układ chłodzenia – problemy
1, 2
zapowietrzony układ i jeszcze się odpowietrza lub nieszczelność wynikająca z instalacji lpg (niedokręcone obejmy na trójnikach i przy reduktorze). sprawdź czy nie masz białego/niebieskiego/zielonego nalotu na rurkach układu chłodzenia, wtedy znajdziesz nieszczelność
Tak jak tegio pisze układ może być zapowietrzony , lub gdzieś jest wyciek, sprawdz korek od oleju jeżeli jest tzw. Masło pod korkiem to może być uszczelka pod głowicą walnieta.
nie mam nalotu pod korkiem,
bylem u gazownika podokręcał wszysko od lpg i mowił ze nie ma wycieku z instalacji,
Dziwna sprawa bo przejechałem ponad 400 km i poziom pozostaje powyżej min. tym bardziej jest to dziwne ze jak jeźdże po miescie to bardziej mi ubywało
bylem u gazownika podokręcał wszysko od lpg i mowił ze nie ma wycieku z instalacji,
Dziwna sprawa bo przejechałem ponad 400 km i poziom pozostaje powyżej min. tym bardziej jest to dziwne ze jak jeźdże po miescie to bardziej mi ubywało
- Od: 24 wrz 2013, 12:00
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: Astra G / Mazda 6
Witam
mam pytanie bo mam mazde 6 2.3l 166km 2002r. i mam problem ponieważ wymieniłem termostat bo mechanik powiedział że jest do wymiany wymieniłem ale podobno jest coś nie tak bo górny wąż do chłodnicy jest gorący a ten co wchodzi do termostatu jest zimny ten cienki od termostatu jest gorący a ten gruby zimny czy to normalne ? wspomnę że pokazuje temperaturę w normie.
pozdrawiam
mam pytanie bo mam mazde 6 2.3l 166km 2002r. i mam problem ponieważ wymieniłem termostat bo mechanik powiedział że jest do wymiany wymieniłem ale podobno jest coś nie tak bo górny wąż do chłodnicy jest gorący a ten co wchodzi do termostatu jest zimny ten cienki od termostatu jest gorący a ten gruby zimny czy to normalne ? wspomnę że pokazuje temperaturę w normie.
pozdrawiam
-
damiansobczak92
Witam! Jako świeży posiadacz mazdy 6 2.0 141KM z 2003 roku Benzyna+LPG napotkałem pewien problem z instalacją gazową. Posiadam instalację firmy BRC i w czasie jazdy wyłącza mi się gaz i przełącza na benzynę zupełnie bez powodu. Przeczytałem gdzieś na jakimś forum że przyczyną może być błahostka a mianowicie za mało płynu w układzie chłodniczym. Niestety nie mam pojęcia w który wlew mam wlać płyn chłodniczy:
Wiem, że po prawej stronie (na pierwszym zdjęciu, na drugim po lewej) jest zbiorniczek wyrównawczy i tam chciałem wlać płyn, lecz nie wlałem nawet 100ml po czym był już pełny; Odkręciłem korek po lewej stronie i zobaczyłem, że nie ma tam płynu chłodniczego i nie widzę nic pomiędzy napisami low i full ale niczego nie dolewałem, bo na instrukcji koleś wlewał to do zbiorniczka wyrównawczego. i tu pytanie:
można ten płyn wlać bezpośrednio do zbiornika po lewej stronie?
Oczywiście wszystko robiłem na zimnym silniku
Wiem, że po prawej stronie (na pierwszym zdjęciu, na drugim po lewej) jest zbiorniczek wyrównawczy i tam chciałem wlać płyn, lecz nie wlałem nawet 100ml po czym był już pełny; Odkręciłem korek po lewej stronie i zobaczyłem, że nie ma tam płynu chłodniczego i nie widzę nic pomiędzy napisami low i full ale niczego nie dolewałem, bo na instrukcji koleś wlewał to do zbiorniczka wyrównawczego. i tu pytanie:
można ten płyn wlać bezpośrednio do zbiornika po lewej stronie?
Oczywiście wszystko robiłem na zimnym silniku
-
Jaszczurka92
Hmmm a trochę nie odwrotnie ? Ten z czarnym korkiem jest chyba zbiorniczkiem wyrównawczym ?
I to chyba z niego jest zasysany płyn do chłodnicy. Ten drugi to korek chłodnicy. Zalej i tu i tu na MAX. Oczywiście na zimnym silniku !
I to chyba z niego jest zasysany płyn do chłodnicy. Ten drugi to korek chłodnicy. Zalej i tu i tu na MAX. Oczywiście na zimnym silniku !
Witam
Mam problem z nowo nabyta mazda 6.
Ubywa płynu chłodniczego. Nie widzę wycieku pod autem. W zbiorniczku na odpalonym aucie nie widać żadnych bąbelków. Nie widzę również mazii przy korku oleju. Sam olej wygląda ok. Co może być przyczyną?
Mam problem z nowo nabyta mazda 6.
Ubywa płynu chłodniczego. Nie widzę wycieku pod autem. W zbiorniczku na odpalonym aucie nie widać żadnych bąbelków. Nie widzę również mazii przy korku oleju. Sam olej wygląda ok. Co może być przyczyną?
-
Szyman90
Ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego czy spod korka chłodnicy?
poziom płynu w zbiorniczku może się nieznacznie zmieniać w zależności czy silnik jest zimny czy ciepły – w tym drugim wypadku będzie go tam więcej. Jeśli ubywa z chłodnicy to może gdzieś jest nieszczelność na wężach?
poziom płynu w zbiorniczku może się nieznacznie zmieniać w zależności czy silnik jest zimny czy ciepły – w tym drugim wypadku będzie go tam więcej. Jeśli ubywa z chłodnicy to może gdzieś jest nieszczelność na wężach?
w chłodnicy płyn winien być do wysokości "kolanka" jak będzie więcej to i tak ciśnienie przepchnie to do zbiorniczka wyrównawczego, w którym to poziom płynu winien być pomiędzy Low a Full – może się nieznacznie zwiększyć gdy silnik jest rozgrzany
No właśnie na ciepłym było jeszcze mniej.. Ubywa raczej z chłodnicy bo było pusto w wyrównawczym to w chłodnicy już ubyło. Sprawdzę te węże..
-
Szyman90
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6