Wymiana klocków hamulcowych tył

Początek tak jak w opisie wymiany klocków przednich( Dobrzyn22), tak do
"Otwieramy maskę i odkręcamy zamknięcie zbiorniczka z płynem hamulcowym."
1. Po zdjęciu koła sytuacja wygląda tak:
2. Odkręcamy 2 śruby kluczem 14. Ta wyżej ma na końcu gumkę.
3. Wyciągamy śruby.
4. Wykręcamy też 2 śruby spod spodu.
5. Następnie ściągamy jarzmo. Ja użyłem klucza do kół, bo akurat był pod ręką.
6. I voila:
7. Ściągnięte jarzmo wraz z blaszkami trzymającymi klocek:
8. Do wkręcenia tłoczka użyłem takiego oto narzędzia. Na początku ciężko się go wkręca, ale po chwili łatwo idzie.
9. Wkręcony tłoczek:
9a. A to wkręcony tłoczek prawidłowo:
10. i założone klocki.
11. Przed założeniem długiej górnej śruby, najpierw wkręcamy tą co jest z przewodem z płynem.
12. Przy wkręcaniu dłuższych śrub, trzeba je wcisnąć tak jak poniżej:
Całość powinna zająć 40 minut (ale to moja pierwsza taka poważna operacja – wymiana lewego trwała około 2 godzin), łącznie z demontażem i montażem koła. Nie zakładałem cienkich blaszek, ponieważ po prostu zgniły. Klocki zewnętrzne były starte aż do blachy, natomiast tylne były ok.
"Otwieramy maskę i odkręcamy zamknięcie zbiorniczka z płynem hamulcowym."
1. Po zdjęciu koła sytuacja wygląda tak:
2. Odkręcamy 2 śruby kluczem 14. Ta wyżej ma na końcu gumkę.
3. Wyciągamy śruby.
4. Wykręcamy też 2 śruby spod spodu.
5. Następnie ściągamy jarzmo. Ja użyłem klucza do kół, bo akurat był pod ręką.
6. I voila:
7. Ściągnięte jarzmo wraz z blaszkami trzymającymi klocek:
8. Do wkręcenia tłoczka użyłem takiego oto narzędzia. Na początku ciężko się go wkręca, ale po chwili łatwo idzie.
9. Wkręcony tłoczek:
9a. A to wkręcony tłoczek prawidłowo:
10. i założone klocki.
11. Przed założeniem długiej górnej śruby, najpierw wkręcamy tą co jest z przewodem z płynem.
12. Przy wkręcaniu dłuższych śrub, trzeba je wcisnąć tak jak poniżej:
Całość powinna zająć 40 minut (ale to moja pierwsza taka poważna operacja – wymiana lewego trwała około 2 godzin), łącznie z demontażem i montażem koła. Nie zakładałem cienkich blaszek, ponieważ po prostu zgniły. Klocki zewnętrzne były starte aż do blachy, natomiast tylne były ok.