Górne mocowanie amortyzatora, czy może stukać?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mentol » 16 mar 2015, 11:57

Witam,

Na wstępie zaznaczę, iż przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Od dłuższego czasu borykam się ze stukami w zawieszeniu, wymieniłem już prawie wszystko oprócz górnych mocowań amortyzatora i prawego dolnego wahacza (łukowego, banana). Wymienione zostały, amortyzatory, łączniki stabilizatora, wahacze proste, sworznie wahacza górnego, gumy na drążku stabilizatora, poduszki silnika (lewa, prawa, dolna jest dobra). Większość z tych części była na 100 % dobra. Poza tym auto oglądało już 3 mechaników, w tym jeden serwis i wszystko dobrze wg. nich.

Stukanie jest przy jeździe po nierównościach, z prawej i lewej strony. Teoretycznie zostało tylko do wymiany górne mocowanie amortyzatora... i pytanie czy może ono powodować stuki? Mechanicy wyjęli amortyzator i stwierdzili iż tam nie ma co stukać i jest dobre, więc wymieniony został lewy wahacz łukowy przy którym wszyscy się zarzekali, że jest dobry (sworzeń wahacza "latał jak chciał", nie był w ogóle sztywny). Po wymianie nie jestem pewny czy stuk z tej strony ustał (gdyż akurat z tej mniej stukało, a wahacz już miałem kupiony wcześniej).

Wymienić prawy wahacz czy mocowania?

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... rsona.html


Z góry dziękuję za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez dodek233 » 16 mar 2015, 17:44

Stukanie masz na zwykłych nierównościach na drodze, czy np. przy wjezdzie w dziure badz wjechanie na próg zwalniający ?

Ja miałem problem podczas wjezdzania na zwykle nierówności, dosc mocno stukało , dziwek podobny jakby ktos mlotkiem w gume walił, Powód 2x Guma stabilizatora + 2x Łącznik stabilizatora, wymiana na org. i cisza.. :D

Niestety teraz mam dziwne bicie przy wjechaniu w dziure i tez sie zastanawiam czy moglo sie cos wyrobic na poduszce amortyzatora <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez mentol » 17 mar 2015, 15:55

Stukanie jest przy jeździe po normalnych nierównościach (poprzecznych), jak się wjedzie na próg zwalniający to też stuknie.

Gumy i łączniki wymienione, gumy w super serwisie nawet, były oczywiście dobre ale wymienili...

Teoretycznie tam nic nie ma w tej poduszce co by mogło stukać, to jest sztywny element, niby tam jest jakaś guma ale po co to nie wiem. Wymienię jeszcze ten wahacz prawy łukowy i zobaczę, a mocowanie oddam do sklepu.

Zastanawiam się jeszcze nad taką możliwością czy aby na pewno amortyzator jest dociągnięty do mocowania. Bo jakby np te nowe amory miały krótszy gwint (blinstein) i nie dociągało to mogłoby stukać.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez chudyy96 » 19 mar 2015, 20:42

łożysko McPhersona też tak stuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2014, 08:50
Posty: 45
Skąd: Skaryszew / Radom
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16V 1993r

Postprzez dodek233 » 20 mar 2015, 11:57

Ehems może i być to. Ma ktos linka jak to wygląda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez Pawel_G » 22 mar 2015, 13:12

W moim przypadku było następująco:

Na nierównej nawierzchni coś strasznie tłukło z tyłu, z lewej strony. Sprawdzałem sławny już łącznik (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=412&t=75004&view=unread#unread), ale on jest w porządku. Okazało się natomiast, że stukał zacisk hamulca. Zapiekł się na prowadnicach i pojawił się luz, szczególnie na górnej prowadnicy. To powodowało stuki. Możliwe, że prowadnica powinna być wymieniona, ale tymczasowo po zdjęciu zacisku, wyczyszczeniu i nasmarowaniu prowadnic problem zniknął.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 19:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez mentol » 26 mar 2015, 08:04

Dzwoniłem do serwisu. Facet powiedział, że może stukać i pytał o łożysko właśnie czy było wymieniane (nie było). Tylko gdzie to łożysko się znajduje i czy nie jest czasem w górnym mocowaniu amortyzatora?

Nadmienił też, że może to być przekładnia kierownicza, lecz ja nie wyczuwam żadnych luzów. Natomiast przy poruszaniu kierownicą na wyłączonym silniku słychać takie stuki trochę.

Schemat zawieszenia w linku

http://www.mileoneparts.com/parts/2003/Mazda/6/i?siteid=214336&vehicleid=187805&diagram=5440300
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez brodaM6 » 26 mar 2015, 08:16

Łożyska powinno być w górnej poduszczeniem amora,a może ci poprostu wielowypust stuka sprawdzales smarowales
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mentol » 26 mar 2015, 11:29

Wielowypust nie, przesmarowany dobrze i już kiedyś mi stukał także wiem jak to wyglądało. Tutaj stuka ewidentnie z dwóch stron, coś w zawieszeniu.

Górna poduszka a mocowanie górne amortyzatora to nie to samo?

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... rsona.html

Trochę nie mogę rozczytać twojej odpowiedzi (popraw błędy :)).

Widziałem jak wyjmował mechanik amortyzator... amortyzator, potem jakieś żelazo które się zakłada na rurę amora, osłona, odbój i mocowanie. To gdzie to łożysko?

Edit: mocowania amortyzatora wymienione i nic nie pomogło.

Mechanik powiedział, że na górze amortyzatora wyczuwa luz i że to będą wadliwe amortyzatory (bilstein – prawie nowe).
Czy tak opcja jest możliwa?

-----------------------------------------------------------------------
Problem rozwiązany. Wadliwe okazały się nowe amortyzatory Bilstein – nie polecam.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez barteksokol » 20 kwi 2015, 11:33

Kolego miałem dokładnie to samo. Każdy mechanik sprawdzał mi przód gdyż właśnie z okolic przodu było słychać to uderzenie, w szczególności podczas przejazdów przez tory tramwajowe, progi zwalniające ale i metalowe poprzeczne listwy przy bramach wjazdowych. Trafiłem do mechanika, który sam jeździ mazdą 6. Jak mu opowiedziałem o problemie to od razu odpowiedział : tuleje tylnego wahacza :) . Po wymianie zero problemu, od wymiany minęło już 5 tysięcy km i ani jednego stuku.

A i jeszcze dodał, że dałbym sobie rękę uciąć, że to walenie było z przodu. Inni mechanicy chcieli mi wymieniać: mocowanie górne amortyzatora, same amortyzatory itd = wymiana całego przedniego zawieszenia. A co się okazało była to wina tulei tylnych.

Tak więc sprawdź tuleje tylnych wahaczy :)
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 18:19
Posty: 58 (0/3)
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 6 2003 rok, 2.0 benzyna 141KM, sedan, LPG KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6