Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dazwid » 30 sie 2014, 20:14

Witam

Czy klocek powinien luźno wchodzić w te blaszki? Bo mi bardzo ciężko jest go w nie wepchnąć boję się że klocek nie będzie pracował prawidłowo?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez marcin0922 » 30 sie 2014, 20:21

Przede wszystkim oczyść wszystko dokładnie z rdzy miejsca gdzie zakładasz blaszki jak i je same u mnie zawsze to pomaga. Mi zdarzyło się że pomimo tego zabiegu klocek i tak miał opory dlatego w miejscach gdzie stykał się z blaszkami użyłem pilnika oczywiście zeszlifowałem klocki a w zasadzie farbe na nich i tyle. Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2009, 23:54
Posty: 33 (1/1)
Skąd: łódź
Auto: była Mazda 323F 2.0 V6
jest Mazda 6 2.0 136km 05r

Postprzez dazwid » 30 sie 2014, 21:56

Tak właśnie zrobiłem <spoko> Zeszlifowałem delikatnie pilnikiem klocki i wszystko ładnie się spasowało :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez Maniekvip » 3 lis 2014, 19:09

Cześć
Dzisiaj zabrałem się za wymianę klocków z tyłu. Wykręciłem jedną śrubę, wywaliłem klocki, poczyściłem wszystko, poskładałem i jest problem. Prawe koło wszystko ok natomiast lewe ciężko jest ręką przekręcić wydaje mi się że wszystko z lewej jak i z prawej strony robiłem tak samo. Drugi problem to praktyczny brak ręcznego niby coś tam hamuje ale bez problemu mogę ruszyć z dwójki i odjechać.
Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez xRafalx » 3 lis 2014, 19:18

Wkręciłeś tłoczki? Sprawdziłeś czy nie mają oporu? Jak chodzą zaciski na prowadnicach? Z tego co wiem to jest tam podobno jakaś śruba którą regulujesz ręczny czy coś takiego... Nie rozbierałem nigdy tego sam, więc piszę podobno.

Tu fotorelacja jak gościu robił to w GH, układ ham w GH z tyłu jest taki sam.
viewtopic.php?f=422&t=151851
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Maniekvip » 3 lis 2014, 20:08

Tłoczki można powiedzieć że wkręciłem palcami. Jak chodzą zaciski ciężko mi powiedzieć wiem tylko tyle że przed zmiana koło kręciło się super a i ręczny był ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez dobrzyn22 » 3 lis 2014, 20:09

Maniekvip napisał(a):Tłoczki można powiedzieć że wkręciłem palcami

serio ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maniekvip » 3 lis 2014, 20:13

Serio. co prawda zrobiłem to tak jak na pierwszej stronie w fotorelacji ale uwierz mi gdyby było ca co złapać to poszedł by palcami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Hubix » 3 lis 2014, 20:28

Nie powinieneś rękami pokonać oporu tłoczka nawet jak nie ma płynu.

Sama uszczelka robi już spory opór nawet jak wysmarujesz całość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Maniekvip » 3 lis 2014, 20:32

Jeżeli nie mam oporu na tłoczku to coś mam nie tak? Gumka wokół tłoczka wygląda całkiem ok. Dodam jeszcze tyle że klocki weszły lekko wręcz wypadały a tu taki zonk z lewej strony i koło się nie obraca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez przemek_bsi » 4 lis 2014, 07:33

Miałem podobny problem. Rozbierałem zacisk i smarowałem tłoczek kilka razy. Za każdym razem po złożeniu, koło stawiało opór. Problemem okazał się gumowy uszczelniacz na tłoczku (cienka gumka, mniej więcej na środku tłoczka). Po wyciągnięciu, wyczyszczeniu jego miejsca "mocowania", do dzisiaj wszystko super działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Maniekvip » 5 lis 2014, 22:24

Problem rozwiązałem. Rozebrałem wszystko raz jeszcze wyczyściłem, ponownie nasmarowałem, zauważyłem że gumkę na dolnej śrubie mam pękniętą, poskładałem i działa jak należy, koło nie blokuje, ręczny wrócił sam do dawnej formy. Dziękuje wam za pomoc.

