Drgania po wymianie mcpherson 'ów i ustawieniu geometrii

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Takko » 29 sty 2011, 15:11

Witam Szanownych Kolegów,

Postanowiłem podnieść swoją mazdę (oryginalnie miałem obniżone zawieszenie).
Zakupiłem korzystnie na allegro sprężyny na tył i kompletne mcphersony na przód.
Po wymianie autko ładnie się "podniosło" i przestało "haczyć" na naszych pięknych drogach.
Niestety pojawiły się stuki z przodu po prawej stronie podczas jazdy po nierównosciach.
Zleciłem mechanikowi podmianę łożyska/poduszki mcphersona z zestawu obniżającego.
Stuki ustały.
Cała jazda zaczęła się po ustawieniu geometrii.
Jakiś tydzień po tym zaczęły się ponownie stuki z przodu z prawej strony (ale tylko na nierównościah) a na domiar złego przy prędkości ok 90-100 km/h drgania jakby przodu samochodu.
Martwi mnie to strasznie bo za tydzień mam jechać z dzieciakiem na ferie i nie chcę mieć jakichś przykrych niespodzianek po drodze.
Proszę o poradę czy przyczyną tego może być znów łożysko mcphersona, wadliwy/zużyty amortyzator czy zła regulacja geometrii? A może jeszcze coś innego.
Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 17:43

wszystko moze miec wplyw, ale w pierwszej lini szukal bym problemu w montazu sprezyn itp..
w sumie zrobienie zbieznosci powinno uwidocznic czy jakies parametry sa poza normami fabr...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Takko » 29 sty 2011, 18:23

Najdziwniejsze jest to, że geometria została zrobiona perfekcyjnie bez żadnych odchyłek.
Dodam jeszcze, że regulacja była zrobiona tylko z przodu bo pan mechanik stwierdził, że tył jest OK no i śruby się mogą też zerwać.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 23:24

Takko napisał(a):...bo pan mechanik stwierdził, że tył jest OK no i śruby się mogą też zerwać.

to oznacza że była ona do poprawki, ale no miał obawy co do bezproblemowego zakończenia tej operacji...
ale to jest moje zdanie i mogę się tu mylić, absolutnie. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mscorp » 30 sty 2011, 12:02

Sprawdź czy kontry są dobrze skręcone przy drążkach kierowniczych.
Ja miałem luźną kontrę z tyłu i podobnie mi stukało.

pzdr
mscorp
 

Postprzez Arek_78 » 3 lut 2011, 22:14

Ja bym jeszcze sprawdził czy felgi nie są krzywe bo mi właśnie na to wygląda.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6