Strona 1 z 1

rolka napinacza paska wielorowkowego

PostNapisane: 9 gru 2010, 23:47
przez krzycho67
Jest problem w aucie na szczęście nie moim. Po rozruchu silnika dopóki się nie nagrzeje rolka napinacza paska wieloklinowego wpada w drgania , i tak mi to wygląda jakby reagowała na lekkie wahania obrotów. Czy ktoś miał już taki przypadek ?

Re: Drgająca rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 9 gru 2010, 23:53
przez nynuch76
Było :P <czytaj> kółko alternatora

Re: Drgająca rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 9 gru 2010, 23:55
przez jarek999
Witaj. Nie wiem o jakim aucie mowisz ale jesli o m6 w dieslu to jest problem bo to ''cacko'' troche kosztuje-nowe. a powstalo na skutek nie wymienionego na czas sprzegielka alternatora lub rolek badz samych lozyskach w rolkach...

Re: Drgająca rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 10 gru 2010, 08:53
przez krzycho67
Dokładnie.....chodzi o mazdę 6 z 2003r. właśnie rolki tzn. łożyska rolek są wymienione , czyli pozostaje alternator lub uszkodzony sam napinacz. Dzięki , teraz jesteśmy w domu z problemem. :D

rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 24 gru 2010, 23:10
przez Enduro
problemem jest uszkodzone sprzęgiełko alternatora, które jest wymienne. pozdr.E

Re: Drgająca rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 25 gru 2010, 22:47
przez diavollo
Czym grozi nie wymienione na czas sprzęgieło alternatora.
Uszkodzeniem alterantora, zerwaniem paska , czy może czymś gorszym ?

Drgająca rolka napinacza w CITD

PostNapisane: 25 gru 2010, 23:26
przez Enduro
diavollo napisał(a):Czym grozi nie wymienione na czas sprzęgieło alternatora.
Uszkodzeniem alterantora, zerwaniem paska , czy może czymś gorszym ?

intensywnym pukaniem i raczej w efekcie koncowym zerwaniem paska. pozdr.E

M6 Rolka napinacza paska wiel.

PostNapisane: 6 paź 2015, 18:19
przez TakiJan
Witam.

Potrzebne szybkie wskazówki.
Jestem w trakcie sprzedaży M6 z silnikiem 2.0 16v ale mi jargoli rolka napinacza od paska wielorowkowego.
Chciałem sam wymienić ale nie odkręcę a nie chcę pokaleczyć śruby. Orientuje się ktoś jaki to koszt w warsztacie? Silnik LF dostęp do napinacza jest makabryczny od strony prawego koła...

Rolka od nowości, śruba zapieczona solidnie. Nie wiem czy nie będzie łatwiej z napinaczem razem wymienić.

Re: M6 Rolka napinacza paska wiel.

PostNapisane: 6 paź 2015, 23:32
przez xRafalx
Hej, ja u siebie wymieniałem cały napinasz, bo stwierdziłem, że się nie opłaca wymieniać samej rolki, cena jaką płaciłem za napinacz to 265zł. A w warsztacie zrobili mi to za 40 minut, czyli wymiana napinacza, rolki prowadzącej i paska. Co do kwoty wymiany niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, bo ja miałem zrobione to gratis.

Re: M6 Rolka napinacza paska wiel.

PostNapisane: 7 paź 2015, 05:50
przez TakiJan
Tak też myślałem, bo śruby samej rolki nie ruszę a napinacz pewnie odkręcę bez problemu.
Niestety wczoraj w sklepach nie dostałem napinacza dobrej firmy tylko samą rolkę a nie chcę zakładać tandety, czy sprzedam czy też nie to i tak było by nie poważne podejście. Z innego źródła koszt wymiany szacuję na około 150zł tak że 5stówek za komplet fruuuuu poleciało :D

Dzięki :)

Re: M6 Rolka napinacza paska wiel.

PostNapisane: 15 gru 2016, 23:28
przez dobrzyn22
Pytanie – czy ktoś wymieniał rolkę napinacza, na taką jak na zdjęciu ( górna )??
przy wstępnej ocenie średnio mi pasuje "na oko", ... bardziej podobna jest do rolki prowadzącej ( dolna ), ale nie pasuje w jej miejsce.
IMG_20161215_185957.jpg

napinacz.jpg


po przymiarce okazuje się, że rolka nawet bez przykręcania dotyka obudowy napinacza w zaznaczonych miejscach...
A sprzedawca twierdzi, że sprzedał już kilkadziesiąt takich i pasowały :|
Może ktoś się orientuje, czy były różnice przedlift-polift, bo może tu jest przyczyna ?

Jeszcze dodam – ta rolka jest symetryczna z obu stron – natomiast oryginalna ma od wewnętrznej strony pustą przestrzeń, tak jak na zdjęciu:
prawidłowa budowa rolki.jpg