Nie wskakuja biegi po wymianie silnika

Witam,
Kilka miesięcy temu padł mi silnik. w zeszłym tygodniu odebrałem od mechanika po wymianie na nowy. Na początku ciężej niż wcześniej manewrowało się lewarkiem biegów i nie zawsze łapał 2. Myślałem że za długo stał i np. olej zastygł w skrzyni. Jednak aktualnie przejechałem nim około 400km i nic się nie poprawiło.
Konkretnie – bez problemów wchodzi 1,3,5. Z 1 –> 2 trzeba się bardzo dobrze wstrzelić żeby chwycił, ale z 3 –> 2 już nie chwyta prawi w ogóle. z 3 –> 4 chwyta 9/10 razy ale z 5 –> 4 już jakieś 3/10. To samo ze wstecznym – jak się wstrzelę to chwyci, jak nie to nie. Mam wrażenie jakby coś było za bardzo naciągnięte i nie dosięga do biegów z dolnych pozycji. No i przy samym przerzucaniu biegów nie chodzi płynnie, tylko jest taki opór na lewarku jakby coś trzymało wajchę.
Spotkał się już ktoś z takim problemem ?
Kilka miesięcy temu padł mi silnik. w zeszłym tygodniu odebrałem od mechanika po wymianie na nowy. Na początku ciężej niż wcześniej manewrowało się lewarkiem biegów i nie zawsze łapał 2. Myślałem że za długo stał i np. olej zastygł w skrzyni. Jednak aktualnie przejechałem nim około 400km i nic się nie poprawiło.
Konkretnie – bez problemów wchodzi 1,3,5. Z 1 –> 2 trzeba się bardzo dobrze wstrzelić żeby chwycił, ale z 3 –> 2 już nie chwyta prawi w ogóle. z 3 –> 4 chwyta 9/10 razy ale z 5 –> 4 już jakieś 3/10. To samo ze wstecznym – jak się wstrzelę to chwyci, jak nie to nie. Mam wrażenie jakby coś było za bardzo naciągnięte i nie dosięga do biegów z dolnych pozycji. No i przy samym przerzucaniu biegów nie chodzi płynnie, tylko jest taki opór na lewarku jakby coś trzymało wajchę.
Spotkał się już ktoś z takim problemem ?