ABS różnica w działaniu pomiędzy wersją USA, a EU?

Witam,
jako że posiadam wersję amerykańską Mazdy 6 z silnikiem 2.3 benzyna w automacie. Po wczorajszych pierwszych opadach śniegu mam wątpliwości co do działania systemu ABS w moim samochodzie.
Auto jest już na oponach zimowych i efektywność hamowania oceniam na podobną jak w Oplu Vectrze A bez systemu ABS. Wytłumaczę jak to wygląda.
Jak hamuje tzn naciskam pedał hamulca to załącza się ABS ale pracuje w bardzo szybkim cyklu bardzo szybko blokuje i puszcza koło powodując paradoksalnie to, że wydłuża się ścieżka hamowania.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.
Jak hamują wasze mazdy Europejskie?
Czy jest możliwość przerzucenia pompy i sterownika ABS z wersji EU do USA?
Na moją głowę wydaje mi się że różnica jest właśnie w typie pompy i sterownika.
Czy może być to wina innego zawieszenia?
Dodam że sytuacja taka ma się od początku kiedy auto jeździe w Polsce po śniegu.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
jako że posiadam wersję amerykańską Mazdy 6 z silnikiem 2.3 benzyna w automacie. Po wczorajszych pierwszych opadach śniegu mam wątpliwości co do działania systemu ABS w moim samochodzie.
Auto jest już na oponach zimowych i efektywność hamowania oceniam na podobną jak w Oplu Vectrze A bez systemu ABS. Wytłumaczę jak to wygląda.
Jak hamuje tzn naciskam pedał hamulca to załącza się ABS ale pracuje w bardzo szybkim cyklu bardzo szybko blokuje i puszcza koło powodując paradoksalnie to, że wydłuża się ścieżka hamowania.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.
Jak hamują wasze mazdy Europejskie?
Czy jest możliwość przerzucenia pompy i sterownika ABS z wersji EU do USA?
Na moją głowę wydaje mi się że różnica jest właśnie w typie pompy i sterownika.
Czy może być to wina innego zawieszenia?
Dodam że sytuacja taka ma się od początku kiedy auto jeździe w Polsce po śniegu.
Pozdrawiam i liczę na pomoc