostNapisane: 17 cze 2016, 07:08
przez Greg88
Elegancko :) W takim razie szerokości <spoko>

PostNapisane: 17 cze 2016, 12:59
przez rymko
Greg88 napisał(a):Rozmawiałem ze znajomy z hurtowni części samochodowych i to co mi poradził w Twojej sprawie:
– nie przepłacać za zestaw SKF/FAG
– polecił firmę denckermann

Podsumował to podobnie jak ja, jest to koło wleczone a nie napędowe. Brać i montować <spoko>

Nie bardzo rozumiem – dlaczego łożysko kołą napędzanego ma być bardziej obciążane niz koła wleczonego, bo to wynika z twoich postów. Możesz mi to wyjaśnić ???