Problem ze sprzęgłem Mazda 6 GG 2007 r. Diesel
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie przy i gwałtownym wcisnięciu gazu na 4,5, lu 6 tce, robi mi tzw. "automata" przy 2300 obrotów. Objawy są typowe dla zużytej tarczy sprzęgłowej. Jedanak takie coś przy prawidłowej jezdzie następuje przy przebiegu 150-200 tys. a moje auto ma 86 tys. Dodam ze nie jezdze na "półsprzęgle", jezdze dosc duzo nie tylko swoim autem ale i dostawczakiem i nigdy w zadnym aucie nie miałem problemu ze sprzeglem. W Renault Traficu dobiłem nawet do 270tys i z oryginalnym sprzegłem go sprzedałem
Dodatkowo moje zmysły "miesza" to ze przy 80 tys km mechanik zmieniał mi płyn hamulcowy, czy mógł mi zle odpowietrzyc i mogło to wykończyc sprzegło?? Jednak po wymianie nie było zadnych zmian w parametrach pracy sprzęgła(głębokość brania, twardosc i takie tam). Dodam tez ze dałem na dzień matce autko i po tym sie to dopiero ujawniło, czyzby mi kobita wykończyła sprzęgło??
Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:) Mam juz nowe sprzęgło jednak nie wiem czy dawac do zmiany czy najpierw sprawdzic odpowietrzenie....Co radzicie??
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
kordi82 napisał(a):Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:)
Raczej w tym upatrywałbym problemu. Ile km zrobiłeś na programie? Generalnie bardzo dużo NM przy niezbyt wysokiej mocy, szczególnie jeśli dowalone sporo momentu z dołu, co bardzo szybko skraca żywotność sprzęgła oraz dwumasy.
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
kordi82 napisał(a):Dodam tez ze dałem na dzień matce autko i po tym sie to dopiero ujawniło, czyzby mi kobita wykończyła sprzęgło??
Jest to możliwe, zwłaszcza że:
kordi82 napisał(a):Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:)
Inna sprawa, że jest ogólnie ślisko -- w zeszłym tygodniu też myślałem, że mi się sprzęgło kończy. Przy 60-80/h potrafiło mi zrywać trakcję bez sygnalizacji tego faktu na desce rozdzielczej (widocznie za krótko się ślizgało).
Pozdor Myjk
Dzięki za odpowiedz. To ze ślisko odpada. Usterke mam od 3 tygodni, próbowałem na suchutkim gładkim asfalcie, zresztą jesli przednie koła mają uslizg to mruga kontrolka od kontroli trakcji. Co do momentu obrotowego w serii wyszło mi na hamownii 370Nm i 149 kucy, po wirusie tak jest pisałem. Wzrost jest ok 13-14%, czyli niby niewiele, no ale....
Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie, a wchodzi w gre duży moment oraz złe uzytkowanie 
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
kordi82 napisał(a):Dzięki za odpowiedz. To ze ślisko odpada. Usterke mam od 3 tygodni, próbowałem na suchutkim gładkim asfalcie, zresztą jesli przednie koła mają uslizg to mruga kontrolka od kontroli trakcji. Co do momentu obrotowego w serii wyszło mi na hamownii 370Nm i 149 kucy, po wirusie tak jest pisałem. Wzrost jest ok 13-14%, czyli niby niewiele, no ale....Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie, a wchodzi w gre duży moment oraz złe uzytkowanie
A czy była to hamownia v-tech
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
kordi82 napisał(a):. Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie.....
nie, poprobuj odpowietrzyc. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak dokładnie V-Tech:) Do tego boxik, bo jak powszechnie wiadomo komputer jest nieprogramowalny, przynajmniej w takich warunkach:) Generalnie silniczek chodzi cacy, Na Oleju Motul C1 i chipie chodzi ciszej niz na oryginalnym zestawie, szczególnie na zimnym silniku. Co do uslizgiwania sprzęgła to na pewno nie jest to zrywanie przyczepnosci. To jest tylko na 4,5,6 biegu, a przeciez przyczepnosc na nizyszych biegach jest "zerwać" dużo łatwiej. Ok spróbuje odpowietrzyć jeszcze...
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
kordi82 napisał(a):Tak dokładnie V-Tech:) Do tego boxik, bo jak powszechnie wiadomo komputer jest nieprogramowalny, przynajmniej w takich warunkach:) Generalnie silniczek chodzi cacy, Na Oleju Motul C1 i chipie chodzi ciszej niz na oryginalnym zestawie, szczególnie na zimnym silniku. Co do uslizgiwania sprzęgła to na pewno nie jest to zrywanie przyczepnosci. To jest tylko na 4,5,6 biegu, a przeciez przyczepnosc na nizyszych biegach jest "zerwać" dużo łatwiej. Ok spróbuje odpowietrzyć jeszcze...
