Strona 1 z 1

Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 30 gru 2015, 10:02
przez mansonik
Witam,

Przyszedł mróz, a mi zdarzyło się zostawić samochód na ręcznym no i tragedia. Lewy tył złapał i nie chce puścić. Jest jakiś szybki sposób na oswobodzenie hamulca póki linka nie puści? Albo orientuje się ktoś czy wystarczy przygrzać samochód od spodu np suszarką? Linka jest na całej długości dostępna od spodu samochodu?

Pozdrawiam,

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 30 gru 2015, 12:25
przez Dominator
Jezeli podgrzewanie nic nie da, to trzeba zdjac kolo, odkrecic linke od zacisku i sprobowac rozruszac. Ja tak bym zrobil.

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 30 gru 2015, 14:52
przez kubsztyk
Radzę się upewnić, czy jest to tylko zamarznięcie. U mnie pękła linka od lewego koła, ale nie wszystkie włókna stalowe, lecz ich część w pancerzu, w efekcie czego miałem zablokowane to koło. Linkę trzeba było rozciąć przy zacisku, a następnie wymienić na nową.

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 3 sty 2016, 00:26
przez MI$
Dokładnie to samo u mnie 2 dni temu. Na szczęście sam się odblokowal po dniu stania na słońcu. Teraz nie zaciagam ręcznego i we wtorek Madzia jedzie do serwisu. Dodatkowo przy normalnym hamowaniu delikatny metaliczny dźwięk wiec pewnie któryś klocek się kończy...

Szlak mnie tylko trafia ze w tak idealna pogodę nie mam ręcznego ;)

PostNapisane: 5 sty 2016, 23:37
przez krzysio290
Miałem taki problem rok temu, uderzyłem kluczem od wymiany koła w zacisk i puściło, potem nie zaciągnąłem już ręcznego dla bezpieczeństwa. Regeneracja zacisków 60zł x2 (zestawy naprawcze Autofren) + 200zł robota + 250zł nowa linka ręcznego razem z pancerzem (w tym wymiana), a teraz ręczny chodzi jak w aucie z salonu.

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 6 sty 2016, 17:37
przez MI$
U mnie lewa linka zamarza i dlatego blokuje kolo :( czas na wymianę!

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 6 sty 2016, 23:01
przez bartes76
Ja cały czas zostawiam na ręcznym – wolę przymarznięcie niż ryzykowanie przestawienia rozrządu na biegu.
A jak przymarznie – to nalepiej czajnik i woda gorąca/ciepła ;)

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 6 sty 2016, 23:46
przez dobrzyn22
rozumiem że przyczyną zamarzania jest dostająca się woda do wnętrza pancerza linki... są na to jakieś sprawdzone metody/środki do smarowania ?

PostNapisane: 7 sty 2016, 00:52
przez krzysio290
Trzeba by wyjąć ją z pancerza, a to oznacza usunięcie zakończeń:
Obrazek

Wg mnie pozostaje tylko wymiana, swoją drogą to koszt od 172zł (A.B.E), 199zł (Bosch) i w górę.

@Bartes76, rozrząd chyba nie przestawi się na płaskim ;P

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 15 sty 2016, 15:54
przez Artur 1977
Temat również przerabiałem. Woda dostaje się pod pancerz, gdy gumowe osłonki spękają. Wtedy zamarza i blokuje linki. Kiedyś próbowałem usunąć wodę, ale wynik był mierny. Zawsze coś w środku zostaje i linka jest zblokowana. Trzeba wymienić na nową, nie ma co się zastanawiać. U mnie 140 PLN linka + 120 PLN robocizna.

Re: Zamarznięty ręczny – co zrobić

PostNapisane: 16 sty 2016, 00:25
przez Damian68
Smarowanie linek i takie tam podobne metody to jak leczenie syfa pudrem. Wymiana i jest spokój. Ręczny musi działać zimą.