strzelaiący wydech

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fuks 006 » 1 lis 2010, 12:42

witam wszystkich jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość,stałem sie szczesliwym posiadaczem mazdy6,ale mam taki problem po wyłoczeniu silnika strzela coś w wydechu prosze o pomoc :(
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 12:32
Posty: 10

Postprzez kristoferson1 » 1 lis 2010, 12:50

Pierwsza mazda, a moze pierwszy samochod ?? Nie martw sie, to norma. Slyszales kiedys o katalizatorze ?... <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 15:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez fuks 006 » 1 lis 2010, 13:06

to moia pierwsza mazda ale nie pierwszy samochod a o co chodzi z tym katalizatorem? <płacze>
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 12:32
Posty: 10

Postprzez Enduro » 1 lis 2010, 13:34

fuks 006 napisał(a):to moia pierwsza mazda ale nie pierwszy samochod a o co chodzi z tym katalizatorem? <płacze>

jest po prostu mocno nagrzany i pstryka jak traci temperature,
wszystko w normie, bez obaw!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez fuks 006 » 1 lis 2010, 13:41

dzięki serdeczne <spoko> ,martwiłem śie troszke poniewasz od dawna szukałem mazdy 6 aż w koncu trafiłem 2,3benzynke 166 kucy pieknie sie niom jezdzi,dzieki za pomoc papa
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 12:32
Posty: 10

Postprzez Enduro » 1 lis 2010, 18:05

fuks 006 napisał(a):.... aż w koncu trafiłem 2,3benzynke 166 kucy ....

przy tym silniku czesto kontroluj stan oleju , szczegolnie przy szybkiej jezdzie, polecam!. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez GILB » 1 lis 2010, 20:04

a ja nie mam katów i też mi strzela....
to musi być coś innego

to nie katy, jak sobie wyobrażacie strzelającą porcelanę – tak na zdrowy chłopski rozum?
strzela co prawda ale tylko 3.0 V6 i najczęściej przed liftem, ale tego strzelania akurat nie słychać
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 18:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez kwaśny » 1 lis 2010, 20:17

uklad wydechowy – rury, blachy i inne metale. Gdy stygna zmniejszaja sie w nich naprezenia i to normalne jak najbardziej .. tak jak kaloryfer gdy stygnie tez sobie terkocze .. oczywiscie ten "nowszy" bo zeliwnego to nic nie ruszy :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 20:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 1 lis 2010, 21:53

GILB napisał(a):a ja nie mam katów i też mi strzela....
to musi być coś innego
no ale masz kolektor wydechowy a no generalnie jest najbardziej nagrzewany.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez GILB » 2 lis 2010, 06:29

to akurat wydedukowałem sobie sam, zaraz po usunięciu katów
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 18:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez fuks 006 » 2 lis 2010, 19:36

Enduro napisał(a):
fuks 006 napisał(a):.... aż w koncu trafiłem 2,3benzynke 166 kucy ....

przy tym silniku czesto kontroluj stan oleju , szczegolnie przy szybkiej jezdzie, polecam!. pozdr.E
to znaczy że lubi brac olei?
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 12:32
Posty: 10

Postprzez Enduro » 2 lis 2010, 21:17

jest to silnik ktory to niestety z niewiadomych przeczyn potrafi nagle spalic olej i jesli w pore tego nie zauwazysz i nie dolejesz bedzie on do wymiany <płacze>
dzieje sie tak szczegolnie na trasach przy duzych predkosciach.
dlatego polecam czesto kontrolowac jego stan, absolutnie!
znam auta z przebiegiem prawie 200tys. km i nie mialy nigdy tego problemu, ale sporo silnikow juz padlo z tego powodu.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maciej Loret » 2 lis 2010, 21:36

Enduro napisał(a):jest to silnik ktory to niestety z niewiadomych przeczyn potrafi nagle spalic olej i jesli w pore tego nie zauwazysz i nie dolejesz bedzie on do wymiany <płacze>


