Strona 1 z 1
stuki pyknięcia podczas zmiany biegów/obciążenia silnika

Napisane:
25 kwi 2015, 20:30
przez zas3k
Od momentu kiedy zrobiło się trochę cieplej i częściej jeżdżę z opuszczonymi szybami. Do moich uszu dobiega dzwięk podobny jak ten który wydobywa się z wydechu gdy stygnie- takie metaliczne krótkie pyknięcie, tylko że głośniejszy. Mazda wydaje podobne pyknięcia z okolic silnika/ podwozia podczas dynamiczniejszego ruszania czy też podczas redukcji biegów połączonej z hamowaniem silnikiem – najczęściej z 3na2. Mechanik na przeglądzie powiedział żeby sie na razie nie martwić i że zaczniemy szukać jak będą to głośniejsze dzwięki.
Co sądzicie o tym przypadku, pada któraś z poduszek, sprzęgło czy gdzieś się coś poluzowało?
Pzdr.

Napisane:
25 kwi 2015, 23:21
przez MrShaleck
1. poduszki silnika/skrzyni
2. przeguby
3. sworznie lub inne elementy zawieszenia przedniego
4. łożyska/mocowania amortyzatora
5. dwumas
6. łączniki stabilizatora – o dziwo też potrafią wydawać dziwne dźwięki
7. gumy stabilizatora – mały koszt, kijowy dostęp
8. przekładnia kierownicza
9. zawieszenie układu wydechowego (mało prawdopodobne ale też się zdarza i łatwo sprawdzić)
Ja bym zaczął od sprawdzania okolic stabilizatora, następnie mocowania amortyzatorów – najlepiej jechać na szarpaki. Na kanale od razu można sprawdzić czy któryś przegub nie puka, to samo z zawieszeniem silnika.
Komplet poduch silnika Yamato to około 500zł za wszystkie 3, więc nie tak źle.
Jaki masz tam przebieg?
Czy sprzęgło, koło dwumasowe było robione?

Napisane:
27 kwi 2015, 10:39
przez zas3k
przebieg 146tys
sprzęgło raczej nie było robione, przynajmniej na wydrukach z DSR takiej informacji nie ma

Napisane:
28 kwi 2015, 15:33
przez MrShaleck
zas3k napisał(a):przebieg 146tys
sprzęgło raczej nie było robione, przynajmniej na wydrukach z DSR takiej informacji nie ma
To może być koło dwumasowe. Poszukaj jak się sprawdza, bo nie pamiętam dokładnie


Napisane:
28 kwi 2015, 21:12
przez thing
Koło dwumasowe jest tylko w MPS i dieslach.
zas3k dzieje się tak też przy hamowaniu?

Napisane:
3 maja 2015, 07:41
przez MrShaleck
thing napisał(a):Koło dwumasowe jest tylko w MPS i dieslach.
Ja byłem przekonany, że kolega jeździ turboklekotem. Pomyliłem wątki.
Sorka


Napisane:
5 maja 2015, 08:55
przez zas3k
thing napisał(a):
zas3k dzieje się tak też przy hamowaniu?
nie, tylko przy redukcji biegów i szybkim wysprzęglaniu lub przy mocniejszym przyspieszaniu