Bieg wsteczny Mazda6
1, 2
Drążek zmiany biegów bez wciśnięcia go można przesunąć w lewo bardziej niż wymaga to włączenie jedynki, co utrudnia szybka zmianę biegów. Opór pojawia się w położeniu pomiędzy jedynką i wstecznym i wtedy nie można włączyć żadnego biegu. Coraz częściej jednak daje się wtedy włączyć wsteczny – bez wciśnięcia drążka. W szczególności występuje to po wyłączeniu wstecznego, przejściu do pozycji neutralnej i próbie włączenia jedynki. Musze uważać, aby drążek tylko lekko przesuną w lewo.
Co można z tym zrobić?
pozdr. Hasm
Co można z tym zrobić?
pozdr. Hasm
-
hasm
moze wyrobiony lub uszkodzony mechanizm pod mieszkiem zm. biegow?
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Udało mi się lekko odsunąć mieszek i rzeczywiście wygląda na to iż jest tam taki plastikowy ogranicznik, który się wyrobił.
Czy ktoś może poradzić jak zdemontować tunel aby się dostał do tego mechanizmu?
pozdr. Hasm
Czy ktoś może poradzić jak zdemontować tunel aby się dostał do tego mechanizmu?
pozdr. Hasm
-
hasm
Udało mi się rozwiązać ten problem.
Po zdemontowaniu tunelu jest dostęp do plastikowego jarzma, w którym jest zamocowany drążek.
W drążku jest umieszczony bolec, który opiera się o wyprofilowane odpowiednio jarzmo uniemożliwiając przechylenie drążka w lewo. Dopiero po wciśnięciu drążka bolec się obniża i wtedy drążek powinien dać się przesunąć w lewo bardziej, aby włączyć wsteczny bieg.
Problem polega na tym, iż plastykowe jarzmo jest wycierane przez bolec drążka i drążek coraz bardziej pozwala się przechylać w lewo bez wciśnięcia. Przy takim ustawieniu drążek jest pozycji pomiędzy jedynką i wstecznym a po większym wyrobieniu jarzma również wsteczny wchodzi bez wciśnięcia drążka. U mnie to się stało po 160 tys w M6.
Naprawiłem to poprzez uzupełnienie wgłębienia w jarzmie masą Poxipol. Aby to zrobić precyzyjnie wcześniej przygotowałem coś w rodzaju formy z Poxyliny, aby zrobić ograniczenie od dołu. Wgłębienia w jarzmie nie można wypełnić zbyt nisko, gdyż wtedy byłby problem z przechyleniem drążka do wstecznego. Istotna jest boczna krawędź o którą opiera się bolec drążka.
Od tego czasu przejechałem już 15 tys.km i jest OK.
Po zdemontowaniu tunelu jest dostęp do plastikowego jarzma, w którym jest zamocowany drążek.
W drążku jest umieszczony bolec, który opiera się o wyprofilowane odpowiednio jarzmo uniemożliwiając przechylenie drążka w lewo. Dopiero po wciśnięciu drążka bolec się obniża i wtedy drążek powinien dać się przesunąć w lewo bardziej, aby włączyć wsteczny bieg.
Problem polega na tym, iż plastykowe jarzmo jest wycierane przez bolec drążka i drążek coraz bardziej pozwala się przechylać w lewo bez wciśnięcia. Przy takim ustawieniu drążek jest pozycji pomiędzy jedynką i wstecznym a po większym wyrobieniu jarzma również wsteczny wchodzi bez wciśnięcia drążka. U mnie to się stało po 160 tys w M6.
Naprawiłem to poprzez uzupełnienie wgłębienia w jarzmie masą Poxipol. Aby to zrobić precyzyjnie wcześniej przygotowałem coś w rodzaju formy z Poxyliny, aby zrobić ograniczenie od dołu. Wgłębienia w jarzmie nie można wypełnić zbyt nisko, gdyż wtedy byłby problem z przechyleniem drążka do wstecznego. Istotna jest boczna krawędź o którą opiera się bolec drążka.
Od tego czasu przejechałem już 15 tys.km i jest OK.
