Mazda6 GY, 2.0 147 – tłumiki końcowe ( głośna praca ) – sugerowane części.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krzysztof_K » 31 mar 2016, 11:57

Cześć Wszystkim,

Z góry przepraszam jeśli temat był już poruszany ( być może nie do końca sprawnie poruszam się po forum jeszcze ).

W każdym bądź razie, Mazda ( GY, 2.0 147 KM ) zaczęła głośniej "gadać", pojechałem do tłumikarza we Wro – diagnoza : dwa końcowe tłumiki do wymiany.

I wymieniono 2 końcowe wydechy na produkt płóciennik 12.213, 12.215 + rurę. Efekt – auto głośniejsze jak na wypalonych oryginalnych :| i to znacznie... a zależy mi zdecydowanie na wyciszeniu auta, gdyż sporo w trasie jeżdżę.

Mam chwilę pojeździć, bo być może tłumik musi się "ułożyć", poza tym "zamienniki" mogą być o 20% głośniejsze ( szczerze – nie dostałem żadnej alternatywy przy zamówieniu, ale nie o tym teraz ).
Jednak przy prędkości ponad 120km/h dźwięk jest bardzo męczący. Układ jest szczelny i hałas ewidentnie z tłumików końcowych ( potwierdzone w innym warsztacie ).

Oczywiście będę próbował reklamować i "negocjować" z warsztatem, ale najpierw chciałbym poznać Wasze opinie – jeśli mieliście podobne sytuacje.

Pytanie/a :
– czy ktoś z Was wymieniał 2 końcowe tłumiki w takim aucie i ma sprawdzony model, który będzie
'podobnie' wyciszał jak oryginał ( jasne, że ciężko jest wyprzedzić czy dognić fabrykę :) )?
– jeśli tak to jaki koszt wchodzi w rachubę ( szybki google pokazuje : Bosal 1szt 650-900 PLN, Walker 1szt 400-600 PLN).
– Oczywiście jeśli ktoś ma doświadczenia we Wro – również prosiłbym o wskazówki:)

Z pozdrowieniami,
Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2016, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM

Postprzez Pawel_G » 31 mar 2016, 17:04

Witaj,

U mnie było podobnie, oryginalne tłumiki zaczeły sie wypalać więc wymieniłem je za jakiś tam zamiennik z allle**o. Przyznaję, że nie kupowałem żadnych markowych tłumików, ale hałas, który generowały po założeniu trochę mnie zasmucił. W moim przypadku układ wpadał w rezonans i bardzo nieprzyjemnie 'burczał'.

Szukałem informacji co można z tym zrobić i tymczasowo na jeden z tłumików (między rurą z rozwidleniem, a tłumikiem) załozyłem kryzę ograniczającą przepływ spalin i tym samym zmieniajacą trochę geometrię układu.

Jest minimalna poprawa, najbardziej uciążliwe 'burczenie ustało' i to po załozeniu kryzy tylko z jednej strony. W wolnej chwili założę drugą i sprawdzę czy poprawia to jeszcze bardziej akustykę i czy odczuwalnie obniża osiągi. Póki co jest tak jak było.

Myślałem też o założeniu 'dB killerów', podobnych do tych montowanych w motocyklach, ale wydech w M6 jest tak 'pogięty', że bez pomocy tłumikarzy może być ciężko., bo taki dB killer trzeba by trochę wygiąć i odpowiednio przyspawać, żeby wszedł w tłumik.

Zalatuje to trochę druciarstwem, ale 2 x dB killer za 50 PLN sztuka + praca tłumikarza za 100PLN to wciąż mniej niż 2 x 650 PLN za Bosale.

Jesli u ciebie jest po prostu głosniej i nie ma żadnych innych basowych efektów ubocznych, to dB killer może nie wystarczyć.

Bosal deklaruje, że oblicza układy wydechowe pod dany model. Jeśli rzeczywiście tak jest, to standardowy wydech od nich nie powinien być głosny.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 18:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez brodaM6 » 1 kwi 2016, 06:32

Prawdziwa kombinacja,nie lepiej używki kupić naprawdę niektóre sa rewelka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2366 (13/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lukasmank » 3 kwi 2016, 10:06

A może ktoś ma bosale i się wypowie, ja chcę jeszcze bardziej pokombinować ma przedlift i jeden komin ale tak patrzyłem że może wejdą dwa kominy od poliftowej 6 i tutaj pytanie czy nie będzie jeszcze głośniej od jednego komina?

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez brodaM6 » 3 kwi 2016, 13:25

Nie ,pakują w jedno kominowca dwakominy ,to żadna kombinacja ,a tuning <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2366 (13/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lukasmank » 3 kwi 2016, 16:49

Może być i tuning ale tylko optyczny nie chce żeby ryczał jak zły tylko mi się to podoba. Chyba że kuce się zmniejsza albo będzie coś nie tak. Delikatnie końcówki zrobią robotę, zawsze chciałem mieć dwa kominy. TAK TAK wiem to tylko dwa litry ale gh mają po dwa i poliftowe też.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Krzysztof_K » 5 kwi 2016, 15:49

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi.

A więc w ASO koszt 1 OEM tłumika bez montażu to około 1300 PLN!

Czyli faktycznie pozostaje Walker, albo Bosal – choć tutaj też gwarancji nie ma, że będzie znacznie ciszej.

Odnośnie używek – orientujecie się może czy tłumiki końcowe z 2.3 , czy diesli są takie same jak do 2.0 ? ( montażowo i modelowo ).