A te niewiadome przyczyny, to zwykle niekontrolowanie przez dwa lata pomiędzy wymianami jego poziomu ani razu...
To tak jakby jeździć 10 lat na jednych oponach i być zdziwionym, że nagle jedna wystrzeliła...
Jeśli kogoś nie stać na podniesienie maski i skontrolowanie płynów raz w miesiącu oraz przed
(i po) każdą/ej trasą, to nie polecam tego silnika. Ani żadnego innego, którym jeździłem, bo przy mojej jeździ każdy brał trochę oleju... Nie byłbym zdziwiony, gdyby większość silników brała olej przy jeździe z prędkością 80-90% maksymalnej przez kilka godzin albo przy częstym zaglądaniu w rejony 80-90% maksymalnych obrotów...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Hubix » 2 lis 2010, 23:23

Czy w przypadku zbyt małego poziomu oleju nie zaświeci nam się kontrolka od ciśnienia oleju ?

Szkoda, że nie dali na desce wskaźnika od poziomu oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Maciej Loret » 2 lis 2010, 23:44

Hubix napisał(a):Czy w przypadku zbyt małego poziomu oleju nie zaświeci nam się kontrolka od ciśnienia oleju ?


Jak się zaświeci, to już może być za późno...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Enduro » 3 lis 2010, 09:57

Maciej Loret napisał(a):A te niewiadome przyczyny, to zwykle niekontrolowanie przez dwa lata pomiędzy wymianami jego poziomu ani razu...
.... większość silników brała olej przy jeździe z prędkością 80-90% maksymalnej przez kilka godzin albo przy częstym zaglądaniu w rejony 80-90% maksymalnych obrotów...

kolega ma racje, ale tak nie calkiem.
znam przypadek, ze po przegledzie M6 z 2,3 Otto, no i wymianie oleju silnik w trasie padl z powodu jego braku , czym wlasciciel bym mocno zdziwiony. no, ale otrzymal gwarancyjnie nowy.
a teraz to co krzyzowka ze swiatlami, jak ma czerwone, to otwiera maske i kontroluje stan,
bo juz nie ma gwarancji! <oczko>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maciej Loret » 3 lis 2010, 10:38

Enduro napisał(a):znam przypadek, ze po przegledzie M6 z 2,3 Otto, no i wymianie oleju silnik w trasie padl z powodu jego braku , czym wlasciciel bym mocno zdziwiony. no, ale otrzymal gwarancyjnie nowy.


I na 100% nie było to spowodowane innymi przyczynami? Ostre ruszanie nie zimnym silniku, strzały ze sprzęgła i tak dalej? Albo brak uszczelki pod korkiem spustowym lub niedokręcony korek?
Oczywiście biorę pod uwagę możliwość konsumpcji oleju nawet ponad normę dla danego silnika albo wręcz wadę fabryczną... Ale nie demonizowałbym tego pod względem zużycia oleju... Po prostu raz na jaikś czas zaglądnąć pod maskę i to wszystko...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rymko » 3 lis 2010, 12:14

Enduro, nie strasz ludzi <płacze> , żadnych olejów ten silnik nie bierze, chyba, że durny mechanik <glupek2> coś skopci.
Zalać odpowiedni olej i jazda !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Hubix » 3 lis 2010, 15:35

Opel Combo brał mi 0,5l na 1000km. Było to w normie. Norma książkowa dla tego silnika to 0,6L/1000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 3 lis 2010, 18:05

Maciej Loret napisał(a):I na 100% nie było to spowodowane innymi przyczynami? Ostre ruszanie nie zimnym silniku, strzały ze sprzęgła i tak dalej? Albo brak uszczelki pod korkiem spustowym lub niedokręcony korek?.....
nie ,raczej nie .
zadnej przyczyny ubytku oleju typu nieszczelnosci itp..nie stwierdzono
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6