Strona 1 z 1

Spalanie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 12 wrz 2015, 22:32
przez Apacz
Witam wszystkich serdecznie. Mam bardzo poważy problem z moją ukochaną Mazdą i powiem szczerze że forum zostało ostatnią deską ratunku przed pozbyciem się mojej Mazdy :( <płacze>
Pozwolę sobie opisać mój problem dokładnie:

1)Kupując auto ( w komisie przy salonie Peugeot – myślałem że będzie pewne ) znalazłem w schowku zapiski poprzedniego właściciela które brzmiały : " sprzęgło 800 zł , koło dwumasowe 3000 tys + kilka wulgaryzmów) nie wzbudziło to moich podejrzeń.... <czytaj>

2) Po przejechaniu ok. 10 tys km. zaobserwowałem typowe odznaki "kończenia się" sprzęgła oraz koła 2M – Przebieg auta wtedy ok. 110 tys – czytałem na forum że koło powinno wytrzymać dłużej ale... różnie się zdarza... Pomyślałem – może poprzedni właściciel ją katował, przeciążał... no dobra używane auto trzeba się liczyć z wydatkami... Tak więc został zmieniony komplet
* Sprzęgło LUK-a
* Dwumas "Exedy"

Po wymianie... no jak nie moja mazda ;) Wszystko pięknie i w ogóle... <jupi>

3) Przejechałem kolejne 7 tys km. i nagle czuję typowy zapach przypalanego sprzęgła ( jechałem w trasie Poznań – Kraków / bez żadnego obciążenia – tylko ja i moja mazda ) <cisza> <nie powiem>

Do Krakowa dojechałem ledwo co... objawy braku sprzęgła – ja jej gaz , obroty w górę bez przyrostu prędkości itd....

4) No to jazda do mechanika ( innego niż zakładał komplet ) i mówię : Panie Tadku proszę rozebrać, i nawet mi nie mówić że dwumas do wymiany... proszę znaleźć co jest problemem – czy jakaś sprężynka pękła czy może coś... / Liczyłem naiwnie że po prostu mam pecha....

5)Mechanik twierdzi że siedział nad "przypadkiem" kilka godzin , analizując wszystko po kolei... Jego werdykt : Panie Tomku wszystko jest tak jak być powinno z tym że :
* Sprzęgło spalone do końca, docisk sprzęgła do wymiany
* Koło dwumasowe w takim stanie – że gdybym miał ocenić to zrobił Pan na nim z 200 tys km – tak przegrzane że "fioletowe".... <dupa>

No słuchajcie... myślałem że się popłaczę – raz że koszty a dwa bezsilność... No to myślę sobie "pierniczę" – sprzedaję jak jest....

Ale trochę ochłonąłem i postanowiłem poszukać jeszcze pomocy tutaj... <spoko>

Czy ktoś może miał / słyszał o podobnym przypadku ? Oprócz tego problemu auto jest na prawdę igła... Włożyłem już trochę grosza ( wymiana progów – problem rdzy ) , rozrząd oczywiście , nadkola i wiele innych mniejszych bieżących napraw....

BARDZO WAS PROSZĘ O POMOC , EWENTUALNIE O NAMIARY JAKIEGOŚ SPECA MAZDOWEGO W REJONIE KRAKOWA.

Re: Spalaie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 13 wrz 2015, 09:07
przez brodaM6
Tadzioll daleko od Krakowa ,ale zadzwoni zapytaj facet wie z czym sie chleb je <oczko>

Re: Spalaie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 13 wrz 2015, 09:44
przez Apacz
Hej, dziękuję za namiary ;) Tadziol nie tak daleko bo tego co widzę to Katowice :) jutro zadzwonię i będę prosił o pomoc :)

Re: Spalaie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 13 wrz 2015, 10:02
przez smile
Ja bym w pierwszej kolejności reklamował to co wymieniłeś, zestaw sprzęgła.

TapTalk na Sony M2

PostNapisane: 13 wrz 2015, 10:58
przez Apacz
smile napisał(a):Ja bym w pierwszej kolejności reklamował to co wymieniłeś, zestaw sprzęgła.

TapTalk na Sony M2


No właśnie problem w tym że części były wzięte na fv i minęło 12 mc

PostNapisane: 13 wrz 2015, 19:41
przez Bartu
Byłeś przy zakładaniu tego sprzęgła?

Re: Spalaie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 13 wrz 2015, 19:51
przez Apacz
Przy zakładaniu nie byłem ale :
1) Mechanik zaufany od dosłownie pokoleń
2) Ostatni mechanik powiedział ze dwumas jest exide a taki właśnie kupowałem
3) Po wymianie zrobiłem jak wspominałem 7 tys km a do wymiany jechałem juz na holu. ..

Ale zawsze jakaś szansa jest że... nikogo nie chce oskarżać :)

Re: Spalaie sprzęgła i koła 2M co kilka tysięcy km – pomocy

PostNapisane: 13 wrz 2015, 20:08
przez tadziol
Apacz napisał(a):* Sprzęgło LUK-a
* Dwumas "Exedy"

raczej na odwrót,ale to mało ważne.
smile napisał(a):Ja bym w pierwszej kolejności reklamował to co wymieniłeś, zestaw sprzęgła.

a podstawa reklamacji ?!
Apacz napisał(a):Czy ktoś może miał / słyszał o podobnym przypadku ?

jeszcze nie,ale pierwszą podejrzaną rzeczą jest brak luzu pomiędzy trzpieniem naciskającym na sekcję pompy sprzęgła a samą sekcją tzw :"free play"

PostNapisane: 13 wrz 2015, 20:41
przez Apacz
tadziol napisał(a):
Apacz napisał(a):
Apacz napisał(a):Czy ktoś może miał / słyszał o podobnym przypadku ?

jeszcze nie,ale pierwszą podejrzaną rzeczą jest brak luzu pomiędzy trzpieniem naciskającym na sekcję pompy sprzęgła a samą sekcją tzw :"free play"


Tadziol wysłałem Ci prywatną wiadomość. Czy mogę jutro do Ciebie przedzwonić ?

Dopisano 13 wrz 2015, 20:44:

Nie wiem czy to wniesie coś do tematu ale jest jeszcze jeden szczegół.

Na początku kiedy chciałem wyłączyć system DSC musiałem przytrzymać przycisk jakieś 2-3 sek , od jakiegoś czasu włącza się / wyłącza po naciśnięciu przycisku choćby na 1 sek

PostNapisane: 13 wrz 2015, 22:59
przez Bartu
Dobrze obejrzyj to co masz zamontowane, może dostałeś dwumas po regeneracji. To by mogło tłumaczyć niski przebieg.