P.S. Nadal jesteście w szoku że tłoczek wkręciłem bez żadnego oporu <lol> ;P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez cisiel1981 » 5 lis 2014, 22:36

Czy po odkręceniu tej śruby co idzie w przewodzie rozhermetyzuje układ i trzeba będzie odpowietrzać. Pytam zanim ruszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Maniekvip » 5 lis 2014, 22:44

Zapowietrzy się układ aczkolwiek są przypadki, że po odkręceniu nic się nie stało. Do wymiany klocków nie trzeba tego odkręcać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez cisiel1981 » 5 lis 2014, 22:46

Serdeczne dzięki. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez adam_b96 » 5 lis 2014, 23:07

cisiel1981 napisał(a):Serdeczne dzięki. :)
cisiel1981 napisał(a):Czy po odkręceniu tej śruby co idzie w przewodzie rozhermetyzuje układ i trzeba będzie odpowietrzać. Pytam zanim ruszę.


cieszę się że na forum można uzyskać rzetelne informacje ale są pewne rzeczy wymagające pewnej wprawy i doświadczenia. W końcu mowa o układzie hamulcowym czyli czymś co ma wpływ nie tylko na Twoje życie ale i Twojej rodziny i innych uczestników. Wymiana klocków to też inne rzeczy jak kontrola stanu wycisków, gum , przewodów hamulcowych itd. Już widziałem klientów którzy wracali po wymianie własnoręcznej klocków gdzie włożyli klocki stroną cierną na zewnątrz....

lepiej spytać dwa razy zanim coś zrobić źle.

0. przed wymianą klocków wskazane by było sprawdzenie pracy cylinderka, czy nie jest zapieczony/nieszczelny. W tym celu 2-3 razy wkręcić do opory i naciskać na hamulec aby wyszedł – ale nie do oporu! jesli pracyje prawidłowo, bez oporów i nie ma wycieków to można brać się za montaż klocków.
1. a montaż zaczyna się od wymiany blaszek/prowadnic lub czyszczenia jeśli nie ma w komplecie z klockami. Jak klocki nie wchodzą na miejsce trzeba je lekko spiłować – nie za mocno bo będą stukać podczas hamowania.
2. O smarze specjalnym nie piszę, żeby go nie zaaplikować nie tam gdzie trzeba :)
3. Skręcanie całości bez przedłużek, zwykłym płasko oczkowym aby nie ukręcić śrub. ja je dodatkowo smaruje smarem miedziowym i nie mam problemów przy rocznych domowych przeglądach z odkręcaniem tych śrub.

Przed wyjazdem kilkukrotnie nacisnąć na hamulec.

4. wszyscy producenci piszą o zmniejszonej skuteczności hamowania przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów. klocek musi się ułożyć i dotrzeć. Warto o tym pamiętać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 26 mar 2015, 18:11

Witam, czy ktoś mi może powiedzieć po co na końcu prowadnicy jest tam gumka, jest tylko na jednej, druga prowadnica zacisku nic takiego niema. Mam taki problem że ta gumka trochę spęczniała i nie mogę wsadzić prowadnicy w otwór zacisku. Zmontowałem wszystko bez tej gumki, działa poprawnie ale chcę się dowiedzieć co ona ma za zadanie?
Załączniki
20150321_180510.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez brodaM6 » 27 mar 2015, 08:32

Zapomniał pan dodać ze czasami trzeba przytoczyć tarcze przed montażem klocków , pasta na blaszki dla lepszego posowu klocka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kubsztyk » 27 mar 2015, 11:43

brodaM6 napisał(a):(...) pasta na blaszki dla lepszego posowu klocka

Błąd. Pasta doskonale wiąże ze sobą pył i potem utrudnia przesuw klocka. Najlepiej przeszlifować powierzchnię blaszki papierem ściernym 2500 lub nawet wypolerować na błysk pastą polerską. Robić to ruchami podłużnymi w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu roboczego klocka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez brodaM6 » 28 mar 2015, 08:16

Dobre bo stosuje już w drugiej maszynie z 4 kołami i jest <spoko> ,a pasta to ATE Blu ,blaszki i tak sie zasyfią czy stosować pastę czy nie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6