[Mazda6 GG Facelift] Podpora łożyska półosi i wymiana łożyska

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez plantex » 8 kwi 2011, 20:07

Witam

Problem standardowy – huczenie/buczenie po prawej strony przy jeździe około 80km/h
Wjazd na ASO w Zabrzu – diagnoza--> łożysko półosi do wymiany.

Chciałem dzisiaj odebrać Madzię lecz serwisanci stwierdzili pęknięcie podpory ale po dokładnych oględzinach okazało się że to dość głęboka rysa która znikała w miarę szlifowania drobnym papierem na kołnierzu.
Chciałem żeby założyli nowe łożysko do tej podpory ale nowe łożysko ma dość duży luz w starej podporze i tu zaczyna się dylemat...

W ASO chłopaki krzyknęli 650 złotych za nową podporę .. trochę dużo.. :| ale problemem jest dostępność części..

W związku z powyższym mam kilka pytań

– gdzie mogę kupić nową/używaną podporę na śląsku (Gliwice okolice) ? auto-szrot ? sklep? prywatne ręce ?
– czy ewentualnie montować nowe łożysko w starej podporze na klej (loctite) czy to zbyt ryzykowne ?
– jeśli nie z Mazdy6 po faceliftingu to czy ewentualnie z innego modelu? może coś z Forda ?

Poniżej fotki owej popdpory
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/652 ... e2b7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... 18bd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523 ... 28c64.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/816 ... fb658.html

Dziękuję z góry za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 23:50
Posty: 9

Postprzez Arek_78 » 8 kwi 2011, 23:58

Nie lepiej pójść do porządnego sklepu z łożyskami i dobrać łożysko? Wyniesie Cie to o wiele taniej i najprawdopodobniej więcej tam zaglądać nie będziesz.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Józek 66.MZR-CD. » 9 kwi 2011, 11:32

Jeżeli łożysko nie ma większego luzu w obudowie jak 0,2mm to należy zamontować na Loctitte ,będzie trzymać. Podpora spełnia zadanie by łożysko na półosi od strony skrzyni biegów pracowało jak najdłużej oraz przegub z drugiej również. Przemyśl problem ? :)


józek66
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 08:58
Posty: 30
Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
Auto: Mazda6 05r km136.

Postprzez trebuh_b » 9 kwi 2011, 18:32

Hey polecam klej są rożne kleje loctitte dopasowane do różnych luzów łożysk czopów itp itd
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez plantex » 9 kwi 2011, 20:32

Dzięki za radę :)
Zmierzę łożysko i podporę i zobaczymy co tam piszczy..
Tak się tylko zastanawiam czy Loctite przeniesie siły które występują na półosi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 23:50
Posty: 9

Postprzez sonsieno » 23 maja 2012, 21:26

Witam
A jakie wymiary (oznaczenie) tego łożyska podpory półosi??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez sonsieno » 23 maja 2012, 22:24

Czy to możliwe że to łożysko ma wymiary 30x62x16 ??
Proszę o podpowiedź
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez mscorp » 24 maja 2012, 09:48

Zainteresowałem się tym tematem, bo od dluższego czasu mam podejrzenie tego łozyska w podporze o huczenie/buczenie (łozyska piast wymienione, wiec wyeliminowane). Ciekawi mnie jednak nakrętka, która to znajduje się w zestawie w IC, część Kanaco H33000 opis: Łożysko pośrednie półosi/wału napędowego
lozysko posrednie polosi.jpeg

Gdzie ona ma być nakręcona?
Ostatnio edytowano 29 lis 2012, 13:26 przez mscorp, łącznie edytowano 2 razy
mscorp
 

Postprzez sonsieno » 24 maja 2012, 18:55

Kupiłem już to łożysko, zmierzyłem i teraz wiem że ma ono wymiary 30x62x16.
Pomogłem sam sobie bo nikt inny na forum nie wiedział...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 24 maja 2012, 19:10

sonsieno napisał(a):nikt inny na forum nie wiedział...

dzieki Tobie beda juz wiedziec ;)

ps. nie kazdy wymienia te lozysko...
ps2. mscorp, zdjecie nie dziala...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mscorp » 24 maja 2012, 22:52

zdjecie dzis rano dzialalo – widocznie źródło zmieniło swoje źródło i nie ma :)
Zreszta już mi kolega z forum wyjaśnił przeznaczenie tej nakrętki – na zdjęciu wyglądala na małą, a chodzi o tą, którą przykręcamy piastę na osi (klucz 32mm)
mscorp
 

Postprzez mscorp » 16 kwi 2013, 16:15

No to odgrzewam zeszłorocznego kotleta...
W zeszłym roku wymieniłem to łożysko, o którym mowa. Już podczas montażu okazało sie, że wchodzi do obudowy zbyt lekko, podobnie jak na półoś.

