Strona 1 z 3
Opór przy zmianie biegów

Napisane:
24 gru 2010, 15:18
przez naian
Witam świątecznie! Korzystając z wolnej chwili chciałbym zapytać o jedną frapującą mnie rzecz. Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1. W odwrotną stronę czyli od 1 do 5 biegi wchodzą ok. Jestem świeżo po wymianie skrzyni biegów- początkowo myślałem, że to objaw padającej skrzyni jednak po wymianie na "nową" jest tak samo. Redukując bieg owszem można na siłę go wrzucić ale wpływa to niekorzystanie na komfort jazdy i moje ogólne zadowolenie z Mazdy

. Mechanior wymieniając skrzynie wlał do niej Castrola 75W90. Początkowo twierdził, że problem stanowi zapowietrzone sprzęgło (odpowietrzał je 3 razy) teraz już nic twierdzi

. Mam zamiar wybrać się z tym do ASO, ale wcześniej chciałem zasięgnąc Waszej opinii. Wesołych Świąt

Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 16:47
przez dobrzyn22
U mnie też tak jest i nie uważam(szczególnie jeśli chodzi o redukcję na 1-szy bieg),że to jest coś nienormalnego.Może to jest jakieś zabezpieczenie,żeby sobie silnika nie rozwalić przy nagłej redukcji np.z 3-ki na 1-kę...
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 17:10
przez naian
Ok ale już redukcja z 3 na 2 to chyba normalna rzecz. Ja żeby zredukować z 3 na 2 muszę zwolnić do ok 20km/h- wtedy redukcja przebiega normalnie, ale już przy prędkości 30-35km/h już jest be
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 17:19
przez polo33
A dzieje się to na zimnym czy na ciepłym ?
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 17:24
przez naian
Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo

Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 22:41
przez Enduro
naian napisał(a):Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo

a spróbuj zmienić bieg na lekko odciągnietym pedale sprzęgła...E
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
24 gru 2010, 23:10
przez naian
Enduro napisał(a):naian napisał(a):Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo

a spróbuj zmienić bieg na lekko odciągnietym pedale sprzęgła...E
No dzisiaj już raczej tego nie sprawdzę ale jutro spróbuję. Co sugerujesz z tym odciągnietym pedałem?
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 00:08
przez Enduro
nic, ale mialem takie przypadki, że biegi wskakiawały lepiej na poluznionym sprzęgle, szczególnie wsteczny.pozdr.E
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 11:12
przez naian
Dziwne jest dla mnie to, że redukowanie przebiega normalnie przy maksymalnym zmniejszeniu prędkości. Wygląda to tak jakby skrzynia mojej mazdy wymuszała na mnie płynną/wolną technikę jazdy- bez szybkich redukcji przy wysokich prędkościach/obrotach. Nie wiem już sam...
Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 11:28
przez Enduro
moze sprzeglo jest nienajlepsze..?
pozdr.E
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 11:56
przez naian
Mechanior twierdzi, że jest ok. Zastanawiam się czy ekspertyza w ASO jest droga? Bo chyba tylko to mi pozostaje

Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 12:45
przez Hubix
Nie zdziw się jak w ASO Ci nie pomogą, albo wyślą Cię na forum

Często w skrzyniach pomaga wymiana oleju, ale piszesz, że masz świeży. Domniemam, że masz też jego odpowiednią ilość.
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 12:52
przez Guiliano
moim zdaniem to jest kwestia prędkości. Gdy chcesz zredukować na bieg niższy przy prędkości dla niego za dużej to jest opór. Zwłaszcza redukując na jedynkę żeby nie było oporu samochód musi niemal kompletnie stać.
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 12:54
przez Myjk
naian napisał(a):Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1
Przy jakich obrotach próbujesz zrzucać biegi?
Czy synchronizując obroty silnika do wyższego biegu także nie możesz ich wrzucić?
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 12:57
przez Hubix
Guiliano napisał(a):moim zdaniem to jest kwestia prędkości. Gdy chcesz zredukować na bieg niższy przy prędkości dla niego za dużej to jest opór. Zwłaszcza redukując na jedynkę żeby nie było oporu samochód musi niemal kompletnie stać.
Guiliano w M6 skrzynia moim zdaniem i tak pracuje rewelacyjnie, i nawet redukcja przy wysokich prędkościach na niższe biegi nie stawia problemu, a jedynkę bez problemu wrzucisz prz 25km/h
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 19:37
przez naian
Myjk napisał(a):naian napisał(a):Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1
Przy jakich obrotach próbujesz zrzucać biegi?
Czy synchronizując obroty silnika do wyższego biegu także nie możesz ich wrzucić?
Np. jadąc na 3 biegu 40km/h obroty sięgają zdaje się 2000-2200obr. Teraz stosuję taką technikę jazdy, że dojeżdżam na 3 biegu do skrzyżowania i dopiero gdy prędkość spadnie do ok 20km/h a tym samym obroty wahają się w przedziale 1000-1200, wrzucam 2 bieg i wtedy wchodzi on ja w mało z charakterystycznym kliknięciem. Wkurza mnie to trochę bo gdybym musiał szybko przyspieszyć mając wrzuconą 3 to od prędkości 20km/h auto nie pociągnie tak ładnie. Obawiam się, że w ASO powiedzą, że tak ma być i spławią mnie...
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 21:40
przez Myjk
Kliknięcie jest normalne w M6. Jak będziesz jechać na tej 3 przy 40/h i 2200 wrzuć na luz, podbij obroty do ~2600 i wtedy wrzuć 2 bieg. Musi wejść. Generalnie to Twoje postępowanie jest dziwne. Po co Ci takie redukcje przy silniku Diesla?
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
25 gru 2010, 22:08
przez naian
Myjk napisał(a):Kliknięcie jest normalne w M6. Jak będziesz jechać na tej 3 przy 40/h i 2200 wrzuć na luz, podbij obroty do ~2600 i wtedy wrzuć 2 bieg. Musi wejść. Generalnie to Twoje postępowanie jest dziwne. Po co Ci takie redukcje przy silniku Diesla?
Ok jutro spróbuje. Moje postepowanie wg. mnie nie jest dziwne bo wcześniej miałem Galaxy TDI i nie miałem z tym problemów. Poprostu lubię jak auto pracuje na wyższych obrotach- dla mnie przyspieszanie od prędkości 25-30km/h na 3 biegu jest bez sensu.
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
26 gru 2010, 10:58
przez Myjk
Dlatego pytałem przy jakich prędkościach masz problem ze zrzucaniem. Jeśli na 4 masz 2000-2200 obr. to zrzucanie jest kompletnie bez sensu, bo masz wtedy najlepsze parametry serwowane przez silnik aż do praktycznie 4k obr. W zasadzie od 1600 możesz spokojnie jechać i przyśpieszysz szybciej niż gdybyś redukował do 2 (odpadnie Ci dwukrotna zmiana biegów). W Mazdach trzeba (nie)stety synchronizować biegi od 1 do 3.
Re: Opór przy redukcji biegów

Napisane:
26 gru 2010, 12:02
przez naian
Dzisiaj spróbowałem takiej akcji: jadąc na 3 biegu przy obrotach ok. 1500 i prędkości 35-40km/h wrzuciłem tak jak polecałeś na luz następnie pedał gazu aż do obrotów 2500-2600 i próba zredukowania z 3 na 2 i.... lipa. Czuć wyraźny opór. Muszę chyba przejechać się innym egzemplarzem M6 żeby wykluczyć ewentualne wady mojego egzemplarza

"Myjk"– więc Twoim zdaniem objawy które opisuję wskazują, że tak ma być i koniec?