Problem z hamulcem tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez YATES » 27 kwi 2015, 19:52

Dziś rano jadąc do domu zauważyłem , że moja Mazda 6 ma duże opory toczenia na luzie, coś ją hamowało. Znalazłem najbliższy parking i spostrzegłem na dym przepalonych klocków hamulcowych z prawego tylnego koła. Tarcza oczywiście była bardzo gorąca . Podniosłem tył do góry, naciskałem trochę nożny hamulec, ręczny też góra dół i koło zaczęło się normalnie obracać. Poczekałem z 20 minut aż tarcza się wychłodzi i dojechałem do domu. Pod domem tarcza z tego koła nie była już gorąca. W drodze powrotnej znów taka sama sytuacja, musiałem przerwać podróż i rozruszać hamulec .
Odkręciłem koło i zdziwiło mnie, że tarcza nie siedzi sztywno tylko po wyjęciu koła można nią poruszać tak jak na tym filmiku:



Czy tarczą unieruchamia tylko dokręcona felga czy bez koła powinna siedzieć sztywno ?
Ostatnio edytowano 27 kwi 2015, 22:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2015, 22:32

YATES napisał(a):Czy tarczą unieruchamia tylko dokręcona felga czy bez koła powinna siedzieć sztywno ?

Tarczę trzyma 5 nakrętek do kół, a z drugiej strony jest piasta... :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez YATES » 27 kwi 2015, 22:41

A jeśli jeszcze można to zapytam po co są te trzy dodatkowe otwory zaznaczone strzałkami na zdjęciu ( w tym jeden otwór nagwintowany) w centralnej części tarczy (nie chodzi mi o pięć otworów na śruby wchodzące w felgi ) ?

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 27 kwi 2015, 22:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez thing » 27 kwi 2015, 22:46

Można ją przykręcić śrubkami do piasty, ale nie jest to konieczne.

Pewnie masz zapieczone zaciski. Niestety w M6 często się to zdarza. Trzeba rozkręcić zacisk i w najlepszym wypadku wystarczy dokładne przeczyszczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2015, 23:00

ten "gwintowany" otwór służy do demontażu zapieczonej tarczy... Resztę już wiesz :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6