układ chłodzenia – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez TeGiO » 27 gru 2015, 10:50

zapowietrzony układ i jeszcze się odpowietrza lub nieszczelność wynikająca z instalacji lpg (niedokręcone obejmy na trójnikach i przy reduktorze). sprawdź czy nie masz białego/niebieskiego/zielonego nalotu na rurkach układu chłodzenia, wtedy znajdziesz nieszczelność
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez dzux » 27 gru 2015, 12:44

Tak jak tegio pisze układ może być zapowietrzony , lub gdzieś jest wyciek, sprawdz korek od oleju jeżeli jest tzw. Masło pod korkiem to może być uszczelka pod głowicą walnieta.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Adisbdg » 28 gru 2015, 11:50

Zgadzam się z kolegami co do zapowietrzonego układu, co do nieszczelności to raczej wątpię bo z tego co piszesz to cisnienie w układzie jest bo płyn pokazuje się po odkręceniu korka od chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez kamilloo84 » 28 gru 2015, 22:18

nie mam nalotu pod korkiem,
bylem u gazownika podokręcał wszysko od lpg i mowił ze nie ma wycieku z instalacji,
Dziwna sprawa bo przejechałem ponad 400 km i poziom pozostaje powyżej min. tym bardziej jest to dziwne ze jak jeźdże po miescie to bardziej mi ubywało
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:00
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: Astra G / Mazda 6

Postprzez damiansobczak92 » 14 lut 2016, 10:17

Witam
mam pytanie bo mam mazde 6 2.3l 166km 2002r. i mam problem ponieważ wymieniłem termostat bo mechanik powiedział że jest do wymiany wymieniłem ale podobno jest coś nie tak bo górny wąż do chłodnicy jest gorący a ten co wchodzi do termostatu jest zimny ten cienki od termostatu jest gorący a ten gruby zimny czy to normalne ? wspomnę że pokazuje temperaturę w normie.
pozdrawiam
damiansobczak92
 

Postprzez brodaM6 » 15 lut 2016, 07:29

Może złe ci dobrał termostat z temp.otwarcia ,u nas 82-84 stopnie.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Jaszczurka92 » 1 mar 2016, 16:11

Witam! Jako świeży posiadacz mazdy 6 2.0 141KM z 2003 roku Benzyna+LPG napotkałem pewien problem z instalacją gazową. Posiadam instalację firmy BRC i w czasie jazdy wyłącza mi się gaz i przełącza na benzynę zupełnie bez powodu. Przeczytałem gdzieś na jakimś forum że przyczyną może być błahostka a mianowicie za mało płynu w układzie chłodniczym. Niestety nie mam pojęcia w który wlew mam wlać płyn chłodniczy:
Obrazek
Obrazek
Wiem, że po prawej stronie (na pierwszym zdjęciu, na drugim po lewej) jest zbiorniczek wyrównawczy i tam chciałem wlać płyn, lecz nie wlałem nawet 100ml po czym był już pełny; Odkręciłem korek po lewej stronie i zobaczyłem, że nie ma tam płynu chłodniczego i nie widzę nic pomiędzy napisami low i full ale niczego nie dolewałem, bo na instrukcji koleś wlewał to do zbiorniczka wyrównawczego. i tu pytanie:
można ten płyn wlać bezpośrednio do zbiornika po lewej stronie? <co?>

Oczywiście wszystko robiłem na zimnym silniku :)
Jaszczurka92
 

Postprzez DeviS » 1 mar 2016, 16:45

Hmmm a trochę nie odwrotnie ? Ten z czarnym korkiem jest chyba zbiorniczkiem wyrównawczym ?
I to chyba z niego jest zasysany płyn do chłodnicy. Ten drugi to korek chłodnicy. Zalej i tu i tu na MAX. Oczywiście na zimnym silniku !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Szyman90 » 1 mar 2016, 21:24

Witam
Mam problem z nowo nabyta mazda 6.
Ubywa płynu chłodniczego. Nie widzę wycieku pod autem. W zbiorniczku na odpalonym aucie nie widać żadnych bąbelków. Nie widzę również mazii przy korku oleju. Sam olej wygląda ok. Co może być przyczyną?
Szyman90
 

Postprzez zas3k » 2 mar 2016, 00:10

Ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego czy spod korka chłodnicy?
poziom płynu w zbiorniczku może się nieznacznie zmieniać w zależności czy silnik jest zimny czy ciepły – w tym drugim wypadku będzie go tam więcej. Jeśli ubywa z chłodnicy to może gdzieś jest nieszczelność na wężach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez zas3k » 2 mar 2016, 00:13

w chłodnicy płyn winien być do wysokości "kolanka" jak będzie więcej to i tak ciśnienie przepchnie to do zbiorniczka wyrównawczego, w którym to poziom płynu winien być pomiędzy Low a Full – może się nieznacznie zwiększyć gdy silnik jest rozgrzany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez Szyman90 » 2 mar 2016, 13:38

No właśnie na ciepłym było jeszcze mniej.. Ubywa raczej z chłodnicy bo było pusto w wyrównawczym to w chłodnicy już ubyło. Sprawdzę te węże..
Szyman90
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6