To z tego wyniku odejmij ok. 40 NM
Druga sprawa to Box. Radzę Ci zrezygnować z niego i zrobić normalny program – nie wiem kto Ci wmówił że się nie da

Na 99% winowajcą ślizgającego się sprzęgła jest box przez który silnik ma bardzo dużo momentu obr w dolnych partiach, potem już leci na łeb na szyję, ale uczucie wgniatani subiektywne zostaje
Jeśli masz nadal gwarancję to jedynym sposobem podniesienia mocy jest bezinwazyjny box, tylko wtedy ja osobiście zrezygnowałbym z w ogóle jakiegokolwiek podnoszenia mocy aż do końca gwarancji i zrobił normalny program bez żadnych pudełek – czarodziejek
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Faktycznie gdy zakładałem to miałem jeszcze 15 miechów gwarancji. Moment rosnie do do 2300 obrotów, w tym momencie osiąga maximum i pozniej juz leci. Spróbuje załadować wykres na forum to zobaczycie. Co do oszukiwania przez hamownie to nie recze za nich, ale twierdzili na 100 ze co pół roku przyjedza auto kalibrujące i to robią. Jak kiedyś oglądałem na TVN Turbo Motorwizję jak jeszcze była to "hamowali" 5-tke z identycznym silnikiem to wyszło im 360Nm i 150 KM, wiec parametry zblizone, poza tym z tego co czytałem na forach w mazdach wychodziło zawsze wiecej niz papierach, no chyba ze ktos miał skończony silnik:D aha przypomniało mi sie, nie wiem czy ktoś to potwierdzi, ale programowalny jest moze ale model sprzed liftu. Pierwszy przykład webasto, po lifcie jest to duzo koszt i problem, przed tanio i banał. Jako ciekawostke moge dodac tez ze w wiekszosci aut niemieckich i europejskich potrafią juz wywalić DPF. Robią dziurke, przeprogramowują kompa i gotowe. Natomiast z racji tego ze komputer nie jest programowalny, wyrzucic DPFa z mazdy sie nie da, mozna by to zrobić modułem, jednak póki co ze względu na małe zapotrzebowanie nikt jeszcze takowego nie stworzył. Tak mówił koleś, ale czy to jest prawda...tego nie jestem pewien. Trzyma sie to kupy ale.....Przepraszam za błedy merytoryczne i w pisowni:)
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
kordi82 napisał(a):Faktycznie gdy zakładałem to miałem jeszcze 15 miechów gwarancji. Moment rosnie do do 2300 obrotów, w tym momencie osiąga maximum i pozniej juz leci. Spróbuje załadować wykres na forum to zobaczycie. Co do oszukiwania przez hamownie to nie recze za nich, ale twierdzili na 100 ze co pół roku przyjedza auto kalibrujące i to robią. Jak kiedyś oglądałem na TVN Turbo Motorwizję jak jeszcze była to "hamowali" 5-tke z identycznym silnikiem to wyszło im 360Nm i 150 KM, wiec parametry zblizone, poza tym z tego co czytałem na forach w mazdach wychodziło zawsze wiecej niz papierach, no chyba ze ktos miał skończony silnik:D aha przypomniało mi sie, nie wiem czy ktoś to potwierdzi, ale programowalny jest moze ale model sprzed liftu. Pierwszy przykład webasto, po lifcie jest to duzo koszt i problem, przed tanio i banał. Jako ciekawostke moge dodac tez ze w wiekszosci aut niemieckich i europejskich potrafią juz wywalić DPF. Robią dziurke, przeprogramowują kompa i gotowe. Natomiast z racji tego ze komputer nie jest programowalny, wyrzucic DPFa z mazdy sie nie da, mozna by to zrobić modułem, jednak póki co ze względu na małe zapotrzebowanie nikt jeszcze takowego nie stworzył. Tak mówił koleś, ale czy to jest prawda...tego nie jestem pewien. Trzyma sie to kupy ale.....Przepraszam za błedy merytoryczne i w pisowni:)
Jeśli miałeś gwarancję to ok, ale i tak by mi było szkoda auta na box...
