Obudowa / mocowanie pedału sprzegła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LEM » 10 maja 2015, 19:33

Witam.

Dziś podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła usłyszałem niegłośne "chrupnięcie" dźwięk dobiegał na pewno z wnetrza kabiny. Po dojechaniu na miejsce i rzuceniu okiem co tam mogło się stać, okazało się, że pękł kawałek metalowego mocowania pedału sprzęgła. Generalnie wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmiku:



I co teraz powinienem zrobić?
Wyjąć to i dać do spawania? Na filmie widać, że autor ma wyraźne ślady po spawach, u mnie nie ma takich. Czy to jest naprawialna cześć i czy taka naprawa będzie trwała?
Czy może kupić nowy pedał sprzęgła? I to pytanie czy między dieslem a benzyną pedał i jego mocowanie jest takie samo? Oraz czy polift i przedlift maja tez taki sam pedał?

Czy wymontowanie pedału to skomplikowana czynność? Jak to zrobić?

Potrzebuje to zrobić na dniach, bo za tydzień wyjeżdżam za granicę i nie chciałbym aby auto mnie zawiodło. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 23:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez brodaM6 » 12 maja 2015, 08:15

A nie lepiej cały ten mechaniz wymienić .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez LEM » 12 maja 2015, 08:28

Nie wiem czy lepiej czy nie dlatego wyżej zapytałem o obie możliwości oraz o to, czy między wersjami silnikowymi i rocznikami występują różnice, oraz jak wygląda wymontowanie tego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 23:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez dodek233 » 13 maja 2015, 12:02

Demotaż jest banalnie prosty.. Miałem identyczny problem !!! Nic nie musisz wymieniać kwestia popracowania troche nad tym mechanizmem. Ja wyciałem sobie gruby kawałek blachy poprzycinalem, pospawałem wszystko ładnie chodzi, jak chcesz moge ci zrobic zdjecie jak to u mnie wyglada :). Spotykam juz 5 osobe z tym problemem.

Co do demontażu
1. Odpinasz wtyczke
2. Wyciagasz bolec ten co idzie do pompy
3. Odkrecasz 2 albo 3 nakretki juz nie pamietam dokladnie, 2 są w kabinie ( 1 obok bolca, 2 na samej górze), do 3 nakrętki potrzebujesz otworzyc maske i wyciagnac akumlator, nakretka to ta która podtrzymuje pompe sprzegła.
4. Cały mechanizm ładnie wychodzi :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6