Strona 1 z 1
piszczenie przy ostrym skręcie

Napisane:
12 cze 2013, 23:02
przez dudek81
Witam,
Mam problem polegający na dość głośnym piszczeniu w okolicach przedniego zawieszenia podczas ostrego skrętu np przy parkowaniu. Początkowo piszczenie było słychać tylko przy skręcie w lewo teraz daje się również usłyszeć przy prawoskrętach. Bardzo proszę o pomoc bo piszczenie robi się coraz bardziej głośne nawet przy mniejszych skrętach.

Napisane:
13 cze 2013, 00:00
przez haidi
Pompa wspomagania. Sprawdź na początku stan zbiorniczka wyrównawczego, czy nie ubyło.
Jeśli są to maksymalne odchyły kierownicą to nic dziwnego – pompa pracuje na największym ciśnieniu i słychać takie 'buczenie'. Zwłaszcza przy kręceniu przy bardzo małych prędkościach

Napisane:
13 cze 2013, 17:18
przez Boozy
Sprawdź jeszcze wahacze. Uszkodzony sworzeń daje podobne objawy.
Re: piszczenie przy ostrym skręcie

Napisane:
15 cze 2013, 16:44
przez dudek81
Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę wahacze bo myślę że pompa wspomagania to nie jest. Poziom płynu jest OK, a piszczenie wydobywa się jakby z okolic kół. Na szarpakach diagnostycznych da rade wyłapać te uszkodzone sworznie?
Re: piszczenie przy ostrym skręcie

Napisane:
16 cze 2013, 14:38
przez cichy3a
Witam
Sprawdz jeszcze koła czy nie są gorące miałem podobną sytuację powodem był zapiekający się cylinderek z tym że z początku koło sie nie grzało więc też nie wiedziałem z kąt ten pisk aż zaczęło być gorące więc sprawa była już jasna wymieniłem cylinderek w zacisku i pisk zniknął

Napisane:
16 cze 2013, 16:58
przez Leoo
dudek81 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę wahacze bo myślę że pompa wspomagania to nie jest
Pytanie zasadnicze: czy dźwięk związany jest z ruchem, czy też występuje po zatrzymaniu pojazdu z pełnym skrętem?
Re: piszczenie przy ostrym skręcie

Napisane:
16 cze 2013, 19:57
przez dudek81
związany jest z powolnym ruchem, masz jakieś inne typy?

Napisane:
16 cze 2013, 21:19
przez Leoo
dudek81 napisał(a):związany jest z powolnym ruchem, masz jakieś inne typy?
Pozostało niewiele elementów mogących powodować chałas podczas ostrego skrętu. Mogą to być łożyska albo przeguby półosi, ze wskazaniem na te drugie.
Można postawić autko na kobyłkach i wsłuchać się dokładnie w źródło problemu. Może osłona tarczy hamulcowej o coś zaczepia a następnie ociera się o nią?