Wymiana gum drążka stabilizatora przód, mazda6 diesel

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mądry » 12 maja 2013, 23:49

Niestety ostatnio moje gumy drążka stabilizatora z przodu coraz bardziej dawały o sobie znać więc przyszedł czas na wymianę ;)
Nie znalazłem fotorelacji jak to zrobić, więc podczas moich prac zrobiłem kilka zdjęć dla potomnych ;)
Więc zaczynamy....
Po moich wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku że nie da się tego zrobić bez opuszczenia sanek i odkręcenia maglownicy <płacze>
Narzędzia z jakich korzystałem to: standardowy zestaw kluczy nasadowych, płaskie klucze 10, 14 i 17, jakieś 2 niskie pieńki do podłożenia pod sanki, odrdzewiacz do śrub, ja dodatkowo wspomogłem się kluczem pneumatycznym (da radę i bez niego ;) )
Do całego przedsięwzięcia potrzebny nam będzie jeszcze kanał...
I nie zapomnijmy o kupnie części do wymiany :P
Gumy drążka stabilizatora kupiłem firmy DOKUJI i kosztowały mnie aż 18zł/szt :P
Za łączniki płaciłem 70zł/szt ale puki co nie wymieniałem ponieważ stare są jeszcze w dobrej kondycji.
IMAG0425.jpg

Zaczynamy oczywiście od odkręcenia spodniej osłony silnika która przykręcona jest na 7 śrub na klucz 10, następnie odkręcamy 4 wkręty łączące nadkole ze zderzakiem po obu stronach jak na foto poniżej
Nadkole.jpg

Następnie odkręcamy dla bezpieczeństwa trzy przewody mocowane do sanek (by ich nie nadwyrężać)
Przewód klimatyzacji mocowany z prawej strony sanek z przodu
IMAG0436.jpg

Przewód wspomagania mocowany z lewej strony z przodu sanek
IMAG0435.jpg

Przewód wspomagania mocowany z prawej strony sanek na wysokości miski olejowej
IMAG0434.jpg

z przodu po obu stronach sanki mamy mocowane na dwóch śrubach które odkręcamy (ale nie do końca, tak ok 1cm, nie ma potrzeby więcej)
IMAG0427.jpg

z tyłu sanki z jednej strony mamy mocowane trzema śrubami i analogicznie mocowane są z drugiej strony, odkręcamy w pierwszej kolejności śruby oznaczone nr 1 a na końcu śruby oznaczone strzałką z nr 2, odkręcając śruby z nr 2 sanki zaczną się opuszczać więc trzeba podłożyć coś pod sanki tak by po odkręceniu ich nie opadły więcej niż ok 8-10cm
IMAG0428.jpg

ponieważ jedna śruba z lewej strony od mocowania gumy stabilizatora przysłonięta jest maglownicą więc i ją musimy odkręcić. Maglownica z lewej strony mocowana jest dwoma śrubami jak na foto poniżej
IMAG0429.jpg

IMAG0431.jpg

a z prawej strony mocowana jest jedną śrubą
IMAG0430.jpg

po odkręceniu maglownicy możemy ją sobie spokojnie odsunąć do przodu przez co mamy już dość dobry dostęp do śrub mocujący obejmy gum drążka stabilizatora (strzałka nr 3 wskazuje właśnie jedną z tych śrub z lewej strony, druga jest z przodu która była wcześniej przysłonięta przez maglownicę)
IMAG0432.jpg

dostęp do śrub mocujących obejmę gumy stabilizatora z prawej strony jest dość dobry więc już foty nie strzelałem ;) Odkręcamy te śruby kluczem 14 i wymieniamy gumy.
Jeśli chodzi o składanie to robimy dokładnie to samo co opisałem wyżej tylko w odwrotnej kolejności ;)
Cała operacja zajęła mi ok 4h z przerwa na obiad i browarek :D
Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wypociny :P
Ostatnio edytowano 14 maja 2013, 08:36 przez mądry, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Zigi86 » 13 maja 2013, 11:27

Na pewno się przydadzą, podziwiam ludzi, którzy robią fotorelacje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez dobrzyn22 » 13 maja 2013, 20:24

<spoko> dodałem do fotoelacji
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 13 maja 2013, 22:47

Dzisiaj trochę pojeździłem no i wiem że warto było się pomęczyć z tymi gumami, znowu się cieszę błogą ciszą w aucie <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez dobrzyn22 » 14 maja 2013, 06:24

dopisz przy okazji, jaki był koszt ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 14 maja 2013, 08:37

Zrobine ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez NIEBO! » 28 maja 2013, 21:49

Brawo!!! Pewnie mi się nie przyda, bo nie mam kanału, podnośnika itp, ale dziękuję za kolejną fotorelację! Zawsze można się czegoś dowiedzieć o swoim aucie, a i może innych motywuje do pokazywania swoich prac! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez mądry » 29 maja 2013, 15:16

NIEBO! napisał(a):bo nie mam kanału, podnośnika

Podnośnik zawsze można kupić a kanał wykopać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Hubix » 11 lip 2013, 22:08

Fajnie przyda się, może kiedyś u siebie będę to musiał zrobić.

Póki co 50 tys. po polskich drogach i zero luzów w zawieszeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mądry » 11 lip 2013, 23:08

w moim przypadku póki co (odpukać ;) ) zrobione 80 tys. po naszych drogach i tylko gumy się wysypały :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mscorp » 28 lip 2013, 23:00

Ja utknąłem podczas wymiany tych gum właśnie na lewej stronie. Jutro robię akurat regeneracje górnego wahacza, więc dzięki tej fotorelacji zabiorę się za tą niewymieniona gumę stabilizatora.
mscorp
 

Postprzez brodaM6 » 17 paź 2015, 22:30

Bardzo mi pomogła <spoko> ,czas 6h z przerwa na co nieco ,bez kanału ,nie potrzeba gimnastyki <lol> ,najlepsze ze okazało,ze dalej stuka hahaha ,w przypadku aspeca klucze 15,21.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dodek233 » 18 paź 2015, 12:12

Broda mi stukało od początku zakupu Mazdziny..
Zaczalem od gum stalbilizatora oraz łączników.. (troszke pomogło)
Stwierdziłem że nie ma co oszczędzać trzeba zakupić kpl. [waaaczego?] koszt 550 zł. Wymiana zajeła mi około 3.5 h w dobrym warsztacie.. Patrząc na stare wahacze zauważyłem: na jednym zepsuta tulejka za to dobry sworzeń , na drugim dobra tulejka za to zjechany sworzeń. <glupek2> Moim zdaniem błogą cisze spowoduje jedynie wymiana kompletu wahaczy.. Troche roboty ale efekt jest niesamowity. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez brodaM6 » 19 paź 2015, 08:51

Teraz wymienię 2xdolny ,ta guma co siedzi w sankach wcale jej nie ma ,wszystko oblukalem wymieniając gumy ,postawie na delphi .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez vegasnight9 » 8 lis 2020, 01:14

Zamierzam wymienić gumy na drążku stabilizacyjnym. :)

Czy ktoś może potwierdzić czy do opuszczenia sanek jest niezbędne poluzowanie drążka kierownicy jak na filmie poniżej>?

https://youtu.be/O2tcgS7IdJU?t=366
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Koniu25 » 8 lis 2020, 15:22

Z tego co pamiętam, drążka nie trzeba ruszać. Listwę wspomagania trzeba popuścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6