Wzrost obrotów na biegu jałowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez speedster1977 » 27 kwi 2010, 20:41

Witam.
Zauważyłem, że silnik w mojej Maździe 6 (2.0 benzyna) zachowuje się dziwnie kiedy długo stoję w korku. Kiedy w korku podjeżdżam co chwilę po kilka metrów okazuję się, że za każdym razem kiedy auto przechodzi na bieg jałowy silnik pracuje na coraz wyższych obrotach i tak dochodzi w końcu do ok. 1250 obrotów – tyle było najwięcej, ale nie wiem czy nie wzrosłyby bardziej gdybym nie wyjechał z korka. Najlepsze jest to, że kiedy włączam się do płynnego ruchu, to na najbliższym postoju (np. na światłach) obroty na biegu jałowym znowu mają wartość 750. W ASO proponują podpięcie do komputera w poszukiwaniu błędów, że może jakiś czujnik albo coś w tym stylu... Tyle, że ja właśnie podłączałem auto do kompa, tyle że nie w ASO i nie wykazał żadnych błędów... Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 4

Postprzez J@K » 28 kwi 2010, 18:08

Hmm u mnie jest podobnie. Do normy wraca gdy przejade jakis dłuższy kawalek. Myslałem że to normalne :))))))))))) ale widze że należy się temu bliżej przyjglądnąć:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2010, 18:11

To raczej normalne.
Jak się toczysz komp podbija obroty żeby "mieć siłę" gdybyś dodał gazu.
Jak się zatrzymasz to powinny po chwili spaść do nominalnych. Ale wystarczy lekko się toczyć żeby próbował je podnieść.
Nawet w 626 GE tak było :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez speedster1977 » 29 kwi 2010, 20:29

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie.
Wydaje mi się jednak, że nie do końca mówimy o tym samym... Piszesz o sytuacji kiedy auto toczy się na biegu jałowym. Owszem, wtedy silnik podbija obroty (do około 1500 obrotów), ale mi chodziło o moment kiedy auto przestaje się toczyć i staje w miejscu. Przy każdym zatrzymaniu po takim podjechaniu o kilka metrów (jak to w korku) obroty silnika są za każdym zatrzymaniem nieco wyższe, a po kilkunastu "podjechaniach" kiedy auto się zatrzyma na obrotomierzu mam 1250 obrotów. I właśnie w tym jest problem, po zatrzymaniu obroty nie wracają do wartości nominalnych nawet po kilku minutach postoju...
Tak jak pisałem wcześniej, kiedy wyjeżdżam z korka i włączam się do bardziej płynnego ruchu to później przy jakimś postoju, np. na światłach obroty znowu mają wartość około 750
Ostatnio edytowano 2 mar 2014, 12:39 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 4

Postprzez Grucha » 30 kwi 2010, 08:39

Zacznij od wyczyszczenia Maf-a i przepustnicy , jesli to nie pomoże pozostanie IDS
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 30 kwi 2010, 11:38

Racja.

Ja miałem taki problem, że po zatrzymaniu np na światłach obroty zatrzymał się dość "wysoko" ,czasem spadły normalnie do jałowych. Czase mpo dodaniu gazu spadły.
Krawędź dyszy przepustnicy była czarnym syfem oblepiona. Obficie potraktowałem ja specyfikiem firmy Wurth do przepustnic i ładnie zmyło syf.

Od tamtego czasu problemu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez murawpio » 3 maja 2010, 11:15

To automat czy manual?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 02:24
Posty: 6

Postprzez speedster1977 » 4 maja 2010, 06:46

kristofc i Lorbas – panowie, dzięki za info, teraz wiem czemu powinienem się przyjrzeć :)

jeśli chodzi o skrzynię w mojej Maździe, to jest to manual...
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 4

