[Mazda6 GG Facelift] Podpora łożyska półosi i wymiana łożyska
Strona 1 z 1
Witam
Problem standardowy – huczenie/buczenie po prawej strony przy jeździe około 80km/h
Wjazd na ASO w Zabrzu – diagnoza--> łożysko półosi do wymiany.
Chciałem dzisiaj odebrać Madzię lecz serwisanci stwierdzili pęknięcie podpory ale po dokładnych oględzinach okazało się że to dość głęboka rysa która znikała w miarę szlifowania drobnym papierem na kołnierzu.
Chciałem żeby założyli nowe łożysko do tej podpory ale nowe łożysko ma dość duży luz w starej podporze i tu zaczyna się dylemat...
W ASO chłopaki krzyknęli 650 złotych za nową podporę .. trochę dużo.. ale problemem jest dostępność części..
W związku z powyższym mam kilka pytań
– gdzie mogę kupić nową/używaną podporę na śląsku (Gliwice okolice) ? auto-szrot ? sklep? prywatne ręce ?
– czy ewentualnie montować nowe łożysko w starej podporze na klej (loctite) czy to zbyt ryzykowne ?
– jeśli nie z Mazdy6 po faceliftingu to czy ewentualnie z innego modelu? może coś z Forda ?
Poniżej fotki owej popdpory
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/652 ... e2b7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... 18bd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523 ... 28c64.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/816 ... fb658.html
Dziękuję z góry za pomoc
Problem standardowy – huczenie/buczenie po prawej strony przy jeździe około 80km/h
Wjazd na ASO w Zabrzu – diagnoza--> łożysko półosi do wymiany.
Chciałem dzisiaj odebrać Madzię lecz serwisanci stwierdzili pęknięcie podpory ale po dokładnych oględzinach okazało się że to dość głęboka rysa która znikała w miarę szlifowania drobnym papierem na kołnierzu.
Chciałem żeby założyli nowe łożysko do tej podpory ale nowe łożysko ma dość duży luz w starej podporze i tu zaczyna się dylemat...
W ASO chłopaki krzyknęli 650 złotych za nową podporę .. trochę dużo.. ale problemem jest dostępność części..
W związku z powyższym mam kilka pytań
– gdzie mogę kupić nową/używaną podporę na śląsku (Gliwice okolice) ? auto-szrot ? sklep? prywatne ręce ?
– czy ewentualnie montować nowe łożysko w starej podporze na klej (loctite) czy to zbyt ryzykowne ?
– jeśli nie z Mazdy6 po faceliftingu to czy ewentualnie z innego modelu? może coś z Forda ?
Poniżej fotki owej popdpory
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/652 ... e2b7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da ... 18bd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523 ... 28c64.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/816 ... fb658.html
Dziękuję z góry za pomoc
- Od: 8 sty 2011, 23:50
- Posty: 9
Jeżeli łożysko nie ma większego luzu w obudowie jak 0,2mm to należy zamontować na Loctitte ,będzie trzymać. Podpora spełnia zadanie by łożysko na półosi od strony skrzyni biegów pracowało jak najdłużej oraz przegub z drugiej również. Przemyśl problem ?
józek66
józek66
- Od: 10 kwi 2010, 08:58
- Posty: 30
- Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
- Auto: Mazda6 05r km136.
Hey polecam klej są rożne kleje loctitte dopasowane do różnych luzów łożysk czopów itp itd
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Zainteresowałem się tym tematem, bo od dluższego czasu mam podejrzenie tego łozyska w podporze o huczenie/buczenie (łozyska piast wymienione, wiec wyeliminowane). Ciekawi mnie jednak nakrętka, która to znajduje się w zestawie w IC, część Kanaco H33000 opis: Łożysko pośrednie półosi/wału napędowego
Gdzie ona ma być nakręcona?
Gdzie ona ma być nakręcona?
Ostatnio edytowano 29 lis 2012, 13:26 przez mscorp, łącznie edytowano 2 razy
-
mscorp
sonsieno napisał(a):nikt inny na forum nie wiedział...
dzieki Tobie beda juz wiedziec
ps. nie kazdy wymienia te lozysko...
ps2. mscorp, zdjecie nie dziala...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zdjecie dzis rano dzialalo – widocznie źródło zmieniło swoje źródło i nie ma
Zreszta już mi kolega z forum wyjaśnił przeznaczenie tej nakrętki – na zdjęciu wyglądala na małą, a chodzi o tą, którą przykręcamy piastę na osi (klucz 32mm)
Zreszta już mi kolega z forum wyjaśnił przeznaczenie tej nakrętki – na zdjęciu wyglądala na małą, a chodzi o tą, którą przykręcamy piastę na osi (klucz 32mm)
-
mscorp
No to odgrzewam zeszłorocznego kotleta...
W zeszłym roku wymieniłem to łożysko, o którym mowa. Już podczas montażu okazało sie, że wchodzi do obudowy zbyt lekko, podobnie jak na półoś.
Koszt nowej podpory w ASO... uwaga: 700zł! – oczywiście, że nie kupię, ale zastanawiam się co teraz zrobić, bo półoś stuka i puka przy każdym ruchu amortyzatora góra/dół.
Nie wiem czy ten klej cokolwiek poprawi. Jakie macie pomysły na rozwiązanie tego problemu?
Wiem, że można jeszcze kupić całą półoś z przebubami i tą podporą wraz z łożyskiem, ale ile to potrzyma nie wiadomo...?
W zeszłym roku wymieniłem to łożysko, o którym mowa. Już podczas montażu okazało sie, że wchodzi do obudowy zbyt lekko, podobnie jak na półoś.
Koszt nowej podpory w ASO... uwaga: 700zł! – oczywiście, że nie kupię, ale zastanawiam się co teraz zrobić, bo półoś stuka i puka przy każdym ruchu amortyzatora góra/dół.
