Zawieszenie M6 przed i polift – różnice

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darrecki » 11 gru 2011, 22:02

Witam;

Moze ktos z forumowiczow spotkal sie z tym zagadnieniem. Interesuja mnie roznice w przednim zawieszeniu Mazdy 6 1szej generacji.
Moja padaka to Diesel z 2003r, za kazdym razem przy probie kupna ktoregokolwiek z wahaczy mam problem, bo pasuje jedynie oryginal – jeszcze nie trafilem zamiennika ktory by mial odpowiednia koncowke mocowania do piasty. Wszystkie maja koncowki stozkowe, a ja potrzebuje walca z wielka nakretka.
Ale w sumie to nie o tym chcialem :)

Otoz do wymiany mam piaste (bije). Na ebay mozna spotkac 2 wersje: do 2005 i po tym roku, czyli teoretycznie sie roznia. Ale gdyby dalo rade zalozyc do przed lifta piaste z po lifta przy np. jednoczesnej koniecznosci wymiany wahaczy na ze tak powiem "normalne" (stozkowe) to w perspektywie dluzszego czasu wyszlo by taniej.

Uscislajac pytanie. Piasta poliftowa wejdzie do przedlifta?

pozdrawiam
D.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Judasz » 11 gru 2011, 23:30

Kolego drogi przy ostatnim demontażu walcowatych [waaaczego?] rozdzieliła mi sie część walcowata ze stożkowa czyli podsumowując prawdopodobnie jest to zredukowane ale jest to moja może z 5 mazda na warsztacie wiec nie jestem pewien w 100% trzeba sprawdzić mimo to ;P
Judasz
 

PostTen post został usunięty przez Gość 15 gru 2011, 17:44.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 15 gru 2011, 17:44.
Powód: OT

Postprzez darrecki » 12 gru 2011, 09:34

Judasz napisał(a):Kolego drogi przy ostatnim demontażu walcowatych [waaaczego?] rozdzieliła mi sie część walcowata ze stożkowa czyli podsumowując prawdopodobnie jest to zredukowane ale jest to moja może z 5 mazda na warsztacie wiec nie jestem pewien w 100% trzeba sprawdzić mimo to ;P


No niestety mnie sie taka sztuczka nie udala. Musisz uwierzyc mi na slowo, ze probowalem lacznie z podgrzewaniem. Smieszna sprawa, ze mozna kupic oryginalny zestaw naprawczy (guma) ale jak go przelozyc przez ten walec to nie mam pojecia jako ze nie mozna go rozciagnac (wtopiony plastik w kolnierz).

Aczkolwiek nadal bardziej interesuje mnie montaz poliftowej piasty w przedlifcie :)
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

PostTen post został usunięty przez Gość 15 gru 2011, 17:44.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 13 gru 2011, 01:11

koledzy, moze tym razem cos w temacie dodacie?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nynuch76 » 14 gru 2011, 22:32

darow napisał(a):Aczkolwiek nadal bardziej interesuje mnie montaz poliftowej piasty w przedlifcie :)

Jak uda ci się to złożyć to będziesz "miszcz" <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez darrecki » 14 gru 2011, 23:12

nynuch76 napisał(a):
darow napisał(a):Aczkolwiek nadal bardziej interesuje mnie montaz poliftowej piasty w przedlifcie :)

Jak uda ci się to złożyć to będziesz "miszcz" <diabełek>


Naprawde nie wiem o co ci chodzi...
Amortyzator taki sam, jedyna roznica to lozysko w gornym mocowaniu – calosc pasuje do przedlifta.
Sanki pod silnikiem rowniez takie same i pasuja. Piasta jest mozna by tak rzec "pomiedzy" wiec rowniez nie powinna sie zbytnio roznic. Teraz kupujac uzywke przed/polifta gdzie ceny sa zblizone, poliftowa piasta bedzie sporo nowsza i zapewne dluzej sie bedzie "krecic".
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez nynuch76 » 15 gru 2011, 01:41

darow napisał(a):Piasta jest mozna by tak rzec "pomiedzy" wiec rowniez nie powinna sie zbytnio roznic.

I tu dochodzimy do sedna sprawy zwrotnica jest inna <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez darrecki » 15 gru 2011, 01:50

no i trzeba tak bylo od razu... niestety "miszczem" nie bede
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

PostTen post został usunięty przez Gość 15 gru 2011, 17:43.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6