Postprzez bukmar » 4 lip 2010, 18:27

Podobne zjawisko zaobserwowałem u swojej M6. Czasami na postoju obroty wzrastają do ok 1200 i trochę falują. Wydaje mi się , że po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu obroty są już w normie,
I teraz pytanie : zostawić to i zignorować skoro zdarza się sporadycznie , czy lepiej udać się do serwisu?
Mazda 6 1.8 Kombi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 14:13
Posty: 25
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8

Postprzez michaelAB » 9 paź 2010, 01:24

Witam,

Jest to mój pierwszy post choć samo forum przeglądam już od ponad 2 miesięcy.
Panowie, chciałbym zapytać Was o jedną rzecz bo niestety nie udało mi sie znaleźć informacji z nią związanych używając wyszukiwarki.
Sprawa dotyczy minimalnie rosnących obrotów (o mniej więcej 100) po wcisnięciu sprzęgła i wrzuceniu jakiegokolwiek biegu (niekoniecznie tylko jedynki) na postoju. Zaobserwowałem to na rozgrzanym silniku przy wyłączonej klimatyzacji, radiu itp. Obroty rosną powiedzmy od tych 750 do 850/min., przynajmniej wg. obrotomierza i stabilizują się na tym poziomie, po wrzuceniu na luz wracają do pierwotnego stanu. Generalnie samochód traktowany jest z dużą dbałoscią, całkowicie bezwypadkowy, aktualny przebieg to około 38 tys. km, ostatnia wymiana oleju przy 30 tys.
Może to normalne, może nie zwróciłem na to wczesniej uwagi a może tak nie powinno być i oznacza to jakis problem.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Michał
pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 01:44
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: GG 2.0 147KM '07

Postprzez Enduro » 9 paź 2010, 23:42

[quote="michaelAB"]....
Może to normalne,...../quote]
tak to normalne, bo komputer na podstawie analizy obciazenia (wskutek klima itp)
podnosi lekko obroty silnika. podobnie jest tez przy jezdzie z gorki na luzie.
i jest tak w dieslu jak i w benzynie.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez michaelAB » 13 paź 2010, 01:30

Czyli jeszcze raz bo mam wątpliwosci czy moje pytanie zostało poprawnie zrozumiane:
wrzucenie biegu na postoju (przy wYłączonej klimie) powoduje minimalny wzrost obrotów?
W żadnym poprzednim samochodzie się z tym nie spotkałem stąd pytam czy to nie usterka skrzyni.
Jeszcze raz dzięki za odp.

Pozdrawiam,
pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 01:44
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: GG 2.0 147KM '07

Postprzez mazdzia89 » 15 paź 2010, 14:18

Nie wiem czy rozumiem.

Jedziesz, wciskasz sprzęgło i obroty zamiast spadać to lekko się podnoszą.

Jeśli tak to są dwie opcje:

– Przepustnica
– Jeśli występuje coś takiego jak w audi czyli czujnik sprzegła to znaczy, że masz źle zaprogramowany. Tzn. reaguje dopiero po chwili od naciśnięcia go. Naprawa sprowadza się do podjechania na komputer i ponownemu zaprogramowaniu czujnika.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez michaelAB » 15 paź 2010, 20:29

Nie, jeszcze raz:

Samochód stoi, silnik włączony :) ,skrzynia manualna :) , wciskam sprzęgło, wrzucam jakikolwiek bieg ale nie ruszam. Trzymając wcisnięte sprzęgło i drążek na pozycji jakiegokolwiek biegu obserwuje jak wskazówka obrotomierza podnosi się o ok. 100 (tak jak np. po WŁĄCZENIU klimy), powiedzmy do 850-900obr/min i stabilizuje się na tym poziomie dopóki drążek zmiany biegów nie zostanie przemieszczony do pozycji 'luzu'. Po przerzuceniu go na luz obroty wracają do pozycji wyjsciowej.
Sam wcisnięty pedał sprzęgła nie powoduje żadnego wzrostu...Tylko wtedy kiedy wrzucę bieg następuje ich nieznaczne zwiększenie się.
Sama skrzynia w praktyce pracuje idealnie, nie mam żadnych kłopotów z wrzucaniem biegu. Działa bardzo precyzyjnie, nie haczy, sprawia przyjemnosc podczas jazdy :) Czasami za drugim razem wejdzie wsteczny ale to dzieje się sporadycznie. Sprzęgło nie slizga się i w ogóle nie słychać żadnych niepokojących dzwięków jego pracy.
Podczas tego 'zjawiska' klimatyzacja NIE jest włączona.
Po podłączeniu do komputera nie wykazał on żadnych błędów.
Zaobserwowałem to ostatniego dnia przed kilkutygodniowym wyjazdem zagranicznym, nie daje mi to spokoju, bedąc na miejscu podjechałbym do ASO i nie zawracałbym Wam tym głowy.