-
hasm
Witam Serdecznie wszystkich Klubowiczów,
Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość:).
Planuje zakupić Madzię 6 z silnikiem benzynowym 2.3 z 6 biegową skrzynią biegów.
Po oględzinach jednego auta, które już podoba mi się pod względem wizualnym planuję przejechać się do ASO Mazdy w celu sprawdzenia tego autka i tu pierwsze pytanie czy jest sens?
Drugie pytanie i przede wszystkim tytułowe jest o bieg wsteczny, mianowicie jak wygląda wrzucanie wstecznego? tam powinna być jakaś zapadka? czy może tak jak w oplach podnosi się drążek do góry?
W tym egzemplarzu nie ma czegoś takiego i jedynkę można pomylić ze wstecznym (tzn że nie ma zapadki?). Jaki jest koszt naprawy czegoś takiego? warto się pakować w taki egzemplarz?
Dziękuje serdecznie wszystkim za wyrozumiałość i odpowiedzi.
ps.
Jeśli jest możliwość mogę wrzucić link do otomoto i prosić Was o ocenienie auta.
Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość:).
Planuje zakupić Madzię 6 z silnikiem benzynowym 2.3 z 6 biegową skrzynią biegów.
Po oględzinach jednego auta, które już podoba mi się pod względem wizualnym planuję przejechać się do ASO Mazdy w celu sprawdzenia tego autka i tu pierwsze pytanie czy jest sens?
Drugie pytanie i przede wszystkim tytułowe jest o bieg wsteczny, mianowicie jak wygląda wrzucanie wstecznego? tam powinna być jakaś zapadka? czy może tak jak w oplach podnosi się drążek do góry?
W tym egzemplarzu nie ma czegoś takiego i jedynkę można pomylić ze wstecznym (tzn że nie ma zapadki?). Jaki jest koszt naprawy czegoś takiego? warto się pakować w taki egzemplarz?
Dziękuje serdecznie wszystkim za wyrozumiałość i odpowiedzi.
ps.
Jeśli jest możliwość mogę wrzucić link do otomoto i prosić Was o ocenienie auta.
Witaj, Czy opłaca się jechać do ASO? Jeśli ma w miarę dobrą opinię to tak. Bo wiemy, że ASO tez lubi lecieć w kulki.
A co do wstecznego to normalnie wrzucasz jak jedynkę tylko bardziej w lewo i tyle. Wszystkie egzemplarze z skrzynią 6 biegową mają tak wsteczny, bez zapadek lub wciskania jak to jest w autach niemieckich i innych. Nic Ci się nie zepsuje, konstruktorzy z Mazdy pomyśleli nad tym i tak łatwo wstecznego nie uda Ci się wrzucić redukując z 2 na 1.
Wstaw linka tutaj: viewforum.php?f=35
Vin pojazdu podeślij to Marianka i jak będzie w porządku to jedź ją obejrzeć jak będzie ok to już wiesz co masz zrobić
Powodzenia, pozdrawiam!
A co do wstecznego to normalnie wrzucasz jak jedynkę tylko bardziej w lewo i tyle. Wszystkie egzemplarze z skrzynią 6 biegową mają tak wsteczny, bez zapadek lub wciskania jak to jest w autach niemieckich i innych. Nic Ci się nie zepsuje, konstruktorzy z Mazdy pomyśleli nad tym i tak łatwo wstecznego nie uda Ci się wrzucić redukując z 2 na 1.
Wstaw linka tutaj: viewforum.php?f=35
Vin pojazdu podeślij to Marianka i jak będzie w porządku to jedź ją obejrzeć jak będzie ok to już wiesz co masz zrobić
Powodzenia, pozdrawiam!
