Strona 1 z 1

Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda6 diesel

PostNapisane: 12 maja 2013, 23:49
przez mądry
Niestety ostatnio moje gumy drążka stabilizatora z przodu coraz bardziej dawały o sobie znać więc przyszedł czas na wymianę ;)
Nie znalazłem fotorelacji jak to zrobić, więc podczas moich prac zrobiłem kilka zdjęć dla potomnych ;)
Więc zaczynamy....
Po moich wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku że nie da się tego zrobić bez opuszczenia sanek i odkręcenia maglownicy <płacze>
Narzędzia z jakich korzystałem to: standardowy zestaw kluczy nasadowych, płaskie klucze 10, 14 i 17, jakieś 2 niskie pieńki do podłożenia pod sanki, odrdzewiacz do śrub, ja dodatkowo wspomogłem się kluczem pneumatycznym (da radę i bez niego ;) )
Do całego przedsięwzięcia potrzebny nam będzie jeszcze kanał...
I nie zapomnijmy o kupnie części do wymiany :P
Gumy drążka stabilizatora kupiłem firmy DOKUJI i kosztowały mnie aż 18zł/szt :P
Za łączniki płaciłem 70zł/szt ale puki co nie wymieniałem ponieważ stare są jeszcze w dobrej kondycji.
IMAG0425.jpg

Zaczynamy oczywiście od odkręcenia spodniej osłony silnika która przykręcona jest na 7 śrub na klucz 10, następnie odkręcamy 4 wkręty łączące nadkole ze zderzakiem po obu stronach jak na foto poniżej
Nadkole.jpg

Następnie odkręcamy dla bezpieczeństwa trzy przewody mocowane do sanek (by ich nie nadwyrężać)
Przewód klimatyzacji mocowany z prawej strony sanek z przodu
IMAG0436.jpg

Przewód wspomagania mocowany z lewej strony z przodu sanek
IMAG0435.jpg

Przewód wspomagania mocowany z prawej strony sanek na wysokości miski olejowej
IMAG0434.jpg

z przodu po obu stronach sanki mamy mocowane na dwóch śrubach które odkręcamy (ale nie do końca, tak ok 1cm, nie ma potrzeby więcej)
IMAG0427.jpg

z tyłu sanki z jednej strony mamy mocowane trzema śrubami i analogicznie mocowane są z drugiej strony, odkręcamy w pierwszej kolejności śruby oznaczone nr 1 a na końcu śruby oznaczone strzałką z nr 2, odkręcając śruby z nr 2 sanki zaczną się opuszczać więc trzeba podłożyć coś pod sanki tak by po odkręceniu ich nie opadły więcej niż ok 8-10cm
IMAG0428.jpg

ponieważ jedna śruba z lewej strony od mocowania gumy stabilizatora przysłonięta jest maglownicą więc i ją musimy odkręcić. Maglownica z lewej strony mocowana jest dwoma śrubami jak na foto poniżej
IMAG0429.jpg

IMAG0431.jpg

a z prawej strony mocowana jest jedną śrubą
IMAG0430.jpg

po odkręceniu maglownicy możemy ją sobie spokojnie odsunąć do przodu przez co mamy już dość dobry dostęp do śrub mocujący obejmy gum drążka stabilizatora (strzałka nr 3 wskazuje właśnie jedną z tych śrub z lewej strony, druga jest z przodu która była wcześniej przysłonięta przez maglownicę)
IMAG0432.jpg

dostęp do śrub mocujących obejmę gumy stabilizatora z prawej strony jest dość dobry więc już foty nie strzelałem ;) Odkręcamy te śruby kluczem 14 i wymieniamy gumy.
Jeśli chodzi o składanie to robimy dokładnie to samo co opisałem wyżej tylko w odwrotnej kolejności ;)
Cała operacja zajęła mi ok 4h z przerwa na obiad i browarek :D
Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wypociny :P

PostNapisane: 13 maja 2013, 11:27
przez Zigi86
Na pewno się przydadzą, podziwiam ludzi, którzy robią fotorelacje <spoko>

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 13 maja 2013, 20:24
przez dobrzyn22
<spoko> dodałem do fotoelacji

PostNapisane: 13 maja 2013, 22:47
przez mądry
Dzisiaj trochę pojeździłem no i wiem że warto było się pomęczyć z tymi gumami, znowu się cieszę błogą ciszą w aucie <serduszka>

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 14 maja 2013, 06:24
przez dobrzyn22
dopisz przy okazji, jaki był koszt ;)

PostNapisane: 14 maja 2013, 08:37
przez mądry
Zrobine ;)

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 28 maja 2013, 21:49
przez NIEBO!
Brawo!!! Pewnie mi się nie przyda, bo nie mam kanału, podnośnika itp, ale dziękuję za kolejną fotorelację! Zawsze można się czegoś dowiedzieć o swoim aucie, a i może innych motywuje do pokazywania swoich prac! :)

PostNapisane: 29 maja 2013, 15:16
przez mądry
NIEBO! napisał(a):bo nie mam kanału, podnośnika

Podnośnik zawsze można kupić a kanał wykopać :P

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 11 lip 2013, 22:08
przez Hubix
Fajnie przyda się, może kiedyś u siebie będę to musiał zrobić.

Póki co 50 tys. po polskich drogach i zero luzów w zawieszeniu.

PostNapisane: 11 lip 2013, 23:08
przez mądry
w moim przypadku póki co (odpukać ;) ) zrobione 80 tys. po naszych drogach i tylko gumy się wysypały :)

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 28 lip 2013, 23:00
przez mscorp
Ja utknąłem podczas wymiany tych gum właśnie na lewej stronie. Jutro robię akurat regeneracje górnego wahacza, więc dzięki tej fotorelacji zabiorę się za tą niewymieniona gumę stabilizatora.

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 17 paź 2015, 22:30
przez brodaM6
Bardzo mi pomogła <spoko> ,czas 6h z przerwa na co nieco ,bez kanału ,nie potrzeba gimnastyki <lol> ,najlepsze ze okazało,ze dalej stuka hahaha ,w przypadku aspeca klucze 15,21.

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 18 paź 2015, 12:12
przez dodek233
Broda mi stukało od początku zakupu Mazdziny..
Zaczalem od gum stalbilizatora oraz łączników.. (troszke pomogło)
Stwierdziłem że nie ma co oszczędzać trzeba zakupić kpl. [waaaczego?] koszt 550 zł. Wymiana zajeła mi około 3.5 h w dobrym warsztacie.. Patrząc na stare wahacze zauważyłem: na jednym zepsuta tulejka za to dobry sworzeń , na drugim dobra tulejka za to zjechany sworzeń. <glupek2> Moim zdaniem błogą cisze spowoduje jedynie wymiana kompletu wahaczy.. Troche roboty ale efekt jest niesamowity. <spoko>

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 19 paź 2015, 08:51
przez brodaM6
Teraz wymienię 2xdolny ,ta guma co siedzi w sankach wcale jej nie ma ,wszystko oblukalem wymieniając gumy ,postawie na delphi .

Re: Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda 6 diesel

PostNapisane: 8 lis 2020, 01:14
przez vegasnight9
Zamierzam wymienić gumy na drążku stabilizacyjnym. :)

Czy ktoś może potwierdzić czy do opuszczenia sanek jest niezbędne poluzowanie drążka kierownicy jak na filmie poniżej>?

https://youtu.be/O2tcgS7IdJU?t=366

PostNapisane: 8 lis 2020, 15:22
przez Koniu25
Z tego co pamiętam, drążka nie trzeba ruszać. Listwę wspomagania trzeba popuścić.