Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubsztyk » 8 cze 2016, 20:29

Tak, miałem na myśli blaszki, po których przesuwa się klocek. To ma chodzić jak po maśle. Ja po zeszlifowaniu brzegów klocków posmarowałem cieniutko ich powierzchnie współpracujące z blaszkami pastą ATE Plastilube, ale oczywiście co do tego zabiegu to nikogo do niego nie namawiam. Oczywiście, lepiej jest zeszlifować gniazda pod blaszki w jarzmie, ale ja poszedłem na łatwiznę. :) Na dobrze oczyszczone prowadnice i do dobrze oczyszczonych otworów nakładamy cieniutką warstwę wazeliny technicznej bezkwasowej, smaru silikonowego, bądź specjalnego smaru do prowadnic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez thesilent » 10 cze 2016, 22:12

też jestem świeżo po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Szlag jasny by trafił te śruby, połamałem dwa klucze. Ale ostatecznie odkręciłem dwie od jarzma i dzięki temu mogłem obrócić cały zestaw tak, aby dojść kluczem udarowym, który poradził sobie ze śrubami-prowadnicami.

Wszystko ładnie wyszorowałem szczotką drucianą, nasmarowałem smarem z litem. Poskładałem i ładnie w końcu pracuje zacisk na tulejach pływających. Wcześniej klocek nie równomiernie zbierał tarczę.
Załączniki
Resize of 20160609_193230.jpg
Resize of 20160609_193256.jpg
Resize of 20160609_200033.jpg
Resize of 20160609_200750.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez VeryCoolMan » 13 cze 2016, 23:21

Witajcie! a ja mam pytanie czy przy składaniu w całość ten "cycek na klocku" ma wchodzić w jedno z tych wycięć na tłoczku tak?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez cisiel1981 » 28 cze 2016, 12:54

Witam.
Czy te blaszki pod klockami mają jakiś schemat montażu. Tzn w jakimś układzie sie je montuję.
Pytam ponieważ nie są identyczne a nie chcę ich inaczej zamontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez xRafalx » 28 cze 2016, 13:00

Nie są identyczne, z jednej ze stron są dłuższe :) Dłuższa strona wchodzi do jarzma od strony bliżej piasty i analogicznie z drugiej strony.
Załączniki
Resize of 20160609_200750.jpg
zdjęcie zapożyczone z postu wyżej
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez cisiel1981 » 28 cze 2016, 13:05

Ok zrozumiałem. dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez waldek.kom » 3 maja 2017, 14:06

Siw-y napisał(a):
bieski napisał(a):To może być spowodowane tym że sprężynka jest tylko z jednej strony.

Fabrycznie jest tylko po jednej sprężynce na zacisk.

Wszystko ładnie, pięknie ale nikt nie zwrócił uwagi, że tłoczek jest źle wkręcony :]

Witam a jak powinien być ustawiony ten tłoczek, wczoraj robiłem hamulce, ale nie zwróciłem uwagi na ustawienie tego tłoczka po prostu go wkręciłem żeby klocki się zmieściły i tyle.



smile napisał(a):Przy wymianie klocków warto także wymienić blaszki po których klocek porusza się a przynajmniej je porządnie wyczyścić i nasmarować smarem miedzianym – wysokotemperaturowym.
Smar miedziowy nie nadaje się, po kilku miesiącach kruszeje i traci elastyczność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez djluk8 » 21 sie 2018, 15:16

czyli jak to jest z tymi prowadnicami? na dole idzie prowadnica z tą gumką czy na górze jarzma?
Początkujący
 
Od: 29 sty 2017, 10:55
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2003r DCI 2.0

Postprzez xRafalx » 21 sie 2018, 15:58

Z gumką u góry.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez KrzyzakMitsu » 3 paź 2018, 15:00

Tych blaszek się nie smaruje! – jedynie czyści. Są ze specjalnej stali nierdzewnej i jeśli nałożymi tam smaru to się przylepi syf i dopiero zaczną problemy.
Jak blaszki są zniszczone to koniecznie nowe. A jeśli klocek słabo po nich chodzi to znaczy, że jest min. za duży i trzeba go lekko szlifnąć flexem.
Druga kwestia to odkręcanie śruby z płynem jest niedopuszczalne przy samej wymianie klocków. Tłoczek się wkręca, w zacisku jest gwint po którym się porusza. Potem zdjęcia dobrze pokazują jak ma być ustawiony bo pod jedno z podcięć tłoczka wchodzi wypuska klocka, tak aby się potem w zacisku nie obracał, ale wysuwał. Jest specajlny mechanizm po to w samym tłoczku.
Mam takie zaciski rozkręcone, widziałem wszystko od środka.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6