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Czyli rozumiem tak musi być, że podczas ruszania trzeba bardzo uważać czy wrzuca się jedynkę czy wsteczny? Trochę strach na światłach jak będę ruszał, chyba że jestem trochę przewrażliwiony:)
Masz może jakieś rady na co jeszcze zwrócić uwagę podczas kupowania Madzi 6? Oprócz oczywiście "słynnych [jakich?] nadkoli":)
Dziękuje Ci bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Masz może jakieś rady na co jeszcze zwrócić uwagę podczas kupowania Madzi 6? Oprócz oczywiście "słynnych [jakich?] nadkoli":)
Dziękuje Ci bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Nie tylko nadkola Tu masz bardzo fajny poradnik: viewtopic.php?f=60&t=165928 , przeczytaj i dowiesz, się ale bez czujnika lakieru i mechanika nie podchodź do żadnego samochodu. Nie trzeba, wsiądź przejedź się 1 wrzucasz na wprost, a wsteczny w lewo. Czuć wyraźną różnicę, więc na światłach nie wystartujesz do tyłu
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 27 paź 2014, 19:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Sorry
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Witam.
Tak jak w temacie, dzisiaj przestał działać mi wsteczny bieg. Chodził normalnie, nagle pod sklepem przy cofaniu już nie chciał wskoczyć. Nie pomogło włączenie/wyłączenie samochodu, wrzucenie jedynki i próba wrzucenia wstecznego. W pewnym momencie jakimś cudem ten bieg wskoczył i udało mi się wycofać, ale później już niestety nie wskakiwał.
Pozostałe biegi chodzą bez zarzutu.
Jestem zielony w temacie, dlatego postanowiłem napisać na forum.
Macie jakieś sugestie, porady, lub co gorsze podobne problemy w przeszłości ze swoją szósteczką?
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Tak jak w temacie, dzisiaj przestał działać mi wsteczny bieg. Chodził normalnie, nagle pod sklepem przy cofaniu już nie chciał wskoczyć. Nie pomogło włączenie/wyłączenie samochodu, wrzucenie jedynki i próba wrzucenia wstecznego. W pewnym momencie jakimś cudem ten bieg wskoczył i udało mi się wycofać, ale później już niestety nie wskakiwał.
Pozostałe biegi chodzą bez zarzutu.
Jestem zielony w temacie, dlatego postanowiłem napisać na forum.
Macie jakieś sugestie, porady, lub co gorsze podobne problemy w przeszłości ze swoją szósteczką?
Pozdrawiam i z góry dziękuję
-
HajdukZiviVjecno
Witam
Mam ogromny problem w mojej Mazdzie nie mam biegu wstecznego tzn gdy próbuje go wbic sam wyskakuje mi na jedynkę, dzień wcześniej miałem dwa razy problem z wrzuceniem wstecznego ale za drugą/trzecią próbą wchodził aż do teraz nie wiem co zrobić przeszukałem internet i nie mogłem znaleźć takich samych objawów czy to może być linka od zmiany biegów? jak to sprawdzić?
Z góry dzięki za pomoc
Mam ogromny problem w mojej Mazdzie nie mam biegu wstecznego tzn gdy próbuje go wbic sam wyskakuje mi na jedynkę, dzień wcześniej miałem dwa razy problem z wrzuceniem wstecznego ale za drugą/trzecią próbą wchodził aż do teraz nie wiem co zrobić przeszukałem internet i nie mogłem znaleźć takich samych objawów czy to może być linka od zmiany biegów? jak to sprawdzić?
Z góry dzięki za pomoc
-
mati99i
Witam,
podczas długotrwałej jazdy po mieście kiedy kilkakrotnie muszę wbijać 1-bieg z każdym kolejnym wbiciem trzeba użyć coraz większej siły do tego stopnia, że po wjeździe na parking już nie da rady wbić wstecznego. Problemu nie ma gdy wyłączy się silnik – biegi wchodzą bez problemu. Z rana gdy auto jest zimne też z wbijaniem biegów nie ma problemu.
Jaka może być przyczyna takich zachowań
podczas długotrwałej jazdy po mieście kiedy kilkakrotnie muszę wbijać 1-bieg z każdym kolejnym wbiciem trzeba użyć coraz większej siły do tego stopnia, że po wjeździe na parking już nie da rady wbić wstecznego. Problemu nie ma gdy wyłączy się silnik – biegi wchodzą bez problemu. Z rana gdy auto jest zimne też z wbijaniem biegów nie ma problemu.
Jaka może być przyczyna takich zachowań
- Od: 11 sty 2016, 11:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 130 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6