Strona 1 z 2

Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 2 paź 2012, 20:27
przez dobrzyn22
Fotorelacja dla osób chcących samemu wymienić olej w skrzyni biegów.
M6 GY diesel 2006(polift)

Teoretycznie oleju w skrzyni wymieniać nie trzeba-praktycznie natomiast jest to wskazane co 5lat lub 100 tys.km
Tu ciekawostka-cytat ze strony http://www.auto-swiat.pl :

"Co łączy producentów aut i właścicieli nadmorskich smażalni? I jedni, i drudzy twierdzą, że olej się nie starzeje i że nie trzeba go wcale wymieniać. I jedni, i drudzy kłamią. I to z tych samych pobudek – chodzi o żądzę zysku"
Kiedyś producenci po prostu więcej zarabiali na wymianie oleju. Jednak przy ich obecnej dostępności, wolą zarabiać po prostu na naprawach.

niezbędne rzeczy:
-czas i chęci ;)
-klucz oczkowy prosty lub odgięty 23mm
-klucz nasadowy i oczkowy 10m(do osłony silnika)
-nowy olej
-pojemnik na zlanie starego oleju
-lejek i wężyk gumowy śr. ok. 10mm
-podnośnik/najazd/kanał

OLEJ DO SKRZYNI:
-ma spełniać parametry: API GL-4 lub GL-5 ,SAE 75W-90
do diesla wchodzi ok. 2,3 l
do benzyniaka wchodzi ok.2,9 l

Zabieramy się do pracy:
Demontujemy dolną osłonę pod autem ( 6 albo 8 wkrętów – klucz 10mm)..naszym oczom ukazuje się taki oto widok:
DSC00366.JPG

DSC00388.JPG

Widok bardziej od strony koła:
DSC00389.JPG

na niebiesko zaznaczone miejsce, którym będziemy spuszczać olej,na żółto zaznaczony wlew, a na czerwono miejsc, których nie ruszamy ;)

wlew i spust – śruba na klucz 23 mm
Dajemy czas na wypłynięcie całego starego oleju
Dla porównania nowy i stary olej( komentarz raczej niepotrzebny ;) ) :

Kiedy cały stary olej spłynie, zakręcamy spust.
Teraz trzeba wlać świeży olej- do tego przyda się wężyk i lejek(ewentualnie duża strzykawka, lub giętka rurka).
Niektórzy, dla wygody demontują akumulator i jego podstawę. Można też zdemontować całą puszkę filtra powietrza- generalnie nie trzeba tego robić- od spodu jest dobre dojście(ale...jak kto lubi ;) )

Widok z góry:
DSC00390.JPG

widok z dołu:
DSC00391.JPG

Kiedy oleju będzie już wystarczająca ilość, jego nadmiar zacznie się wylewać przez ten sam otwór, którym go wprowadzaliśmy(istotne jest, aby auto stało w poziomie.
Zakręcamy wlew (40-58 Nm dla zainteresowanych ) i... to tyle <spoko>
Cała operacja (o ile pójdzie sprawnie) to ok.30 min pracy

Olej, który zastosowałem(polecany):
DSC00376.JPG

na koniec porównanie starego i świeżego oleju(komentarz niepotrzebny ;) :
DSC00382.JPG

W poniższym wątku można znaleźć więcej informacji odnośnie polecanych olejów itp.:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=31268

PS. przy okazji wymiany oleju w skrzyni, wymieniłem również w silniku – obiektywnie auto pracuje ciszej po zmianie <ok>

PostNapisane: 2 paź 2012, 21:47
przez marex
<spoko> Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód. Teraz zapewne więcej osób odważy się na samodzielną wymianę oleju w skrzyni biegów :)

PostNapisane: 2 paź 2012, 21:53
przez dobrzyn22
marex napisał(a): <spoko> Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód.

ja sobie wymieniłem olej w silniku przy okazji :P , chociaż od ostatniej wymiany zleciało jakieś 8,5 tys km...ale w zimie na śniegu nie chciało mi się tarzać :P

PostNapisane: 4 paź 2012, 16:09
przez Zigi86
mały OT, dzisiaj pytałem w ASO o koszt takiej operacji 250 zł + 90 zł (robocizna) :D

Re: Fotorelacja: wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 4 paź 2012, 20:42
przez dobrzyn22
<killer> <glupek2>

PostNapisane: 4 paź 2012, 22:04
przez Zigi86
Od razu wyjaśnię dlaczego w ogóle pytałem, pomyślałem, że jeżeli co jakiś czas będę zlecał w ASO "małe robótki" to będą mi to wrzucać to do DSR i w ten sposób, jeżeli po kilku latach zdecyduję się na sprzedaż samochodu, przebieg mojego samochodu będzie na tyle uwiarygodniony w bazie ASO, czytaj zgodny z prawdą, że łatwiej będzie mi sprzedać samochód. Niestety cena mnie powaliła i okazało się, że to nie taka "mała robótka" :D

