Miałem problem z przełączaniem biegów.
Prawie każdy bieg haczył, czasami bardzo trudno było zmienić bieg, łącznie ze wstecznym.
Podjęte przeze mnie działania które miały wyeliminować problem to:
1) Wymiana oleju w skrzyni biegów na Castrola 75W 90 (wlałem ok 2,6l)
2) Wymiana płynu hamulcowego który używany jest w układzie wysprzęglika i odpowietrzenie hamulców (w sumie zeszło mi z układu ok 0,9L)
3) Kontrola wizualna wężyka gumowego łączącego sztywne przewody między wysprzęglikiem a pedałem sprzęgła w trakcie wciskania sprzęgła
4) Wymiana wysprzęglika na zamiennik oraz 2-krotne odpowietrzenie jego w odstępach 3dniowych (fotorelację z tej czynności zamieszczam poniżej)
Efekty tych czynności:
a) nie stwierdziłem aby wężyk gumowy nadymał się przy wciskaniu sprzęgła, więc uznałem że jest on jeszcze sprawny
b) poprawiło się wrzucanie biegów o powiedzmy 50%, jednakże na biegu 5 nie widać poprawy – nie jest to dla mnie stan satysfakcjonujący
c) zdarzają się problemy (zgrzytania) przy zmianie różnych biegów. Zgrzyty są tym intensywniejsze im szybciej zmieniam biegi
Uwaga:
--> w moim aucie które ma 240tyś km na budziku w stanie agonalnym jest koło dwumasowe (auto straszliwie drga przy ruszaniu i szarpie regularnie gdy jadę na minimalnej prędkości dla danego biegu =>czytaj jadę ecodriving
--> tarcza sprzęgła zaczyna się kończyć ponieważ gdy przyśpieszam w zakresie max momentu obrotowego auta (ok 2000obr/min) przez chwilę słychać że obroty wzrastają do ok 2300 ale auto nie przyśpiesza adekwatnie do wzrostu obrotów, a po chwili obroty spadają więc czuć ewidentne ślizganie się sprzęgła które zapewne jest jeszcze od nowości tj 10 lat.
Pytanie do fachowców znający temat sprzęgieł i 2masu:
– gdzie szukać problemu dalej aby go rozwiązać, i aby biegi wchodziły bez zgrzytania
– czy zużyte sprzęgło może dawać takie efekty że są problemy z przełączaniem biegów
A oto czynności które wykonałem aby wymienić wysprzęglika który kosztuje w InterCars ok 75zł w zamienniku.
1. Demontujemy akumulator, i podstawę akumulatora (klucz 10)
2. Demontujemy filtr powietrza i rurę oznaczoną żółtą literą "A" oraz odkręcamy śrubę "B" aby mieć miejsce na manewry.
3. Odszukujemy gumowy wężyk i odkręcamy połączenie jego ze stalowym wężykiem spiralnym (ja wcześniej ścisnąłem kluczem wężyk aby nie zapowietrzyć układu. )
4. Odkręcamy mocowanie spiralki – klucz 12
5. Odkręcamy 2śruby wysprzęglika razem ze spiralną rurką- klucz 12, (do jednej śruby będzie dobry dostęp do drugiej będzie trzeba ciut się pogimnastykować)
6. Montujemy nowy wysprzęglika smarując jego końcówkę smarem w celu redukcji tarcia
7. Odpowietrzamy wysprżęglik (z użyciem klucza 8) tak jak hamulce. Czyli jedna osoba kilkanaście razy wciska sprzęgło a druga w momencie gdy pedał sprzęgła zaraz dosięgnie dna odkręca na chwilę odpowietrznik)
Wymiana wysprzęglika – M6 2.0 Diesel 121KM -RF5C
Strona 1 z 1
Jaka była cena zamiennika a jaka oryginału? Warto było wymienić wężyk przy okazji, bo a nóż widelec, odpukać, za kilka miesięcy zacznie Ci puchnąć wężyk i będziesz musiał ponownie wszystko rozbierać. Dlaczego odpowietrzałeś wszystkie hamulce? Ja przy wymianie przewodu elastycznego, którego wymianę opisałem tutaj: viewtopic.php?f=410&t=170028&p=2854806#p2854806 odpowietrzyłem wyłącznie wysprzęglik, bo nie widziałem potrzeby odpowietrzania całego układu. Jednakże powtórzę operację odpowietrzania, ponieważ w słoiczku płyn jest mętny i ma barwę bursztynową.
