Wymiana amortyzatorów tył – potrzebne praktyczne wskazówki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez haryb » 21 maja 2015, 21:29

Witam,
Przeszukałem chyba całe forum jednak nie znalazłem żadnej rzeczowej i wyczerpującej wypowiedzi na temat wymiany tylnych amortyzatorów w Mazda 6 2.0 GY.
Mam pytanie do osób które praktycznie wymieniły same tylne amortyzatory,
Jakie po kolei kroki należy wykonać by wymienić je samemu ? Z tego co wyczytałem to podobno z dolną śrubą trzymającą amortyzator nie ma problemu, ale jest duży problem z dojściem, odkręceniem górnej.
Jak to w praktyce wygląda, czy jest jakiś sposób by to łatwo odkręcić czy trzeba rozebrać, odkręcić jakieś dodatkowe elementy by do niej dojść.
Za wszelkie uwagi praktycznie, sprawdzone będę wdzięczny.

Pozdrawiam
Hary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez brodaM6 » 22 maja 2015, 06:15

Z górnym mocowaniem nie ma aż takiego problemu ,to dole śruby potrafią stawiać opór i niestety u mnie jedna musiałem chlastac ,a w górnym mocowaniu sa takie wystające chaczyki i cieżko nimi trafić w miejsce docelowe ,ja je uciolem i weszło bez problemu <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pawel_G » 22 maja 2015, 08:53

Wątek jak najbardziej potrzebny.
Ja póki co tylko przymierzam się do wymiany amortyzatorów z tyłu w mojej M6, natomiast zrobiłem już wstępny rekonesans. Na pewno trzeba odkręcić amortyzator razem z górnym mocowaniem (3 śruby).
U mnie jedna śruba jest trochę zasłonięta przez jeden z wahaczy. Zobaczymy w praktyce jak to będzie z odkręcaniem jej.
brodaM6 – miałeś jakieś problemy z dostępem do śrub górnego mocowania amortyzatora?

Załączam wycinek z instrukcji (wersja angielska), może się przyda.
Załączniki
M6_susp_rear.JPG
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 19:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez haryb » 22 maja 2015, 10:11

No to już coś więcej wiem :)
Czyli u góry tak jak piszesz lepiej odkręcić od razu samo mocowanie amortyzatora czyli te 3 śruby niż mordować się z dojściem do tej docelowej śruby mocującej amorek ?
Może jeszcze w temacie wypowiedzą się osoby które w podobny sposób wyciągały amorki by to potwierdzić ?
P.S. Czy do tych górnych 3trzech śrub mocowania amorka dojdzie się normalnie grzechotką ?

Pozdrawiam
Hary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez brodaM6 » 22 maja 2015, 15:19

Nie jest tak strasznie można śmiało te śruby odkręcić ,łatwiej mi poszło z grornymi niż jedna dolna.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez haryb » 26 maja 2015, 19:02

Powtórzę pytanie jeszcze o to czy do tych górnych śrub dojście jest taką standardową grzechotką ?
Czy trzeb jakimś poligonem, oczkowym czy tylko płaskim ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 21:41

Kurczę nie pamietam,oczkowy plaski napewno ,ja ucielem ten hak widzoczny na 2-gim rysunku ,może jak sie ma podnośnik nie trzeba ,na lewarku to myślałem ze mnie krew zaleje , :) z tym wystającym hu.......
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez haryb » 23 cze 2015, 07:29

No i jestem po wymianie amorków.
Górne śruby (3 sztuki) od mocowania które trzyma amorek faktycznie mocno schowane ale da się tam dojść, jedną spokojnie grzechotką dużą, drugą odkręciłem małą grzechotką (krótką) a trzecia poligonem.
Poza dojściem do górnych śrub nie było z nimi żadnego problemu, bardziej mi narobiła roboty dolna śruba którą zakładałem że będzie najłatwiej wyciągnąć.
Nakrętkę z niej odkręciłem , niestety nie było szans wyjąć tej śruby, była tak zapieczona na tych tulejkach od mocowania amortyzatora że ani rusz (możliwe że jakiś palnik by pomógł) i niestety byłem zmuszony ciąć je bochem by wyjąć amorek. Później bieganie po sklepach by dostać taką śrubę do zawieszenia o odpowiedniej twardości, wielkości, długości, ale udało się podpasywać dwie śruby od zawieszenia Passata (nawet o troszkę większej twardości niż oryginał) tyle że były ok 1 cm krótsze i dlatego musiałem zrezygnować z tych dolnych "odbojników" które są przykręcone na dolne mocowanie amorka, nie za bardzo wiem po co one są, i jaką one funkcję mają. Jutro/pojutrze postaram się wrzucić fotkę tych "odbojników" to może ktoś z Was będzie wiedział jakie to w praktyce ma funkcję, znaczenie podczas jazdy.

Tak czy siak amorki wymienione na nowe KYB gazowe, jednak przez konieczność cięcia tulejek, śrub od starych amorków na dolnym mocowaniu zeszło wszystko ok 6h.

Pozdrawiam
Hary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez brodaM6 » 24 cze 2015, 05:46

A ja kupiłem w normalnym sklepie podobne śruby o zwiększonej wytrzymałość i <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez adam1212 » 3 sie 2016, 16:29

Mam pytanie do tych co wymieniali amortyzatory z tyłu.
Próbowałem sam odkręcić śruby przy górnym mocowaniu (na lewarku) ale nie dałem rady.
Pojechałem do mechanika ten po odkręceniu śrub stwierdził, iż nie może wyciagnąć amortyzatora z mocowaniem i musi opuszczać belkę. Umówiłem się na nastepny tydzień.

Czy do wyciągnięcia odkręconego amortyzatora z górnym mocowaniem potrzebne jest opuszczanie belki lub inne kombinacj, jak tak to jakie ?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 2003.

Postprzez xRafalx » 3 sie 2016, 18:12

A od kiedy to w maździe 6 jest belka z tyłu ?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez adam1212 » 4 sie 2016, 15:19

Jak zwał, tak zwał – chodzi o belkę zawieszania. Czyli o coś co jest przymocowane do podwozia śrubami i do czego przyczepione są [waaaco?] i reszta zawieszenia.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 2003.

Postprzez Marcis » 8 paź 2018, 20:07

Mam pytanie do osób, które mają to już za sobą.
Dzisiaj u sąsiada w M6 po lifcie, wymienialiśmy amory i łączniki. Z przodu poszło niemalże bezproblemowo. Lecz gdy chcieliśmy zabrać się za tył, znalazł się ogromny problem. Jak odkręciliście te górne mocowanie? Do jednej jest dostęp bardzo dobry, do drugiej trzeba wymontować górny wahacz, przy trzeciej przeszkadzają sanki.
Auto stało na kołach, oglądaliśmy z kanału. Ze względu na wieczór już zostawiliśmy to. Ktoś pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 12 paź 2018, 09:18

Podzieli się ktoś swoim doświadczeniem? Dzisiaj chcemy się za to zabrać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez stasiu_ns » 8 cze 2023, 23:39

Hej,
Czy może ktoś stosował tuleje tylnych amortyzatorów do Mazdy 6 GH? Umnie to jest wybite i stuka a nie mam sił na targanie całych amorów i pomyślałem o zamontowaniu z GH. Ktoś się orientuje czy ta sama średnica a może ktoś montował? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6