Problem ze skrzynią biegów po swapie z 2.3 na 2.0 polift

Witam, mam Mazdę 6 GY polift po przekładce z 2.3 na 2.0 147 KM czyli motor też poliftowy.
Byłem zapewniany, że wszystko pasuje ale mam małe wątpliwości co do skrzyni biegów. Sprzedawcy używanych częsci traktują zamiennie skrzynie z 2.3 i 2.0, ale wydaje mi się że prędkość obrotowa silnika do prędkości auta nie do końca jest prawidłowa. Wydaje mi się że skrzynia z 2.3 ma inne przełożenia biegów w stosunku do 2.0.
Podam przykład jazdy na 6 biegu (nadbiegu):
80km/h = 2200obr./min.
100km/h = 2900obr./min.
120km/h = 3500obr./min.
140km/h = 4000obr.min.
Wydaję mi się, że są za wysokie obroty w stosunku do prędkości.
Może wypowie się ktoś kto ma 2.0 lift z ori skrzynią, albo ktoś pa takim swapie silnika jak w mojej M6.
Różnią się kody fabryczne/oznaczenia tych dwóch skrzyń?
Mam też problem w upalne dni, których teraz nie brakowało, z zakleszczaniem 3,4,5,6 biegu po dłuższej jeździe ponad 110 km/h (autostradowej). Baaardzo ciężko wchodzą i wychodzą biegi, ale bez zgrzytów. Teraz gdy sie trochę ochłodziło jest lepiej. Olej w skrzyni to świeży Castrol Syntrans Transaxle 75w90 gl4+.
Brakuje może 100/200 ml tego oleju w skrzyni? Kupiłem 3L, ale podczas napełniania wylewało się trochę przez nieszczelną strzykawę. Płyn hamulcowy/hydrauliczny jest już zmęczony? Nie wiem kiedy był wymieniany. Pedał sprzęgła lekko drży przy powolnym wciskaniu, a przy energicznym nie ma tego efektu. Chwyta ładnie i nisko.
Byłem zapewniany, że wszystko pasuje ale mam małe wątpliwości co do skrzyni biegów. Sprzedawcy używanych częsci traktują zamiennie skrzynie z 2.3 i 2.0, ale wydaje mi się że prędkość obrotowa silnika do prędkości auta nie do końca jest prawidłowa. Wydaje mi się że skrzynia z 2.3 ma inne przełożenia biegów w stosunku do 2.0.
Podam przykład jazdy na 6 biegu (nadbiegu):
80km/h = 2200obr./min.
100km/h = 2900obr./min.
120km/h = 3500obr./min.
140km/h = 4000obr.min.
Wydaję mi się, że są za wysokie obroty w stosunku do prędkości.
Może wypowie się ktoś kto ma 2.0 lift z ori skrzynią, albo ktoś pa takim swapie silnika jak w mojej M6.
Różnią się kody fabryczne/oznaczenia tych dwóch skrzyń?
Mam też problem w upalne dni, których teraz nie brakowało, z zakleszczaniem 3,4,5,6 biegu po dłuższej jeździe ponad 110 km/h (autostradowej). Baaardzo ciężko wchodzą i wychodzą biegi, ale bez zgrzytów. Teraz gdy sie trochę ochłodziło jest lepiej. Olej w skrzyni to świeży Castrol Syntrans Transaxle 75w90 gl4+.
Brakuje może 100/200 ml tego oleju w skrzyni? Kupiłem 3L, ale podczas napełniania wylewało się trochę przez nieszczelną strzykawę. Płyn hamulcowy/hydrauliczny jest już zmęczony? Nie wiem kiedy był wymieniany. Pedał sprzęgła lekko drży przy powolnym wciskaniu, a przy energicznym nie ma tego efektu. Chwyta ładnie i nisko.