Bardzo ładna i szczegółowa fotorelacja, pozdrawiam
Bardzo ładna i szczegółowa fotorelacja, pozdrawiam
Ceny w InterCars od 70 do 55zł
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Hamulce odpowietrzałem bo wymieniłem płyn hamulcowy więc chciałem kompleksowo temat załatwić. A że płyn hamulcowy pracuje tez w układzie wysprzęglika to w całym układzie mam teraz świeży płyn.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Hamulce odpowietrzałem bo wymieniłem płyn hamulcowy więc chciałem kompleksowo temat załatwić. A że płyn hamulcowy pracuje tez w układzie wysprzęglika to w całym układzie mam teraz świeży płyn.
Mnie się wydaje, że powinieneś się zainteresować również wybierakiem skrzyni oraz linkami zmiany biegów. Być może, któraś się urywa i wybierak pracuje nie prawidłowo. Taka sugestia mi się nasuwa, bo mnie się kiedyś wybierak zaciął, a to było właśnie efektem pękającej linki i jej ostatecznym zerwaniem.
Kolego marc07 moim zdaniem winę za kiepsko wchodzące biegi ponosi dwumasa która kończy już swój żywot. Poczytaj sobie w wątku o dwumase że często po wymianie dwumasy praca skrzyni się poprawia.
Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
Mnie się wydaje, że powinieneś się zainteresować również wybierakiem skrzyni oraz linkami zmiany biegów
Patrzałem też na same linki od strony skrzyni i wyglądają i pracują bez zarzutu. Same linki od tej strony posmarowałem smarem Carstrol Chain ale efektu jakby nie widać. Co do wybieraka to masz na myśli element we wnętrzu skrzyni zapewne – wiec bez demontażu skrzyni się nie obejdzie
moim zdaniem winę za kiepsko wchodzące biegi ponosi dwumasa która kończy już swój żywot. Poczytaj sobie w wątku o dwumase że często po wymianie dwumasy praca skrzyni się poprawia.
Tego właśnie się obawiam, bo koszt wymiany jej ze sprzęgłem (tzw kit) dochodzi do 30% wartości auta, a ja te auto zamierzam sprzedać w tym roku. Czy ktoś może potwierdzić z własnego doświadczenia że to rozwiąże problem?
marc07 napisał(a):
Patrzałem też na same linki od strony skrzyni i wyglądają i pracują bez zarzutu. Same linki od tej strony posmarowałem smarem Carstrol Chain ale efektu jakby nie widać. Co do wybieraka to masz na myśli element we wnętrzu skrzyni zapewne – wiec bez demontażu skrzyni się nie obejdzie
Hmm, on jest chyba zamontowany na skrzyni, (nie mogę sobie przypomnieć jak to się nazywa). Wiem, że u mnie był zacięty i mechanik go odblokował bez rozbierania skrzyni ale chyba demontował akumulator i podstawę. Pewności nie mam i mechanikiem nie jestem
Sam sobie odpowiem na moje pytanie..
Wymiana
-koła 2masowego
-sprzęgła
-docisku sprzęgła
-łożyska oporowego
spowodowała że problemy z wrzucaniem biegów i zgrzytaniem całkowicie zniknęły.
Stan koła2masowego + sprzęgła był tragiczny = praktycznie nity już były zjechane na sprzęgle, a 2mas nie nadawał się do regeneracji nawet. Dołączę przy okazji fotki...
Wymiana
-koła 2masowego
-sprzęgła
-docisku sprzęgła
-łożyska oporowego
spowodowała że problemy z wrzucaniem biegów i zgrzytaniem całkowicie zniknęły.
Stan koła2masowego + sprzęgła był tragiczny = praktycznie nity już były zjechane na sprzęgle, a 2mas nie nadawał się do regeneracji nawet. Dołączę przy okazji fotki...
Witam
Chciałem się zapytać jak odpowietrzyłeś ten wysprzęglik?
Chciałem się zapytać jak odpowietrzyłeś ten wysprzęglik?
- Od: 29 mar 2011, 19:29
- Posty: 20
- Skąd: Obecnie UK
- Auto: Mazda 6 2.0D 136KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6