Strona 1 z 2
ruchy kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
21 maja 2013, 00:31
przez pawelszu
Witam
Pojawił mi sie taki problem.
Przy nacisnieciu pedału gazu kierownica wykonuje lekki ruch w lewo natomiast przy nacisnieciu pedału hamulca lekki ruch w prawo.
Sprawdziłem opony, zerknąłem na zawieszenie ale nic nie widać.
Co to moze być? Gdzie szukać usterki?
Pozdrawiam
Pawels
Odp: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
21 maja 2013, 00:56
przez WysoL
Krzywa felga, krzywa piasta, krzywa tarcza. Wiele moze byc przyczyn. Ja bym obstawial felge. Sprawdz czy masz rowne cisnienie w oponach
Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
21 maja 2013, 18:17
przez pawelszu
koła sprawdziłem w pierwszej kolejności...
byłem u magika- podejrzewa maglownice.
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
25 maja 2013, 08:49
przez zagiell
A czy hamulec nie blokuje któregoś z kół? Może lewy zacisk jest zapieczony i nie działa prawidłowo.
Odp: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
26 maja 2013, 10:28
przez hubcio
Ja mam to samo tylko ze jak hamuje to kierownica ucieka w lewo a jak przyspieszam to ucieka w prawo. Do tej pory sprawdziłem zaciski klocki tarcze koła i wszystko ok myślę że może układ jest zapowietrzony ale nawet jak nacisne kilka razy pedał hamulca to i tak szarpniecie się pojawia. A co do przyspieszania nie mam pojęcia mk się wydaje że musi być gdzieś luz w zawieszeniu może jakaś guma jest już wyrobiona i dlatego koło ucieka. Ale dopiero to sprawdzę za 2 tygodnie jak będę w PL.
Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 2
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
27 maja 2013, 15:33
przez Wojtek
koledzy, takie objawy to w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic kola (cisnienie w nich i stan bieżnika), stan zawieszenia, a pozniej zbieznosc... kat rozwarcia kol...
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
27 maja 2013, 22:26
przez Leoo
Obstawiam na uszkodzone, gumowe tuleje przednich wahaczy.
Trudno je diagnozować, bo po podniesieniu auta luzy się "kasują".
Kiedy szwankuje lewy wahacz auto ściąga wlewo przy hamowaniu i wprawo przy przyśpieszaniu. Dla prawego wahacza będzie odwrotnie.

Napisane:
3 cze 2013, 12:24
przez PLaster
Leoo napisał(a):Obstawiam na uszkodzone, gumowe tuleje przednich wahaczy.
potwierdzam, miałem takie objawy w innym modelu
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
25 paź 2013, 18:03
przez TOMMI07
I w koncu jakie byly przyczyny wyzej wymienionej usterki? zostala usunieta czy trwa nadal? bo temat zakonczyl sie na domyslach i przypuszczeniach ,a czasu troche minelo od zalozenia tematu:). podziel sie inforamcjami:)
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
25 paź 2013, 19:12
przez dobrzyn22
kolega logował się ostatnio prawie pół roku temu

Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
29 lis 2013, 08:08
przez zetek
Wasz problem to geometria

!!!!!!!! Jedźcie do porządnego fachowca i niech sprawdzi kąt wyprzedzenia koła.
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
17 sty 2014, 15:14
przez sojerus
A jak ma się to w przypadku stukania przy hamowaniu z dużej prędkości. Przy lekkim naciśnięciu hamulca stuka z prawej przedniej strony i lekko trzęsie kierownicą. Jak mocno wcisnę hamulec to nic się nie dzieje, hamuje po cichu i bez trzęsienia. Dodatkowo jak jadę po dziurach to to samo stukanie również słychać w okolicy prawego przedniego koła. Może to być tuleja wahacza?
Diagnosta powiedział że na 90% to krzywa tarcza ale czy wtedy nie trzęsło by kierownicą również przy mocnym wciśnięciu hamulca?

Napisane:
17 sty 2014, 17:03
przez Paweł
Ściąganie w jedną stronę przy przyspieszaniu i w drugą przy hamowaniu, jak już zostało tutaj napisane, to bez wątpienia spory luz na przednim wahaczu.
Trzęsienie kierownicy przy hamowaniu – krzywe tarcze.
Trzęsienie kierownicy wraz ze wzrostem prędkości – niewyważone lub krzywe koła.
Do powyższych punktów pasuje również luz drążka lub końcówki drążka kierowniczego. Łatwo to wykluczyć lub potwierdzić, szarpiąc kierownicą na postoju.
Stukanie przy lekkim hamowaniu na równej nawierzchni, to prawdopodobnie nierównomiernie zużyte lub uszkodzone klocki i ich prowadnice, ale nie można wykluczyć tarcz, nawet jeśli nie trzęsie kierownicą przy mocnym wciśnięciu hamulca.
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
17 sty 2014, 17:51
przez sojerus
Mała poprawka. Brak trzęsienia kierownicy tylko stuki. Chwilę po ruszeniu wszystko jest ok ale po około 5 minutach jazdy zaczyna stukać przy hamowaniu. Jakby jakiś element się zastał na postoju a później poluzował. Więc raczej nie tarcze. Te by chyba stukały od początku jazdy.
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
20 sty 2014, 19:56
przez sojerus
Ostatnio pojawiła się jeszcze sugestia uszkodzonego prawego przedniego amortyzatora. Możliwe to żeby dawał takie objawy?
Re: Dziwne zjawisko na kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
20 sty 2014, 20:11
przez brodaM6
Paweł napisał(a):Trzęsienie kierownicy wraz ze wzrostem prędkości – niewyważone lub krzywe
Ewentualnie zamarznięta woda na feldze dodatkowe obciążenie


Napisane:
2 lis 2014, 18:51
przez dziadson1
Witam ja mam trochę inne objawy ale też mnie to lekko niepokoi. Lekki ruch kierownicy przy dodawaniu gazu i hamowaniu. Ale nie jest to ruch kierownicy na boki ani szarpania kierownicą. Jest to po prostu takie delikatne jak by poruszenie sie kierownicy w moją stronę dosłownie o 1mm przy hamowaniu w drugą stronę. Objawia sięto przy większych prędkościach.
Re: ruchy kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
2 lis 2014, 22:40
przez xRafalx
Zawieszenie masz zdrowe ? koła wyważone? opony nie masz czasem gdzieś uszkodzonej? lub felgi krzywej?
Pozdrawian!

Re: ruchy kierownicy przy przyśpieszaniu i hamowaniu

Napisane:
2 lis 2014, 23:21
przez dziadson1
Dobre zawieszenie. Opony raczej wyważone. Co do opony to lekko uszkodzona z przodu. Taki lekki bombel z boku. Myślisz ze to może być to??

Napisane:
2 lis 2014, 23:35
przez xRafalx
Oczywiście, że może

I nie może być raczej. Musisz być tego pewny
