Strona 1 z 2

Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 11 paź 2012, 21:23
przez lulek35
Witam, przeszukałem forum ale nic nie mogłem znaleźć dlatego zakładam wątek.

Wyskoczył mi błąd
P0511, Powietrze wolnych obrotów Błąd w obwodzie elektrycznym

NIestety nie da się go skasować, tzn po skasowaniu od razu wraca.
Troche mnie to irytuje....W samochodzie jedynie co się dzieje to przy zimnym silniku potrafią spadać obroty i może zgasnąć. Jak się rozgrzeje problem znika. Czasem trochę drży silnik na jałowym, ale bardzo delikatnie...(na gazie i na benzynie to samo)

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 11 paź 2012, 22:02
przez dobrzyn22
masz gdzieś niestykający przewód(najprawdopodobniej) – posprawdzaj dokładnie dolot,przepływomierz, silniczek krokowy... przewody wtyczki itp.

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 12 paź 2012, 10:23
przez maarec
dokładnie – coś gdzieś nie styka, albo masz uszkodzony przepływomierz.

też tak miałem – po czyszczeniu przepustnicy – wystarczyło po dociskać wtyczki i pojechać na kasowanie błędów.

u mnie objawiało się to mega spalaniem dochodzącym do 16l lpg / 100km

PostNapisane: 13 paź 2012, 23:23
przez lulek35
Też czyściłem przepustnice właśnie.... pali też jakby więcej gazu...

Kurcze no nie wiem...dziś troche się bawiłem, ale bez zmian:(

PS: a jakby przepływka padła to chyba by w ogóle obroty wariowały?

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 21 paź 2012, 23:28
przez lulek35
Niestety nadal borykam sie z problemem..

Prosze doradzcie cos:(

Bylem u elektromechanika, u ktorego zawsze robilem fury ale po 2 dniach sie poddal sugerujac ze to tzw. Krokowy, ale nie chcial podjac ryzyka..
Boje sie jechac do aso bo szkoda mi portfela..
Ps: moze macie kogos z warszawy lub okolic godnego polecenia?

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 00:22
przez Wojtek
1. czy podmieniles przeplywke?
masz ZL01... (o ile sie nie myle) czyli taka najpopularniejsza... ;)

2. czy sprawdziles organoleptycznie kable i wtyczki?

PostNapisane: 22 paź 2012, 00:33
przez lulek35
Ad 1 nie mam jak.....?tzn chetnie bym to zrobil..ale nie mam drugiej 6 w zapasie:(
Ad 2 tak. Ja i elektryk..

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 00:35
przez Wojtek
jezeli z przeplywka wszystko dobrze, to sprawdz wtyczke i rezystancje zaworu IAC:
jednym z mozliwych powodow jest np. skorodowana wtyczka

ponizej rysunek z silnika LF... porownaj... pewnie cos tam znajdziesz ;)

Dopisano N, 21 paź 2012, 23:37:

i kabelek do zaworu tez sprawdz.. ;)

PostNapisane: 22 paź 2012, 15:04
przez Grucha
Lulek
Odpal auto , podnieś maskę i wypnij przepływkę jak zdechnie to przepływka bangla , jak będzie dalej chodził to do wymiany. W ten sposób wykluczysz przepływomierz. Daj znać i będziemy myśleć dalej.

Pozdrawiam

PostNapisane: 22 paź 2012, 15:27
przez Wojtek
Grucha napisał(a): jak będzie dalej chodził to do wymiany.

dziwne rzeczy kolega prawi...

ostatnio widzialem zamiennik i oczywiscie nie pracowal on poprawnie... <glupek2>
podmienilem na swoja przeplywke... i wszystko bylo cacy, a zamiennik (nowy) pojechal do sprzedawcy – zwrot zlego produktu...

najciekawsze jest to, ze po wlozeniu przeplywki do mojego auta... nie podlaczylem jej... i odpalilem auto... oczywiscie check engine sie zapalil, ale auto (z trudem) lecz dzialalo...

PostNapisane: 22 paź 2012, 16:10
przez Grucha
Wojtek napisał(a):dziwne rzeczy kolega prawi...


No prawi i to z doświadczenia , poza tym w tym wątku pomagamy koledze a nie opowiadamy jak to zwracamy części na gwarancji jakby to jakiś cud był <lol>
EOT

Lulek odezwij sie na PW

Pozdrawiam serdecznie

PostNapisane: 22 paź 2012, 17:40
przez Wojtek
Grucha napisał(a):No prawi i to z doświadczenia

widac, ze mamy inne doswiadczenia... :P

Grucha napisał(a):w tym wątku pomagamy koledze a nie opowiadamy jak to zwracamy części na gwarancji jakby to jakiś cud był <lol>
EOT

a dlaczego kazesz koledze wyrzucic moze dobra przeplywke? :>

zwrocilem tylko uwage, ze to co napisales nie jest miarodajnym sposobem na okreslenie uszkodzonego przeplywomierza... a to juz jest pomoc w opanowaniu problemu... chyba, ze juz postepujesz jak ASO – wymieniasz wszystko po kolei... <cisza>

ps. o co bym cie nie podejrzewal... <oczy>

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 18:44
przez lulek35
Panowie po odlaczeniu obroty wariuja wiec to nie przeplywka.

Wojtek: jutro bede mial omomierz
Ps: rozumiem ze ten zawor to cos jak krokowy?u mnie jest przy przepustnicy.

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 18:51
przez Wojtek
dokladnie tak... <ok>
sprawdz go i kable i styki... gdy styk sniedzieje, to zwieksza sie rezystancja calego obwodu,
a co za tym idzie nie musze opisywac ;)

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 19:55
przez lulek35
Panowie cofam co do tej przeplywki..
Odlaczylem jeszcze raz, po odlaczeniu lekko sfalowalo i podniosly sie obroty ale na prawde minimalnie, po ponownym podlaczeniu silnik zgasl. Po odpaleniu wszystko tak jak bylo. Pozniej kikka razy powtorzylem manewr to po wlaczaniu wtyczki raz gasl a raz spadaly mu obroty ale po chwili wracaly do normy..

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 22 paź 2012, 20:27
przez Wojtek
przy lekko walnietej przeplywce bys mial juz blad na desce (check) i w kompie... o zlym przeplywie powietrza...

Dopisano Pn, 22 paź 2012, 22:57:

ponizej IAC Valve w silniku L8:

IAC Velve.jpg

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 23 paź 2012, 00:21
przez lulek35
Mam nadzieje ze uda mi sie to ogarnac...

Wojtek dzieki, potwierdziles moje spostrzezenie;)

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 23 paź 2012, 00:29
przez Wojtek
a prosze ;)
i daj znac o postepach...

ps. nowy zawor to masakra... ponad 300 Euro

PostNapisane: 23 paź 2012, 01:03
przez lulek35
Ja pamietam ze krokowki to sie myło:p

Dopisano 23 paź 2012, 17:09:

Sprawdzilem dzis ze znajomym rezystancje we wtyczce i jest ok....

Ps: jezeli po odlaczeniu tej wtyczki z zaworu na pracujacym silniku nic sie nie dzieje to jest ok?

Re: Błąd P0511 co zrobić?

PostNapisane: 23 paź 2012, 17:28
przez Wojtek
ten zawor sprawdza sie tylko na zimnym silniku... i jezeli schodza obroty do wolnych (w miare nagrzewania sie silnika) to jest oki...

sprawdziles rezystancje samego zaworu, a teraz sprawdz czy w kablach nie ma zwarcia do masy lub plusa baterii...