Pzdr
K
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2016, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM

Postprzez lukasmank » 5 kwi 2016, 20:21

Jak patrzyłem po sklepach to 2,3 i 2'0 to to samo a co do disla to nie wiem, ciekawy jestem co warsztat Ci odpowie na te tłumiki co założyli czy zwrócą Ci kasę.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Greenman777 » 22 sie 2016, 12:22

Witam
U mnie ten sam problem. Przy wyższych obrotach dźwięk z tłumika końcowego jest mega głośny.
Tłumik szczelny, mechanik powiedział że jest już wypalony. Miałem jechać do niego za jakiś czas, żeby wstawił nowy, od razu jakieś ładne końcówki dobrał, ale nie pamiętam jakiej firmy chciał wstawić tłumik, może coś polecicie w niedrogiej kasie ?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2015, 14:44
Posty: 13
Auto: Mazda6 2008 GH Kombi
2.5 l 170 KM + LpG

Postprzez Nieniu25 » 25 wrz 2016, 21:29

Witam

A może ktoś zakładał coś takiego ? http://allegro.pl/tlumik-koncowy-rura-m ... ml#thumb/2
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 22:08
Posty: 4

Postprzez lukasmank » 26 wrz 2016, 06:28

To będzie się darło bardziej niż stado rozwydżonych przedszkolaków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Nieniu25 » 30 wrz 2016, 19:34

Rozumiem że widziałeś słyszałeś i nie polecasz.
Interesuje mnie opinia osób które miały styczność z tym produktem.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 22:08
Posty: 4

Postprzez lukasmank » 1 paź 2016, 07:04

Nie, nie miałem ktoś przyjeżdżał koło mnie no i kolega też miał te czarne puszki, to jest tanie i do d..py
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez tqr_us » 1 paź 2016, 07:06

[youtube][/youtube]W dziale nasze mazdy ktos takie wladowal do kombi jak mnie pamiec nie myli to ktos z lublina Mayki
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Nieniu25 » 2 paź 2016, 12:09

Z tego co widziałem w opisie Mayki ma Mugeny założone. :(
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 22:08
Posty: 4

Postprzez korniszon » 8 paź 2016, 19:42

lukasmank napisał(a):To będzie się darło bardziej niż stado rozwydżonych przedszkolaków

lukasmank napisał(a):Nie, nie miałem ktoś przyjeżdżał koło mnie no i kolega też miał te czarne puszki, to jest tanie i do d..py

Ehh... szkoda to komentować... .


Nieniu25 zerknij tu:
viewtopic.php?f=102&t=76896&start=60
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 09:56
Posty: 71 (7/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez Marine_4000 » 28 cze 2017, 10:24

Nieniu25 napisał(a):Witam A może ktoś zakładał coś takiego ?

Ja mam założony ten zestaw u siebie, bo moje końcowe ori tłumiki już nieznośnie "pierdziały".
Po wymianie na te czarne... no cóż – auto wygląda ładnie :)

Z technicznych rzeczy:
– prawy tłumik był słabo dopasowany. Bez palnika nie dało się założyć
– pierdzenie zniknęło
– fajny pomruk przy odpalaniu
– na wolnych obrotach jest troszkę głośniej (z tym, że mam wyciszony dość dobrze bagażnik)
– przy przyspieszaniu i na wyższych obrotach (>3k rpm) jest głośno
– do prędkości 120 km/h na autostradzie jest znośnie, jednak każde muśnięcie gazu i robi się nieprzyjemnie
– powyżej 120 km/h jest już zwyczajnie głośno.

Ja jestem nastawiony na jak najcichsze auto, także to nie jest zestaw dla mnie. Pomijając pierdzenie przy przyspieszaniu ori wydech był dużo cichszy niż ten zestaw od "Peśli".
Kupiłem ori używkę i będę zakładał. Jeśli ktoś lubi trochę bardziej "sportowo", to będzie to ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 07:49
Posty: 433 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Mazda Xedos 9 '00 2.5v6 KL + LPG

Postprzez lukasmank » 29 cze 2017, 06:53

Nie żebym mówił, ale mnie zjechali że wyssane z palca.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 20:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez Marine_4000 » 29 cze 2017, 08:48

Co tu ukrywać. Ciężko przeskoczyć ori tłumiki jeśli chodzi o wyciszenie. Jednak ich cena jest nie adekwatna do wartości naszych aut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 07:49
Posty: 433 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Mazda Xedos 9 '00 2.5v6 KL + LPG

Postprzez Przemo_S » 8 lip 2017, 00:19

Witam. Ostatnio założyłem tłumiki końcowe od Peśli. Są glosniejsze niż seryjne choć dają przyjemny basowy pomruk. Zamierzam jeszcze wymienić tłumik środkowy ten zaraz za katalizatorem bo daje brzydki metaliczny dźwięk wypalonego tłumika i tu zwracam sie do was o pomoc w wyborze sensownego zamiennika bądź nr. katalogowy oryginału. Zalezy mi na wyciszeniu metalicznych dźwięków dlatego nie chce zakładać strumienicy. Swoja droga kto chce zakładać tłumiki końcowe od PEŚLI to niech zarezerwuje sobie troszkę czasu i palnik zeby wszystko ładnie spasowac.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 10:28
Posty: 30 (1/2)
Skąd: Gryfów Śl.
Auto: Mazda 6 2006 2.0benzyna+lpg 147km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6