Koszt nowej podpory w ASO... uwaga: 700zł! – oczywiście, że nie kupię, ale zastanawiam się co teraz zrobić, bo półoś stuka i puka przy każdym ruchu amortyzatora góra/dół.
Nie wiem czy ten klej cokolwiek poprawi. Jakie macie pomysły na rozwiązanie tego problemu?
Wiem, że można jeszcze kupić całą półoś z przebubami i tą podporą wraz z łożyskiem, ale ile to potrzyma nie wiadomo...?
mscorp
 

Postprzez darekpaw » 6 kwi 2014, 22:23

Witam,a z której strony znajduje się ta podpora półosi?Problem polega na tym,że wymieniłem łożysko z lewej strony a buczenie zostało.Objawy jak przy walniętym łożysku i nie wiem gdzie szukać przyczyny,może coś w skrzyni?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez perełka » 26 mar 2015, 20:16

Witam w zeszłym roku wymieniłem przednie łożyska przy mojej M6. Teraz po zmianie kół na letnie słychać jak w z prawej strony coś grzechocze podniosłem prawe koło i odpaliłem i rozpędziłem silnikiem w kabinie słychać jak coś nadal grzechocze ale jak stane na zewnątrz auta przy kole to cisza więc łożysko koła odpada wiem jak wyło w zeszłym roku przed wymianą czy to faktycznie może być łożysko podpory półosi??? Czy to możliwe że na zimówkach tego nie było słychać ? trochę dziwne żeby się zepsuło od razu po zmianie kół na zimowe.

Dzięki za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam.


Już wszystko jasne to łożysko mimo wymiany w zeszłym roku uszkodzone zostało jak rok temu wjechałem w dziurę w drodze mechanik powiedział że i tak długo wytrzymało w łożysku było widoczne wgłębienie od uderzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 13:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez motolukasz » 19 sie 2015, 12:51

Chciałem odświeżyć kotleta i poznać sposoby, jakimi forumowicze poradzili sobie z problemem luzu, który pojawia się między łożyskiem podpory, a samą podporą. W mojej M6 zaczęło stukać dosyć głośno, przy zmianie obciążenia na napędzie. Po demontażu okazało się, że łożysko można wyjąć z podpory praktycznie palcami.
Rozumiem, że najlepsze to wymiana ale cena nowego elementu jest nieakceptowalna. Używka stwarza ryzyko, że prawdopodobnie problem szybko wróci. Czy ktoś próbował wklejać na magiczne kleje, a może przetoczyć i wstawić tuleje, ewentualnie inne patenty ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sprawdzone sposoby praktyków.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2014, 01:09
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6, GG, 2006
1800 L8-DE

Postprzez lysy2 » 9 paź 2018, 12:22

Hej
Podpinam się pod temat stuków półosi, bo chyba tylko to mi zostało do sprawdzenia :)
Coś stuka przy przejeżdżaniu przez elementy poprzeczne np. szyny tramwajowe, ale także przy zmianie biegów 1->2 lub gdy silnik zaczyna sie dławić i szarpie budą. Wszystko tylko i wyłącznie na małych prędkościach, na większych nie. Od około 2 lat z różnym natężeniem.
Zawieszenie OK, Wszystkie poduszki silnika wymienione.
Jeśli trzymam nogę na hamulcu, to stuki jakby mniejsze lub wcale.
Odgłos dochodzi z lewej strony z przodu. Jak złapię półoś, i poruszam, to nie ma luzu na kierunku napedowym, ale mozna nią "postukać" jak się szarpie wzdłuż (poprzecznie do osi samochodu).
Ja wiem, że półoś musi mieć jakiś luz, bo w końcu pracuje razem z kołem (koło w dół, czy w górę), ale czy można to jakoś ustawić/wyciszyć?
Po lewej stronie nie ma przegubu z łożyskiem, więc nie bardzo wiem w czym tam grzebać.
Jakieś sugestie? Ktoś, coś?

PS.
Kiedyś był 2 miesiące spokój po tym jak podniosłem cały samochód do góry (symetrycznie cały przód).
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6