PostNapisane: 4 paź 2012, 23:19
przez marex
Teraz jest kilka serwisów internetowych gdzie możesz wpisywać swoje wydatki i takie tam rzeczy. Zbieraj faktury (paragony kseruj) i będziesz miał bazę za darmo która też będzie wiarygodna. Jeżdżąc do ASO też można robić przekręty i mogą Tobie nie uwierzyć a ich ceny to powalają na kolana
PS. sorki za OT

PostNapisane: 5 paź 2012, 07:16
przez Zigi86
Jasna sprawa, tylko że na fakturach i paragonach nie ma zaznaczonego przebiegu, taka mała przewaga ASO, ale biorąc pod uwagę te koszty, to gra nie warta świeczki...

Re: Fotorelacja: wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 5 paź 2012, 08:58
przez dobrzyn22
Kolejne posty dot. przebiegów i paragonów będą usuwane...

PostNapisane: 12 paź 2012, 13:17
przez shaq2000
też muszę wymienić olej w skrzyni. baaaardzo pomocne info <spoko>

Re: Fotorelacja: wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 20 maja 2013, 17:49
przez _Sali_
Tydzień po wymianie oleju w skrzyni postanowiłem sprawdzić jego stan. Odkręcając korek usłyszałem jak do skrzyni zassało się powietrze.
Czy to normalne?
Czy może szukać problemu z odpowietrzeniem?
Dodam że olej wlewałem chłodny i do zimnego silnika. Sprawdzałem go na jeszcze lekko ciepłym. Wydaje mi się że jak by był problem z odpowietrzeniem to powietrze by uszło ze skrzyni a nie się zassało na ciepłym silniku.

Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.

PostNapisane: 20 maja 2013, 17:59
przez dobrzyn22
_Sali_ napisał(a):Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.



miejsce, gdzie wlewasz olej jest jednocześnie przelewem – czyli po prostu za dużo się nie da nalać, bo nadmiar wyleci. (i odwortnie – za mało nie nalejesz, ponieważ nalewasz aż będzie się przelewało)

Więc skoro nie widać żadnych wycieków, to po co kontrolować olej ?? on nie wyparuje ;)

Re: Fotorelacja: wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 20 maja 2013, 19:44
przez _Sali_
dobrzyn22
Dziekuje za odpowiedz. Bardzo rzeczowa i na temat. Od razu widać ze znasz się na rzeczy.

Ludzie na tym forum czasem mnie załamują. Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć.

PostNapisane: 20 maja 2013, 22:12
przez dobrzyn22
_Sali_ napisał(a):Od razu widać ze znasz się na rzeczy.

każdy się uczy do końca życia ;)

_Sali_ napisał(a):Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć

to już uroki forów ;)

PZDR

Re: Fotorelacja: wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 11 cze 2013, 20:31
przez Mandey
Czy mogą być jakieś konsekwencje wlania np. 2 litrów oleju zamiast zalecanego 2.3l?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 20:15
przez googieman
Witam.
Przymierzam się do wymiany i tak się zastanawiam zanim zacznę coś na ślepo robić. Czy w wersji przed liftem rozmieszczenie korków jest takie same?

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 28 cze 2016, 20:46
przez thesilent
Przed chwilką zamówiłem 3 litry oleju VALVOLINE AXLE OIL 75W90 GL5. Wleję go do nowo zakupionej, używanej skrzyni GE GC140 (do silnika 2.0 benz. 141KM). Moja niestety gdzieś się rozszczelniła, zgubiła olej i na autostradzie powiedziała papa.

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 10 lip 2016, 18:23
przez Tommy Takuya 2010
Witam mam zamiar wymienić olej w skrzyni biegów mazda 6 gh 2.2 163 km.przebieg 65 tysięcy Mil podejrzewam że nigdy nie był wymieniany. mieszkam w szkocji i zastanawiam się nad olejem czy motul gear 300 75w90 będzie dobrym wyborem ?? I czym różni się motul gear 300 75w90 od motul gear 300 LS 75w90. dzięki za pomoc pozdrawiam.

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 18 maja 2017, 19:04
przez drx8
Dla wersji przed liftem:
20170518_173523.jpg
Korek spustowy na imbus I generacja GG od 2004r. do 2007 2.0D 136KM RF5C

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

PostNapisane: 18 maja 2017, 23:26
przez kubsztyk
Kolego przelałeś sobie skrzynię o 700 ml. Możesz mieć teraz wycieki na simmeringach.