Nie wiem czy ten klej cokolwiek poprawi. Jakie macie pomysły na rozwiązanie tego problemu?
Wiem, że można jeszcze kupić całą półoś z przebubami i tą podporą wraz z łożyskiem, ale ile to potrzyma nie wiadomo...?
-
mscorp
Witam,a z której strony znajduje się ta podpora półosi?Problem polega na tym,że wymieniłem łożysko z lewej strony a buczenie zostało.Objawy jak przy walniętym łożysku i nie wiem gdzie szukać przyczyny,może coś w skrzyni?
- Od: 26 wrz 2010, 13:06
- Posty: 52
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek
Witam w zeszłym roku wymieniłem przednie łożyska przy mojej M6. Teraz po zmianie kół na letnie słychać jak w z prawej strony coś grzechocze podniosłem prawe koło i odpaliłem i rozpędziłem silnikiem w kabinie słychać jak coś nadal grzechocze ale jak stane na zewnątrz auta przy kole to cisza więc łożysko koła odpada wiem jak wyło w zeszłym roku przed wymianą czy to faktycznie może być łożysko podpory półosi??? Czy to możliwe że na zimówkach tego nie było słychać ? trochę dziwne żeby się zepsuło od razu po zmianie kół na zimowe.
Dzięki za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam.
Już wszystko jasne to łożysko mimo wymiany w zeszłym roku uszkodzone zostało jak rok temu wjechałem w dziurę w drodze mechanik powiedział że i tak długo wytrzymało w łożysku było widoczne wgłębienie od uderzenia.
Dzięki za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam.
Już wszystko jasne to łożysko mimo wymiany w zeszłym roku uszkodzone zostało jak rok temu wjechałem w dziurę w drodze mechanik powiedział że i tak długo wytrzymało w łożysku było widoczne wgłębienie od uderzenia.
Chciałem odświeżyć kotleta i poznać sposoby, jakimi forumowicze poradzili sobie z problemem luzu, który pojawia się między łożyskiem podpory, a samą podporą. W mojej M6 zaczęło stukać dosyć głośno, przy zmianie obciążenia na napędzie. Po demontażu okazało się, że łożysko można wyjąć z podpory praktycznie palcami.
Rozumiem, że najlepsze to wymiana ale cena nowego elementu jest nieakceptowalna. Używka stwarza ryzyko, że prawdopodobnie problem szybko wróci. Czy ktoś próbował wklejać na magiczne kleje, a może przetoczyć i wstawić tuleje, ewentualnie inne patenty ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sprawdzone sposoby praktyków.
Rozumiem, że najlepsze to wymiana ale cena nowego elementu jest nieakceptowalna. Używka stwarza ryzyko, że prawdopodobnie problem szybko wróci. Czy ktoś próbował wklejać na magiczne kleje, a może przetoczyć i wstawić tuleje, ewentualnie inne patenty ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sprawdzone sposoby praktyków.
- Od: 29 maja 2014, 01:09
- Posty: 6
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 6, GG, 2006
1800 L8-DE
Hej
Podpinam się pod temat stuków półosi, bo chyba tylko to mi zostało do sprawdzenia
Coś stuka przy przejeżdżaniu przez elementy poprzeczne np. szyny tramwajowe, ale także przy zmianie biegów 1->2 lub gdy silnik zaczyna sie dławić i szarpie budą. Wszystko tylko i wyłącznie na małych prędkościach, na większych nie. Od około 2 lat z różnym natężeniem.
Zawieszenie OK, Wszystkie poduszki silnika wymienione.
Jeśli trzymam nogę na hamulcu, to stuki jakby mniejsze lub wcale.
Odgłos dochodzi z lewej strony z przodu. Jak złapię półoś, i poruszam, to nie ma luzu na kierunku napedowym, ale mozna nią "postukać" jak się szarpie wzdłuż (poprzecznie do osi samochodu).
Ja wiem, że półoś musi mieć jakiś luz, bo w końcu pracuje razem z kołem (koło w dół, czy w górę), ale czy można to jakoś ustawić/wyciszyć?
Po lewej stronie nie ma przegubu z łożyskiem, więc nie bardzo wiem w czym tam grzebać.
Jakieś sugestie? Ktoś, coś?
PS.
Kiedyś był 2 miesiące spokój po tym jak podniosłem cały samochód do góry (symetrycznie cały przód).
Podpinam się pod temat stuków półosi, bo chyba tylko to mi zostało do sprawdzenia
Coś stuka przy przejeżdżaniu przez elementy poprzeczne np. szyny tramwajowe, ale także przy zmianie biegów 1->2 lub gdy silnik zaczyna sie dławić i szarpie budą. Wszystko tylko i wyłącznie na małych prędkościach, na większych nie. Od około 2 lat z różnym natężeniem.
Zawieszenie OK, Wszystkie poduszki silnika wymienione.
Jeśli trzymam nogę na hamulcu, to stuki jakby mniejsze lub wcale.
Odgłos dochodzi z lewej strony z przodu. Jak złapię półoś, i poruszam, to nie ma luzu na kierunku napedowym, ale mozna nią "postukać" jak się szarpie wzdłuż (poprzecznie do osi samochodu).
Ja wiem, że półoś musi mieć jakiś luz, bo w końcu pracuje razem z kołem (koło w dół, czy w górę), ale czy można to jakoś ustawić/wyciszyć?
Po lewej stronie nie ma przegubu z łożyskiem, więc nie bardzo wiem w czym tam grzebać.
Jakieś sugestie? Ktoś, coś?
PS.
Kiedyś był 2 miesiące spokój po tym jak podniosłem cały samochód do góry (symetrycznie cały przód).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6