drążek zmiany biegów nie odbija

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez palic » 10 sty 2011, 22:14

Witam
Dzisiaj w połowie drogi z pracy do domu zauważyłem drążek zmiany biegów nie wraca w pozycję neutralną.
Biegi wchodzą dobrze ,natomiast jest to dosyć upierdliwe że manetka nie "sprężynuje" w pozycje wyjściową tylko trzeba gałką szukać biegów. Poza tym przesuwanie dźwigni w lewo czy prawo jest trochę utrudnione-tak jakbym musiał więcej siły w to włożyć
Jaki element odpowiada za taki stan rzeczy?
Pozdrawiam
palic
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2009, 14:18
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004 bose

Postprzez Enduro » 10 sty 2011, 22:25

albo masz problem pod mieszkiem dzwigni zmiany biegów, bo tam są spreżyny lub dźwignie skrzyni biegów o coś chaczą...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez palic » 10 sty 2011, 22:33

Czy jest dostęp do tych sprężyn po zdjęciu mieszka? Chciałbym to sprawdzić w pierwszej kolejności,
Czy te sprężyny mogły wyskoczyc? lub pęknąć?
Pozdrawiam
palic
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2009, 14:18
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004 bose

Postprzez Enduro » 10 sty 2011, 22:45

palic napisał(a):Czy jest dostęp do tych sprężyn po zdjęciu mieszka? ...

tak.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 11 sty 2011, 20:28

a jak nie sprężyny to coś z linkami lub pająkiem na skrzyni.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 11 sty 2011, 22:12

magicadm napisał(a):a jak nie sprężyny to coś z linkami lub pająkiem na skrzyni.

linik są bardzo dobrej jakości i prawie bezawaryjne, no chyba, że auto mialo porządnego dzwona,
takie z przesunięciem skrzyni...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez martyrdom » 15 sty 2011, 01:11

zdemontuj pojemnik na kubki i następnie przednią część z zapalniczką i popielniczką.
Będziesz miał dostęp do linek. Lewa linka odpowiada za wracanie do pozycji wyjściowej. Sprawdź, czy jej coś nie blokuje.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Enduro » 15 sty 2011, 01:40

martyrdom napisał(a):... Lewa linka odpowiada za wracanie do pozycji wyjściowej. Sprawdź, czy jej coś nie blokuje.

linki są od zmieniania biegów, a powrót powodują sprężyny przy dzwigni lewarka.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez martyrdom » 15 sty 2011, 18:53

Masz rację Enduro. Za szybko to napisałem.
Chodzi mi o to, że jak coś ociera o lewą linkę to biegi będą wchodzić (trochę ciężej rusza się lewarkiem w prawo i lewo) ale lewarek nie będzie powracał.
Mógł się dostać jakiś śmieć może jeśli kiedyś był tunel demontowany i może teraz się zaplątał w okolice sprężyny i przeszkadza. Tak czy inaczej musisz zdemontować to co napisałem wcześniej i przyglądnąć się całemu mechanizmowi.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez palic » 15 sty 2011, 22:21

zdemontowałem i sprężyna jest ok , jeśli odepnę prawą linkę to sprężyna działa poprawnie ,natomiast podłączając linkę znów mam opór przy powrocie drążka do pozycji środkowej
albo sie w pancerzu coś blokuje linka albo w samej skrzyni coś powoduje opór
Pozdrawiam
palic
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2009, 14:18
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004 bose

Postprzez Enduro » 15 sty 2011, 23:59

palic napisał(a):zdemontowałem i sprężyna jest ok , jeśli odepnę prawą linkę to sprężyna działa poprawnie ,natomiast podłączając linkę znów mam opór przy powrocie drążka do pozycji środkowej
albo sie w pancerzu coś blokuje linka albo w samej skrzyni coś powoduje opór

no i tam jest problem...przyjrzyj się jej czy idzie naprawić/przesmarować , a jak nie, to wymiana. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez palic » 16 sty 2011, 11:33

da rade to jakoś naoliwić od strony kabiny? spróbowałbym najpierw tego przed wymiana
Pozdrawiam
palic
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2009, 14:18
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004 bose

Postprzez kubsztyk » 16 sty 2011, 12:02

Wg. mnie lepiej byłoby wlać do cięgna jakiegoś smarowidła od strony skrzyni, gdyż dzięki różnicy wysokości rozprowadzi się ono po całym cięgnie. Musisz użyć jakiegoś dobrego środka, bo jak przyjdą mrozy, to byle co może Ci zgęstnieć albo się zbrylić i będzie kaszanka i bigos. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 16 sty 2011, 12:25

palic napisał(a):da rade to jakoś naoliwić ...

nie będzie to proste...
pozdr.E
Ostatnio edytowano 24 sty 2011, 00:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez palic » 23 sty 2011, 21:58

się samo naprawiło ... nie wiem o co chodzi , po kilku dniach wróciło do normy, nie zdążyłem się tym zając na poważnie
Pozdrawiam
palic
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2009, 14:18
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004 bose

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 00:44

normalny cud! szkoda, ze jedyny..
pozdr. i do uslyszenia
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 12 lut 2012, 00:49

Witam

Pojechałem dziś do pracy. Było OK. Wróciłem przed chwilą, ale wsiadam do pojazdu a tam następująca sytuacja:

wrzucony luz, i gałka nie wraca w swoje położenie, Mogę z luzu przerzucić w lewo i tam drążek zostaje.

Analogicznie w prawo.

Podejrzewam, że kłopotem są wielkie mrozy które obecnie mamy w małopolsce. Wjadę do ogrzewanego garażu i zobaczę czy coś pomoże. Jeśli nie to będę patrzył do cięgieł jak radzicie.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maarec » 12 lut 2012, 21:49

w moim poprzednim aucie – miałem dokładnie takie same objawy – wystarczyło przesmarować i wyczyścić (wszystko 2 preparatami w spray-u) – wybierak na skrzyni biegów – 10 min roboty – i 30zł.

to było mało spotykane auto – i nie było do niego zamienników – a taki wybierak skromnie w Aso powiedzieli mi 4300zł......

podjedź do dobrego mechanika albo speca od skrzyń i po sprawie
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Hubix » 12 mar 2012, 23:07

Naprawiło się samo :)

Tzn, nie wraca tak szybko jak kiedyś, ale wraca, nie mniej jednak w chwilkę czasu zajrzę do lewarka.

Można tam gdzieś nasmarować cięgła czy raczej tego się nie robi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez martyrdom » 13 mar 2012, 02:34

Myślę, że można jak najbardziej. W końcu one są czymś nasmarowane. Posmaruj te plastiki, które tam są, może ich smar wyschnął i coś haczą.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6