Wymiana oleju 2.0 benzyna – mało starego oleju.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piter07007 » 13 paź 2014, 01:09

Witam wszystkich.
Dziś wymieniałem olej w swojej Madzi i bardzo mnie zdziwiła ilość oleju który wyleciał po odkręceniu śruby zamykającej odpływ oleju. Wyleciało ok 1.5 l oleju. Dodam że silnik czysty nie ma żadnych widocznych wycieków i oleju raczej też nie bierze bo nie kopci z rury ani troszkę. Czy jest to możliwe ze silnik pracował na tak niskim poziomie oleju i kontrolka się nie zapaliła ? Jak wkładam bagnet po wymianie oleju ( wlałem ok 4.5l)to prawie nic nie widać na nim jak by nie było oleju. Nie wiem czy ten bagnet jest od tego auta bo jak dla mnie to jakiś krótki i ma dziwna końcówkę do sprawdzenia poziomu oleju. Może ktoś mógłby zrobić foto swojego bagnetu i zmierzyć go żebym był pewny co do mojego..

Dziękuję z góry za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 22:38
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE

Postprzez fiacik » 13 paź 2014, 18:18

WP_20141013_18_01_47_Pro[1].jpg


Mój bagnet. W sobotę wymieniałem olej i jak zalałem niespełna 4.5l to mam blisko maksymalnej ilości. Co do długości bagnetu (sama metalowa część) to u mnie wynosi prawie 4 telefony ( <lol> ) więc będzie jakieś 49.5 cm.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2014, 15:06
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG '07 – 2.0 AT

Postprzez Janoszka » 16 paź 2014, 23:24

Piter07007 napisał(a):po wymianie oleju ( wlałem ok 4.5l)to prawie nic nie widać na nim jak by nie było oleju

Na pewno dobrze włożyłeś bagnet? On ma taki mały ząbek przy żółtym uchu. Jeżeli włożysz niewłaściwie (nie dociśniesz do końca) to właśnie będziesz miał taką sytuację że przy wlanych 4.5 L oleju pokazuje minimum a nawet mniej.
To czy na 1.5 L będzie jechał to nie sprawdzałem w swojej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez zagiell » 24 paź 2014, 19:17

Na 1,5l pewnie silnik by pracował – pytanie tylko jak ;)
Co do samego bagnetu, to w benzynie jest on całkiem dobry (w przeciwieństwie do tego w dieslach ;) ). Jeżeli miałeś tyle oleju w silniku, to polecam sprawdzać na początku co 500km stan oleju, czy nie ubywa, bo często się zdarza że silniki benzynowe lubią sobie chlapnąć trochę oleju <diabełek>
Jeśli zauważysz ubyawnie oleju, zapoznaj się z tym tematem viewtopic.php?f=411&t=43104

Tak na marginesie dodam, byłem niedawno u znajomego na przeglądzie instalacji gazowej i na warsztacie stała Mazda 323f z silnikiem bodajże 1.6. Właściciel przyjechał na wymianę i zostawił samochód. Dowiedziałem się, że z silnika spuścili 0,5 litra oleju ;) Nie muszę chyba mówić, jak pracowała hudraulika po zalaniu nowym olejem – niejeden diesel pracuje dużo ciszej :) Ale po kilkunastu minutach wszystko można powiedzieć, że wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez dobrzyn22 » 24 paź 2014, 22:09

zagiell napisał(a):Co do samego bagnetu, to w benzynie jest on całkiem dobry (w przeciwieństwie do tego w dieslach ;) )

pierwsze słyszę :P jak dla kogoś "ogarnięcie" 3 kresek na bagnecie jest problemem, no to sorry ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adam_b96 » 5 lis 2014, 22:23

A czy robiłeś to na porządnie rozgrzanym silniku ???
Dla dobrze rozgrzanego silnika olej spływa bardzo szybko. Jak odkręcasz filtr oleju i korek wlewu to cieknie jeszcze szybciej/więcej.

Co do późniejszego zalewania, i kontroli stanu
Miałem u siebie problem gdy zostawiłem auto na wymianę oleju. – generalnie silnik benzynowy ma "dłużej" ładny bursztynowy olej niż diesel.
I tu łatwo o pomyłkę – U mnie lampka w głowie zapaliła się gdy na rachunku zobaczyłem 4,5l oleju.
Myślałem że albo za mało spuścili albo za dużo wlali.
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że mechanik spodziewał się po odpaleniu silnika że po chwili będzie czarny ładny olej na bagnecie i dolewał dolewał, aż z metalowego cylindra pomiarowego bagnetu z olejem wszedł na linkę bagnetu. I dalej nie widział poziomy bo spodziewał się że pojawi się MINIMUM. Pomogło odessanie i zwrot 1L z rachunku =)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez brodaM6 » 7 lis 2014, 08:08

O zesz ty ,gratuluje wyboru mechanika ,gdzie mechanika <rotfl> ,pana od wymiany oleju
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6