Strona 1 z 2

Spalone sprzęgło w M6 – objawy.

PostNapisane: 9 paź 2011, 15:39
przez bpwiniu
Witam!
Mam Mazde6 TS2 2003. Problem jest tego typu, ze jak dodaje gazu zeby ruszyc szybciej a pozniej na kolejnych biegach przyspieszyc to nie idzie. czasem czuje ze nie idzie i nagle chwilka mocy i znowu nie idzie, albo tak pulsacyjnie sie odczuwa moc. Nie wiem czy to ma zwiazek z tym , ze sprzeglo tez jakos tak chodzi wedlug mnie ciezko. Nie znam sie na mechanice ani troche wiec prosze o jakies wskazowki jak to rozwiazac.

Wielkie dzieki!

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 9 paź 2011, 19:52
przez kristoferson1
A w momencie jak dodajesz gazu i "nie idzie" to obroty rosną w górę? -Jeśli tak to sprzęgło do wymiany.

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 9 paź 2011, 20:17
przez Wojtek
bpwiniu napisał(a):Mam Mazde6 TS2 2003

witamy...

to, ze mazda to jasne, TS2 jest wersja wyposazenia... a nie oznaczeniem jednostki napedowej... <głaszcze>

kristoferson1 napisał(a):A w momencie jak dodajesz gazu i "nie idzie" to obroty rosną w górę? -Jeśli tak to sprzęgło do wymiany.

prawdopodobnie ;)

Ps. moze kolega by uzupelnil swoj profil uzytkownika? :> (nikt nie musial by sie domyslac...
no i skad kolega jest... tez...)
prosze ;)

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 9 paź 2011, 20:58
przez kubsztyk
Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 16:12
przez Wojtek
kubsztyk napisał(a):Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.

hehehe... dobre... nawet nie wiadomo jaki silnik ma kolega...

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 16:51
przez bpwiniu
Uzupelnilem profil <glupek2>
Hehe. No ale do rzeczy... Cisne, obroty ida, silnik wyje i nie idzie tylko sie toczy... Czy droga to zabawa z wymiana sprzegla?

Pozdrawiam!

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 16:57
przez Wojtek
bpwiniu napisał(a):Uzupelnilem profil <glupek2>
Hehe. No ale do rzeczy... Cisne, obroty ida, silnik wyje i nie idzie tylko sie toczy... Czy droga to zabawa z wymiana sprzegla?

Pozdrawiam!


samo sprzeglo (kompletne)... jak dobrze pamietam to cos kolo 250 GBP... no i jeszcze wymiana, ale to juz w zaleznosci od mechanika ;)

Ps. masz PW

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 17:01
przez bpwiniu
A czy ten problem, ktory opisalem moze miec wplyw na spalanie??

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 17:16
przez kubsztyk
67igor1 napisał(a):
kubsztyk napisał(a):Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.

hehehe... dobre... nawet nie wiadomo jaki silnik ma kolega...

Pomyłka.. :)

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 17:17
przez Wojtek
tak, poniewaz zwiekszasz obroty, a nie jedziesz...
ps. a nie ma po przejazdzce "ladnego" zapachu obok auta? powinien byc...

Ps. masz wiadomosc ;)

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 17:45
przez bpwiniu
No czasami jest podczas jazdy nawet "ladny zapach" ale wydaje mi sie ze to bardziej zwiazane z wentylacja. W Anglii jest wilgotno a co za tym idzie wiadomo.

Re: Brak mocy.

PostNapisane: 10 paź 2011, 20:00
przez Wojtek
bpwiniu napisał(a):W Anglii jest wilgotno a co za tym idzie wiadomo.

eee... nie zganiaj na klimat...

Re: Spalone sprzęgło w M6 benzyna – objawy.

PostNapisane: 12 paź 2011, 22:09
przez bpwiniu
Witam ponownie!

Apropo tego sprzegla, to poczytalem troche na forum i znalazlem ze M6 tak maja. Zalezy jak sie trafi. W jednej chodzi masakrycznie a w innej jak po masle. To samo ponoc jest nawet z autami w salonie...
Takze juz nie wiem co z ta moca...

Pozdrawiam!

Re: Spalone sprzęgło w M6 benzyna – objawy.

PostNapisane: 13 paź 2011, 10:50
przez mawa
To, że ciężko się wciska pedał sprzęgła to jedno (wiele osób pisało, że ma te objawy),
a ślizganie sprzęgła to zupełnie inna sprawa.

Re: Spalone sprzęgło w M6 benzyna – objawy.

PostNapisane: 13 paź 2011, 11:24
przez bpwiniu
A jak to rozroznic zebym na darmo nie wyrzucal tych kilku stowek??

Re: Spalone sprzęgło w M6 benzyna – objawy.

PostNapisane: 13 paź 2011, 15:46
przez Wojtek
odpowiem tak...
nasz objawy juz opisane powyzej... m. innymi "zapach" w trakcie jazdy i po niej, a przy dodawaniu gazu – wzrost obrotow przy nieznacznym wzroscie predkosci...

niestety nikt "na odleglosc" nie potwierdzi objawow, wiec musisz zdecydowac sam...

Przy gwałtownym dodaniu gazu obroty skaczą!

PostNapisane: 30 sty 2012, 13:03
przez kokusia123
Witam
Jestem nowy i mam taki problem:
Przy gwałtownym dodaniu gazu i utrzymaniu pedała gazu w miejscu obroty idą w górę i nagle wracają w pozycje której powinny sie znajdywać.
Dokładnie mam 1500obr dodaje gazu do 2000obr utrzymuje pedał gazu w bezruchu a obroty skaczą do 2500obr na 1,5sekundy i wracają do 2000obr.
Niezależnie od ilu obrotów dodaje gwałtownie gazu na wszystkich jest ten sam objaw!!!

Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale ostatnio wymieniałem:
-płyn hamulcowy
-płyn chłodniczy
-olej (dextelia czy jakoś tak :D )
-akumulator
-filtr oleju
-filtr paliwa
-przedmuchiwałem sprężonym powietrzem filtr powietrza (wizualnie był czysty)
Oraz na kable odpalałem audi A3 bo bratu zdechł aku.

Czy któryś z tych rzeczy mogło spowodować tą awarie!!!???

Czytałem że ludziom falują obroty
Ja tego nie zaobserwowałem.

Re: Przy gwałtownym dodaniu gazu obroty skaczą!

PostNapisane: 30 sty 2012, 13:37
przez majron
Jak dla mnie to sprzęgło się Tobie ślizga. Masz dużo wątków na ten temat na tym forum, poszukaj na spokojnie.

Re: Spalone sprzęgło w M6 – objawy.

PostNapisane: 30 sty 2012, 16:49
przez dobrzyn22
przeniosłem w odpowiednie miejsce

Re: Spalone sprzęgło w M6 – objawy.

PostNapisane: 30 sty 2012, 19:58
przez kokusia123
Jest to możliwe że poprostu przy wymianie płynu hamulcowego nie został odpowietrzony układ sprzegła!
Miałby ktoś jakieś zdjęcie ukazujące odpowietrznik sprzęgła by go zlokalizować samemu!
I odpowietrzyć.