Pozdrawiam,
pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 01:44
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: GG 2.0 147KM '07

Postprzez sraptak » 16 paź 2010, 11:32

Mam to samo (rocznik 2003). Zawsze wydawało mi się, że tak ma być. Może to "ułatwienie" manewrowania na parkingu – podniesione obroty to nie trzeba gazu dodawać?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:21
Posty: 18
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 121 KM | 2003

Postprzez Karol » 16 paź 2010, 15:10

Ja mam tak samo ale to DIESEL wiec nie ma czym sie przejmowac <serduszka>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez krabdul » 16 paź 2010, 16:11

Kiedyś mi się gdzieś obiło o uszy (jakby co można się śmiać bo być może tylko filozuje), że to coś w rodzaju międzygazu, który jest powszechny w rajdach, ale wykonywany jest przez kierowce a nie auto no i w innym, większym wymiarze. Ma to ułatwiać synchronizację zębatek bo przy wrzucaniu wyższego biegu następuje zmniejszenie obrotów i to zjawisko ma to minimalnie łagodzić. Odpowiada za to chyba przepustnica bo kiedyś jak zmieniałem w Cordobie przepustnicę na nową to zaobserwowałem właśnie takowe zjawisko. W M6 też to dało się zauważyć zaraz po kupnie a teraz to w ogóle nie rozwodzę się nad tym. Tyle, że to zaobserwowałem przy przyspieszaniu i wrzucaniu bieg po biegu. Jak jest na postoju to nie wiem, ale może jest to właśnie ta kwestia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez michaelAB » 18 paź 2010, 22:00

Dzięki za odpowiedzi.
Brałem taką wersję pod uwagę... przynajmniej trochę spokojniejszy teraz jestem,

Dzięki i pozdrawiam,
pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 01:44
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: GG 2.0 147KM '07

Postprzez caveman » 18 lut 2011, 15:04

Jeśli jesteśmy przy obrotach, to pozwolę włączyć się do tematu.
U mnie sprawa wygląda następująco. Odpalam samochód –> 750obr/min. Rozpoczynam jazdę na zimnym silniku. Bieg pierwszy->drugi i już dojeżdżam do świateł. Dotaczam się do nich na luzie. W tej sytuacji obrotomierz wskazuje 1000obr/min (w czasie "toczenia" się). Po zatrzymaniu obroty spadają do nominalnych 750. Sytuacja ma miejsce tylko gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany, później wszystko w normie.
Czy jest to powód do niepokoju, czy ktoś jeszcze ma tak samo?

M6, 2003, 2.0 Diesel SPORT 136KM

Dzięki za odpowiedź.
M6, 2003, 2.0 MZR-CD SPORT 136KM
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 14:52
Posty: 7
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM 2003

Postprzez Grzyby » 18 lut 2011, 15:18

Podtrzymanie obrotów wolno toczącego się auta w okolicach 1000 jest w Maździe rozwiązaniem stosowanym od dawna (od modeli z początku tak 90).
Powodem do niepokoju może być to, że na nagrzanym silniku u Ciebie podtrzymanie to zanika (lub go nie zaobserwowałeś).

P.S. Nudne zaczyna być pisanie po raz któryś tam o tym samym :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6