ABS różnica w działaniu pomiędzy wersją USA, a EU?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez carles » 28 paź 2012, 09:04

Witam,

jako że posiadam wersję amerykańską Mazdy 6 z silnikiem 2.3 benzyna w automacie. Po wczorajszych pierwszych opadach śniegu mam wątpliwości co do działania systemu ABS w moim samochodzie.
Auto jest już na oponach zimowych i efektywność hamowania oceniam na podobną jak w Oplu Vectrze A bez systemu ABS. Wytłumaczę jak to wygląda.

Jak hamuje tzn naciskam pedał hamulca to załącza się ABS ale pracuje w bardzo szybkim cyklu bardzo szybko blokuje i puszcza koło powodując paradoksalnie to, że wydłuża się ścieżka hamowania.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.
Jak hamują wasze mazdy Europejskie?
Czy jest możliwość przerzucenia pompy i sterownika ABS z wersji EU do USA?
Na moją głowę wydaje mi się że różnica jest właśnie w typie pompy i sterownika.

Czy może być to wina innego zawieszenia?

Dodam że sytuacja taka ma się od początku kiedy auto jeździe w Polsce po śniegu.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych

http://www.facebook.com/promar.teczowa

-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2011, 10:23
Posty: 35
Skąd: Wro/Byd/EPWS
Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km

Postprzez dobrzyn22 » 28 paź 2012, 11:43

a mi się wydaje, że wszystko działa tak jak należy...

pamiętaj, że ABS nie ma zadania skrócić drogi hamowania, ten system jest po to, abyś mógł skręcać autem podczas ostrego hamowania.
Oczywiście w zimę ma to mniejsze znaczenie, bo sterowność na śniegu i tak jest ograniczona...fizyki się nie oszuka.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.

widzisz...paradoksalnie system lepiej pracuje w Maździe(im mniej czasu są zblokowane koła tym większa skuteczność hamowania (na suchym !! ) i sterowność, ale jak widać na śniegu już nie jest tak różowo

PS. czasem też miałem wrażenie, że auto szybciej by się zatrzymało na śniegu(sypkim, nie ubitym), gdyby nie miało ABSu.
Ale cóż systemu tego nie wyłączysz( i w sumie dobrze <ok> ) więc...musisz się przyzwyczaić ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez m@riusz39 » 28 paź 2012, 11:52

A to nie zależy od opon?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez dobrzyn22 » 28 paź 2012, 11:55

wiadomo, że opony też mają znaczenie i ABS będzie inaczej pracował na letnich i inaczej na zimowych (w zimę)...

ale jeśli chodzi o temat wątku, to nie sądzę, żeby były jakiekolwiek różnice w działaniu ABS pomiędzy wersjami EU i USA
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6