Generalnie ja mam złe doświadczenie osobiście z V-techem gdyż hamownia jak się okazało później na 3 innych hamowniach, ich oszukiwała o 30-40 NM, co zresztą się potwierdziło w opiniach innych osób w internecie jeśli chodzi o moc to jak najbardziej ok
Każdy diesel MZR-CD da się zrobić normalnym programem, nie żadnym pudełeczkiem
Na potwierdzenie słów, żebym nie był gołosłowny podaję link z forum Master's tuning ( jednego z najlepszych tunerów w PL który nigdy nie zakładał Boxa
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=8249
I oczywiście że DPF wywalają z poliftów, łącznie w wyłączeniem w ECU i innymi pierdołami
Ostatnio edytowano 14 gru 2010, 22:06 przez M6_marcin, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Patrząc na wykres momentu jest no niemal równoległy z fabrycznym z tym ze jest odpowiednio wiekszy. Kurde nie potrafie zamiescic tu Jpega...:/
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
Ale to nie jest V-tech. Korzystają od nich z czesci i wiedzy. A hamownie jakąs tam mają. No moze i tamci tak mieli ale moje badanie pokrywa sie z tym w telewizji. Mój Ojciec ma Volvo D 163Km. Wyszło mu na tej samej hamownii 155KM. Co ciekawe odszukałem kilka innych pomiarów tego samego auta z tym samym silnikiem bez chipa oczywscie, i oscylowały one pomiedzy 155-157 Km, czyli jak sie zgadzało tu i tu z innymi to nie jest źle. Ktos tam na innej hamowni mógł mieć zły pomiar, tu patrząc na kilka badan tych modeli to by sie mniej wiecej zgadzało. Jednak totalnie sie z tym zgodze ze najlepsze chipowanie jest pod konkretny slinik komputerem:)
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
M6_marcin napisał(a):.... Natomiast w 6 normalnie wyjmuje się ECU i robi program, porządny tuner zrobi Ci pod Twoje konkretne auto z uwzględnieniem różnych parametrów,...
potwierdzam, bo mam kontakt z przedstawicielem firmy www.speedsell.de
i oni maja programy do M 6 w dieslach
koszt programu to ok. 350 euro. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tuninguje a moze i nie tuninguje ale ma to na swojej stronce dokładnie opisane o co chodzi w normalnym chipie i boxie. Ja przejechałem na swoim 46 tysi i zero problemów. Ojciec tez ma u siebie w tym Volvo(wcisneli mu we wczesniejszym aucie, potem dał do przeprogramowania) i zrobił ze 60tys, a na budziku ma 230 tys, także mysle ze jakby to było coś strasznie złego to coś by w końcu zaczeło szwankować. Wydaje mi sie ze z niektórymi modelami(pod warunkiem boxa dobrej firmy i odpowiednio dobranego) chodzi dobrze a są takie z którymi nie chce to działać. Nie mniej jedank powtórze ze najlepszy chip jest przez zmianę parametrów w ECU. Pewnie tez zalecają też ten sposób bo wiecej na nim zarobią, wyciągną przeprogramuja, włożą i biorą tyle samo kasy. A tu mają dodatkowy koszt boxa, a jesli kupisz pozniej inne autko z tą samą firmą ukł wtryskowego to sobie mozesz przeprogramowac i założyc, a to juz wychodzi juz duzo mniejszy zysk dla firmy tuningowej:)
- Od: 25 cze 2007, 12:41
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi
Ja w poprzednim aucie miałem podobną sytuację , po przeprogramowaniu kompa przez kilka miesięcy było ok ( Peugeot 307) ale właśnie przy obrotach 2100-2300 na 5 biegu był poslizg sprzęgła , pojechałem do specjalisty od sprzęgieł ( Warszawa p. Radzikowski ) i powiedział że zmiana na nowe sprzęgło pomoże tylko na chwile i tak na prawde to nie wina sprzęgła bo okładziny okazały się nie zużyte , przyczyna leżała po stronie sprężyny dociskowej , proponował mocniejszą i tak zrobiłem. Efekt taki – pedał sprzęgła był twardszy a lewa noga jak u " Pudziana " , i tak zostawiłem bo byłem w miare zadowolony samochód potem kupiła moja znajoma i teraz nie chcę przypadkiem od niej zarobic kopniaka lewą nogą 
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Witam, czytam tak sobie o tych sprzęgłach bo niestety wymiana też mnie czeka i mam w związku z tym 2 pytania: czy bez rozbierania da się stwierdzić, że koło 2M jest ok?? Druga kwestia dotyczy marki Exedy, jak patrzę na oferty między innymi allegro to Exedy wypada tam najtaniej, patrzyłem też w sklepie fizycznie i wygląda na to, że produkt taki sam tylko cena wyższa, sądzicie, że na allegro może to nie być oryginał Exedy czy w sklepie wywindowano cenę?? A może w ogóle nie Exedy tylko coś zupełnie innego?? Sam nie wiem, byłbym wdzięczny za sugestię.
Pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin
-
mcn85
mcn85 napisał(a):... czy bez rozbierania da się stwierdzić, że koło 2M jest ok??...
szarpania i nerwowe jego dzilanie swiadczy o wyeksplatowaniu. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6